שתף קטע נבחר

מנכ"ל שופרסל: "שיקום יחסי יוניליוור והצרכנים ייקח חודשים"

"שיקום היחסים הוא תהליך ארוך וקשה. על החברה לבנות מערכת אמון חדשה עם הצרכן", אמר היום איציק אברכהן. על הטענה שהרשת תוריד את דגני הבוקר של החברה מהמדפים אמר: "לא אמרנו זאת. נוריד אותם רק אם הרגולטור יקבע שהם לא ראויים למכירה והוא לא קבע זאת"

"מעולם לא אמרנו שנוריד את דגני הבוקר של יוניליוור מהמדפים" - כך מצהיר מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, ביחס לפרשת הסלמונלה ביוניליוור, עם פרסום דו"חות רבעוניים חיוביים . "נוריד את אותם מהמדפים בשני מקרים: כשהרגולטור יגיד שהם לא ראויים למכירה והוא לא קבע זאת; ובהתאם לפרמטרים מסחריים. אנחנו הרי קובעים שטחי מדף בהתאם למכירות".

 

יוניליוור בירידה תלולה במכירות.

 

"לפני המשבר היה להם נתח שוק של 50% בשופרסל. כרגע הם בירידה מאוד משמעותית, ירידה מהותית במכירות, אבל הם עכשיו בעיצומו של משבר. בשבועות הבאים נבדוק את הדברים".

 

אתה חושב שהמשבר יסתיים בקרוב והם יצליחו לשקם את המכירות?

 

"לא. זה תהליך שייקח חודשים. תהליך ארוך וקשה. על החברה לבנות מערכת אמון חדשה גם עם הצרכן וגם עם התקשורת. זה ייקח יותר זמן מכמה ימים ושבועות".

 

לפי אברכהן המותג הפרטי של שופרסל התחזק בעקבות הפרשה, "אך יחד עם זאת, יש ירידה בכל עולם דגני הבוקר ברשת, ירידה של 7%", אמר.

 

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אצלי השקיפות ברורה ומלאה ובמהירות הנכונה" (צילום: סיוון פרג') (צילום: סיוון פרג')
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אצלי השקיפות ברורה ומלאה ובמהירות הנכונה"(צילום: סיוון פרג')

 

יוניליוור. הודיעה שמוצרים מזוהמים לא הגיעו למדפים ואז נתגלה ש-240 מוצרים כאלה הגיעו לרשת "יש חסד" של שופרסל ()
יוניליוור. הודיעה שמוצרים מזוהמים לא הגיעו למדפים ואז נתגלה ש-240 מוצרים כאלה הגיעו לרשת "יש חסד" של שופרסל

לשופרסל זה לא היה קורה? "אצלי השקיפות מלאה ובמהירות הנכונה"

שופרסל נגררה לפרשת הסלמונלה בדגני הבוקר של תלמה, בכך ש-240 מוצרי קורנפלקס של אלופים בד"ץ נגועים בסלמונלה, הגיעו לסניף של רשת המהדרין של שופרסל בבארות יצחק - "יש חסד". לשאלה אם זה שיבש את היחסים בין החברות, ענה אברכהן: "אנחנו נערוך דיונים ושיחות בינינו בהמשך הנודעים להתנהלות המסחרית בינינו".

 

זה היה יכול לקרות גם לשופרסל?

 "אני אדם מאוד מדויק. אצלי השקיפות ברורה ומלאה ובמהירות הנכונה. בהנחה שיימצא משהו שלא תקין בשופרסל, בעולם השקיפות החדש - הדיווח ברור וידוע ומהיר. אנחנו מאוד זריזים בעניין הזה, אבל אנחנו לא מפעל שמייצר תקלות. למעט גידרון שבאחריותנו הישירה, זה נוגע בעיקר לאתרי ייצור".

 

אתה חושב שאם תהיה חובה לדווח על זיהומים בתוך מפעלים - זה ישנה את התעשייה? יגרום ליותר בהלה בציבור?

