שתף קטע נבחר

הקונה הישראלי של איל מקיאג': "אנחנו יקרים"

הזכיין הישראלי קנה את החברה העולמית ושינה את שמה לאיל מקיאג' ניו יורק, למרות שחנות בעיר תיפתח רק בשלהי 2016. "המוצרים שלנו יקרים", אמר הבעלים בעת השקת פריטי איפור ב-409-189 שקל. "מי שלא רוצה לקנות לא חייבת"

איל מקיאג' ניו יורק, זה השם החדש של חברת האיפור איל מקיאג'. החברה העולמית שינתה את המיתוג בהשקעה של למעלה מ-3 מיליון שקל אחרי שנרכשה לפני 3 חודשים על-ידי הזכיין הישראלי אורן הולצמן. את סכום הרכישה הוא לא מגלה. הוא עצמו רכש את השליטה בזיכיון הישראלי מגלית ורטהיימר וחנוך רידר לפני כ-3 שנים ב-12 מיליון שקל. החברה בישראל הייתה שקועה אז בחובות של 80 מיליון שקל.

 

"כעת יש לרשת 40 סניפים ושינינו את המוצר לפני הכל", אמר הולצמן ל-ynet. "המוצר לא היה מספיק טוב, השקענו הרבה עבודה וידע במוצרים החדשים. אנחנו עובדים שנתיים על המייק אפ החדש, החלפנו ספקים, ניסינו כל מוצר חודשים על גבי חודשים.

 

"המוצרים עברו לייצור באיטליה, גרמניה וארה"ב. אנחנו מייצרים באותם מפעלים כמו מאק וג'ורג'יו ארמאני, רק חומרי הגלם אחרים ופורמולות אחרות ובעיקר: החברה באפס חוב, איתנה לחלוטין והכל מהון עצמי".

 

אין כרגע סניף בניו יורק

איל מקיאג' נוסדה ב-1972 על-ידי אילנה וסם הרכבי והיתה רשת האיפור המקצועית הראשונה בעולם. היא לא הפכה לאימפריה ומעמדה נחלש עם השנים. בארץ החברה מפעילה גם בית ספר למקצועות האיפור.

 

לרשת העולמית יש כרגע סניפים באוסטרליה, רוסיה ורומניה. מדובר בחנויות שמופעלות על-ידי זכיינים. למרות השם החדש, כרגע לחברה אין בכלל סניף בניו יורק (הסניף בעיר נסגר בסוף שנות ה-90) יחד עם זאת הולצמן מסר כי החברה תפתח חנות בסוהו בסוף 2016. החנות השנייה בעיר תיפתח כחנות בתוך חנות באחד מבתי הכלבו בעיר.

 

החברה השיקה כמה מוצרים חדשים וחשפה את מחיריהם הגבוהים. המייק אפ החדש BFF PERFECTING FOUNDATION שקיים ב-12 גוונים, עולה 289 שקל ל-30 מ"ל. אריזת 15 מ"ל (BFF TO GO ) תעלה 189 שקל.

 

הקונסילר BFF PERFECTING CONCEALER באריזה קטנה בגודל 7.5 מ"ל עולה 139 שקל. ספוגית איפור עולה לא פחות מ-129 שקל.

 

סדרת המברשות החדשה THE PROFESSIONAL BRUSH COLLECTION, כוללת 14 מברשות. מברשות מייקאפ נמכרות ב-359-275 שקל. מברשות רב שימושית נמכרות ב-359-319 שקל; מברשת פודרה בצודת צדפה או צבעוני (טוליפ); נמכרות ב-409-310; מברשות הצללה (קונטור), נמכרות ב-319-275 שקל; מברשות סומק נמכרות ב-299-275 שקל ומברשות קונסילר נמכרות ב-239-189 שקל.

מברשת טוליפ ()
מברשת טוליפ
 

 

"המחירים גבוהים. המוצרים שלנו יקרים", אמר. "אנחנו לא במשחק של הלואו קוסט. אין לנו 50% נתח שוק וגם לא 30%. אנחנו אולי 15% במקרה הטוב, במספרים האלה, לצרכניות יש אפשרות לבחור בינינו לבין דברים אחרים, זולים. מי שרוצה לקנות אצלנו, קונה מוצרים סופר איכותיים, התאמה בחנות. אני מעסיק 5 עובדים בכל רגע נתון בחנות. לכי תשלמי על דבר כזה. אם העסק היה כל כך רווחי, החברה לא היתה פושטת רגל לפני 3 שנים.

 

"אני חושב שהמוצרים שלי איכותיים כמו מאק. אני משווה עצמי במחירים לבתי האופנה, לארמאני טום פורד, אסתי לאודר ואני מוכר את המוצרים ביותר זול מהם. מי שלא רוצה לקנות - לא חייבת".

 

יש מבצעים?

 

"יש לי הנחות מטורפות בחנות. מייק אפ שעולה 289 שקל, נמכר במחיר השקה ואחרי הנחות הוא עולה 180 שקל. אף אחת לא משלמת עליו מחיר מלא. אז יש מבצעים, אבל רוב המוצרים לא בהנחה כי אני צריך להרוויח על דברים אחרים. כיון שמהרגע הראשון, הכוונה היתה לבסס את המותג בחו"ל, אני לא יכול למכור בארץ בזול יותר. בחו"ל אני הולך למכור יקר וגם לא יהיו הנחות".

 

יהיו עוד השקות של מוצרים חדשים השנה?

 

"יש לנו עדיין קטגוריות שלא מספיק טובות. כרגע אנחנו משיקים מייקאפ אחד בלבד. המטרה שלנו היא ליצור סדרה של כמה מייקאפים, אחד יותר עמיד, אחד יותר מבריק. יש לנו פריימרים ואנחנו מפתחים עוד סוגים. יש לנו בפיתוח עפרונות עיניים עמידים, צ'אבי סטיקס, פלטות של שפתונים. קונסילר לעור שומני. סגרנו השקות לשנתיים הבאות".

 

תמכרו בסופר-פארם או ספורה?

 

"לא נתקרב לחנויות האלה. אנחנו מתחרים במותגים כמו מאק ובובי בראון (כלומר בחנויות שמציעות מותג אחד של איפור מ.ק) אני רוצה שהמוכרת תדע להתאים בדיוק את המייקאפ לעור. המוכרות עברו 10 הכשרות ובסוף גם נבחנו במבחן עיוני. אני חייב שאנשים ידעו שהמוצר טוב. אם ההתאמה לעור לא נכונה, נשים יאמרו שהמוצר לא טוב".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים