דרס אדם למוות - ונידון לעבודות שירות ופסילה
נהג אוטובוס פגע ב-58 קמ"ש בקשיש במעבר חצייה ברחוב לה גארדיה בתל אביב. השופט התחשב בהודאתו ובכך שהקורבן "קפץ" לכביש
בית המשפט לתעבורה בתל אביב אישר לאחרונה הסדר טיעון שבמסגרתו הודה נהג אוטובוס באשמתו בדריסה למוות של קשיש בן 89 בתל אביב. השופט דן סעדון אישר שהנהג ירצה שישה חודשי עבודות שירות,
ורישיונו יילקח ממנו לחמש שנים.
הנהג הואשם בגרימת מוות בנהיגה רשלנית ובבית המשפט הגיעו הצדדים להסדר טיעון שלפיו הוא יודה באשמה ויורשע, ואילו המדינה תדרוש עונש של שישה חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות. עוד הוסכם שהמדינה תדרוש לכל היותר חמש שנות פסילה. המדינה הסבירה את זמן הפסילה המבוקש בערך קדושת החיים שנפגע והתרחשות התאונה על מעבר חצייה, שהוא "מבצרו של הולך הרגל".
סמוך ל-7:00 באחד הבקרים של פברואר 2015 התקרב נהג האוטובוס למעבר חצייה ברחוב לה גארדיה מהירות 58 קמ"ש. באותו זמן החל הקשיש לחצות את הכביש כשהוא נעזר במקל הליכה. הנהג, שעבר לנתיב השמאלי, הבחין בו ברגע האחרון וביצע בלימת חירום, אך למרות זאת פגע בקשיש, שמת כעבור זמן מה מפצעיו.
תביעה
דרס למוות ילד – וישלם מכיסו כ-900 אלף ש'
עו"ד סיגל רייך-הלל
נהג ש"חלטר" בהסעות בשכר לא היה מבוטח בהתאם. כשפגע בבן 11 בג'סר א-זרקא, קבע בית המשפט שנטל הפיצוי לא ייפול על חברת הביטוח שלו
עוד טענה המדינה כי היא "הלכה לקראת הנאשם" בכך שהסכימה לעבודות שירות, ולכן ראוי לאזן הקלה זו דרך החמרה ברכיב פסילת הרישיון.
הנהג טען מנגד באמצעות עורכי הדין אבי דוויק ויורי ברנט כי יש לזקוף לזכותו את ההודאה ונטילת האחריות על המקרה, ולהביא בחשבון את רשלנותו התורמת של המנוח ש"קפץ" לכביש. כמו כן נטען כי הוא תלוי ברישיון לפרנסתו ועל כן יש להטיל עליו פסילה לתקופה של בין שנה וחצי לשלוש שנים.
מקרה חריג
השופט דן סעדון הסביר כי אמת המידה המרכזית לגזירת העונש בעבירה זו היא מידת הרשלנות של הנהג. במקרה זה, כתב, מאחר שהנהג התקרב למעבר חצייה, חלה עליו חובת זהירות מוגברת והיה עליו להאט למהירות סבירה, שתאפשר לו להגיב גם למקרה שבו הולך הרגל מתרשל וחוצה את הכביש בחוסר זהירות.
היות שהנהג לא האט ואף האיץ, מידת רשלנותו היא חמורה, קבע השופט, אך התחשב בכך שהוכח שהולך הרגל אכן לא נזהר, וקפץ לכביש חרף גילו המתקדם.
לעניין העונש, השופט העיר כי בדרך כלל בעבירות מסוג זה מוטל על הנאשם מאסר בפועל ונפסל רישיונו לתקופה של 10 שנים או מעט פחות. רק במקרים חריגים הוטלו על הנאשם עבודות שירות במקום מאסר בפועל, ובמקרים אלה לא הייתה לכך השפעה על תקופת פסילת הרישיון הממושכת.
בנוסף לכך צוין כי אף שנסיבותיו האישיות של הנאשם אינן פשוטות, משקלן נמוך לנוכח חומרת העבירה בה הואשם. עם זאת, יש לזקוף לזכותו את ההודאה באשמה ונטילת האחריות.
בסיכומו של דבר קבע השופט סעדון כי הסדר הטיעון נמצא בחלקו התחתון של מתחם העונש ההולם ולכן אין מניעה לכבדו. השופט גזר על הנאשם עבודות שירות למשך שישה חודשים, פסילת רישיון לחמש שנים, פסילה על תנאי ומאסר על תנאי. כמו כן חויב הנאשם בפיצוי משפחת הקשיש ב-10,000 שקל.
- לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן
- הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
- ב"כ המאשימה: עו"ד פרקליטות מחוז ת"א (פלילי)
- ב"כ הנאשם: עו"ד אבי דוויק ועו"ד יורי ברנט ממשרד דוויק–ברנט
מומלצים