"להיפך. הדיווח ייתן ביטחון לצרכנים שיידעו שמתנהלים מהלכים אמיתיים תקינים. זה לא ייצר פה דרמות בעלויות, תהיה יותר בקרה, יותר אבטחת איכות. רוב התעשייה בישראל איכותית. מדי פעם יש תקלות".

 

יו"ר שופרסל ישראל ברמן, אמר ל-ynet כי: "השוק עבר אירוע לא פשוט. צריך להיעשות פה יישום לקחים ובדיקה, מה שאני משוכנע שייעשה. אנחנו מקווים שהמקרה לא יחזור על עצמו".

 

הדו"חות טובים - גם בזכות עיתוי חג הפסח וקריסת מגה

שופרסל סיכמה היום דו"חות של הרבעון השני של 2016 וכן סיכום מחצית. מכירות שופרסל במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-5.9 מיליארד שקל לעומת 5.57 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות (שהיו קיימות גם לפני שנה) עלו ב-8.8% במחצית, וב-14.2% ברבעון ולא מן הנמנע שלחולשה של מגה הייתה יד בכך.

 

ברבעון השני של 2016 חל גידול של 288% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2015. ההכנסות הסתכמו ב-3.1 מיליארד שקל, גידול של 11.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וכן חלה עלייה של 13% בפדיון. בחברה מסבירים זאת גם בצעדי ניהול והתייעלות שנקטה החברה וגם בעיתוי פסח, שחל בסוף אפריל השנה לעומת תחילת אפריל ב-2015. אם מנטרלים את עיתוי החג, הכנסות מגזר הקמעונאות של שופרסל גדלו ב-7.9%.

 

רשתות עירוניות: "לא תהיה השתוללות מחירים"

"זה גם בזכות עיתוי החג, אבל גם כיוון שנוספו לשוק מאה אלף שטחי מסחר בשבעת החודשים האחרונים, שני שליש מהם היו חנויות You ומגה. גם אנחנו קיבלנו חלק מזה", מסביר אברכהן ומפרט בעיקר לגבי שופרסל שלי ואקספרס, שמתחרות במגה בעיר שעברה לידי יינות ביתן: "השוק נמצא בתהליך מתקדם של שינוי, אבל ברשת העירונית, לא הולך להיות שינוי דרמטי. לא תהיה השתוללות של הורדת מחירים. ביתן נכנס לעולם חדש שהוא לא מכיר של הסכמים הסתדרותיים של הסכמי מכר".

 

המותג הפרטי שלכם התחזק.

"אנחנו בצמיחה מדהימה. צפי מכירות שנתי של 2.3 מיליארד שקל".

 

באתר סיטון שחדל לפעול לאחרונה, אומרים שאף אחד לא מרוויח ממכירות אונליין. אתם השחקן הגדול באונליין.

 "שופרסל בהחלט מרוויחה על פעילות האונליין. שיפרנו הסכמים מסחריים,שיפרנו התנהלות לוגיסטית ומסחרית. אמרתי בעבר שמי שנכנס לאונליין, צריך לדעת שיש בזה פן לוגיסטי תפעולי מורכב מאוד. מי שלא יכול לעשות את זה, שלא ייכנס. אנחנו עושים את זה מצוין ונעשה את זה עוד יותר מצוין בשנתיים הקרובות האתר מוכר לא פחות מחנויות דיסקאונט שלנו".

 

אחד הדברים שמפריעים לצרכנים בשופרסל זה התורים בקופות. תגדילו את מספר הקופות בשירות עצמי?

"לא תיארנו לעצמנו את העוצמה של הקופות האלה. יש ברשת 550 קופות עצמאיות מתוך כמעט 3,000 קופות סך הכל. כרגע, יותר מ-13% מהפדיון ברשת נעשה דרך קופות עצמאיות. זה תחום שאנחנו מתכוונים להרחיב".

 

 

צילום: חגי דקל

צילום: חגי דקל

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים