מזון לתינוקות שפג תוקפו נמכר בסופרמרקט
אמא גילתה שבסופר ברקת בגן יבנה, הוצעו למכירה תרכובות חלב פגות תוקף. היא בדקה בביתה ובפעוטון והזדעזעה: התינוק אכל מוצר שתוקפו פג לפני כחודש. הסניף: "מדובר במוצר אחד שניים, הורדנו הכל", האם: "כל שלב 2 על המדף היה פג תוקף". סופר ברקת: "לוקחים אחריות מלאה, העובדים שהתרשלו בתפקידם זומנו לשימוע"
מוצרי תרכובת חלב לתינוקות שתוקפם פג, נמכרו בסופר ברקת בגן יבנה: אמא לתינוק בן 9 חודשים גילתה לטענתה שהסניף מכר מוצרי תרכובת חלב לתינוקות נוטרילון שלב 2, שהתוקף שלהם פג ב-20 בספטמבר, כלומר לפני כחודש. זאת למרות שנהוג להוריד מהמדף תרכובות לתינוקות 60 יום לפני שפג תוקפן, ליתר ביטחון.
מצאתם מוצרים פגי תוקף בסופר? כיתבו לנו >>
בעקבות התלונה נערכה ביקורת הנהלה בסניף ונאספו יחידות של נוטרילון פג תוקף ולא רק: מהסניף הוצאו מוצרים נוספים פגי תוקף. כל זאת למרות שבסניף אמרו בתחילה ל-ynet שאין בו מוצרים פגי תוקף, אולי רק אחד או שניים שהאמא "נפלה עליהם".
האזינו לשיחה עם נציגת הרשת
"מנהלת המשמרת לא התנצלה, רק ביקשה להוריד את המוצרים מהמדף"
האם גילתה לטענתה מדף שלם של נוטרילון שלב 2 פג תוקף ב-13 באוקטובר, יום חמישי, 28 יום אחרי שתוקף המוצר פג. היא הגיעה לסניף כדי לרכוש מזון לבנה ולא מצאה מוצר בתוקף ואז היא נזכרה שבמשך שבוע לפחות, הילד שלה צרך שני מוצרי נוטרילון שלב 2 שנקנו בסניף זה. לטענתה, מבדיקת התאריך שמוטבע על גבי הפחית, עולה ששניהם פגי תוקף.
"ביום חמישי בערב, עשיתי קניות בסופר ברקת בגן יבנה (לא קורה בדרך כלל)", כתבה. "הגעתי למדף של הנוטרילון והתחלתי לחפש את 'שלב 2'. מוציאה את הקופסא הראשונה, בודקת תאריך תפוגה, פג תוקף, עוברת לשני ולשלישי ובודקת את כל המדף, כל הקופסאות של שלב 2, פגות תוקף.
"אני מבקשת את מנהלת המשמרת, משתפת אותה בגילוי המזעזע, והיא, באדישות ובלי להסתכל לי בעיניים שלא לדבר על להתנצל, להיות בשוק, משהו, כלום, מבקשת מאחת העובדות להוריד את כל הנוטרילונים מהמדף ולא מתייחסת אליי יותר. בזה היא סיימה.
"בסוף הקניות אני נזכרת ששבוע לפני, בן זוגי קנה 2 קופסאות שאחת מסרנו לפעוטון ואחת נשארה בבית וכבר כמעט נגמרה. כאן כבר התחלתי להילחץ.
"אני פונה שוב למנהלת, לומר לה את זה ובהיותה אדישה אני מדגישה בפניה, כי אולי לא הבינה שיש ילדים שאוכלים כרגע תחליף חלב לא בתוקף. התשובה הלא מפתיעה שלה הייתה: 'לא נראה לי'. אז אני ממהרת הביתה לבדוק את הנוטרילון האחרון שקניתי משם ואכן הוא לא בתוקף, ודי ריק.
"ביום למחרת אספתי גם את הנוטרילון מהפעוטון, כמובן שגם הוא היה לא בתוקף ונסעתי לסופר ברקת. אותה מנהלת משמרת הייתה שם, לא התרגשה כשהגשתי לה את הקופסאות פגות התוקף, והפתרון היחיד שהיה לה להציע, זה זיכוי, לא התנצלות, לא לקיחת אחריות רק חוסר עניין וחוסר איכפתיות מוחלט". את הפוסט סיימה בבקשה לשיתוף: "בבקשה תשתפו, ולו רק כדי להסב את תשומת לב ההורים שקונים תחליפי חלב ולא בודקים תאריך תפוגה".
הסניף: "היו עוד שניים אולי על המדף" האם: "כל שלב 2 על המדף היה פג תוקף"
התקשרנו לסניף ושאלנו: האם אתם מוכרים נוטרילון פג תוקף?
בסניף אמרו ל-ynet: "אנחנו לא מוכרים פגי תוקף. יכול להיות שהיה אחד שהיא נפלה בו. הכל בסדר".
אבל היא כותבת בפייסבוק שהיה ממש מדף שלם של המוצר פג התוקף.
"הורידו את הכל - מה שהיה ירד".
אז היה יותר ממוצר אחד.
"היו עוד שניים אולי על המדף".
פנינו שוב לאם והיא הדגישה: "אני עומדת על שלי: כל שלב 2 על המדף היה פג תוקף וגם הבעלים אמר לי שהוא יודע את זה". 6 תושבים נוספים שהגיבו לפוסט שלה בפייסבוק, טוענים שקנו או מצאו מגוון מוצרים פגי תוקף בסניף, בניגוד לתשובת הקופאית: "אנחנו לא מוכרים פגי תוקף".
נציגי הרשת הגיעו לביתה
אחרי פניית ynet לרשת, הגיעו לבית האם שני אנשים שהציגו עצמם כבעלים ומנהל הסניף. "שאלתי את הבעלים למה הוא בא אלי הבייתה, זה היה במפתיע ובלי הזמנה", סיפרה ל-ynet. "הוא אמר שזה כיוון שלא עניתי לו בפייסבוק. זה נשמע לי מוזר וגם חששתי, כי אני לא יודעת מיהו ומהו. מפחיד כל העניין, אבל הוא בא להתנצל, הציע פיצוי ואפילו לא שאלתי באיזה פיצוי מדובר. אמרתי לו שכל שלב 2 על המדף היה פג תוקף והוא אמר שהוא יודע, זה ירד. הוא גם אמר לי, במילים אלה או אחרות, למה התלוננתי לפני כולם וביקש את מספר הטלפון שלי. אמרתי לו שאין לנו מה לדבר, שכן אני עדיין חושבת מה לעשות עם זה.
"הרי הילד שלי, בן 9 חודשים, אכל קופסא שלמה פגת תוקף וקופסא שנייה בפעוטון – כמעט עד החצי. מי יודע מה זה גרם לו? לא הייתי נותנת לו קופסא יום אחרי שהתוקף שלה פג, אם הייתי יודעת. התקשרתי נסערת לרופא שלו מהסופר. הוא לא נמצא ענתה לי רופאה אחרת ואני עדיין לא יודעת אם זה גרם למשהו. החזרנו את הקופסאות לסניף אפילו בלי לחשוב על זה. לא שמרנו אותן. במקרה צילמנו את התאריך (שמוטבע על גבי המוצר מ.ק) כי בעלי צילם ושלח לי. הקופסאות היו לפחות 3 שבועות על המדף, מה אם מלא אנשים קנו אותן?".
מנהל הסניף וסגנו נקראו לשימוע שייערך אחרי החג.
תגובות
עו"ד רן מנו, אחד מבעלי סופר ברקת, מסר בתגובה: "חברת "סופר ברקת" מפעילה כיום 13 סניפים בכל אזור המרכז והיא חברה ותיקה המעניקה ללקוחותיה שירות טוב מעל 13 שנה. לצערה של החברה ולעיתים רחוקות ועקב טעות אנוש, עלול להימצא ממוצר פג תוקף אשר נפל בין המדפים ו/או מתחת למדפים ועובדי הסניף לא נתנו את תשומת ליבם.
"יודגש כי בכל סניף יש אלפי מוצרים אשר כל אחד מהם מונח בעשרות מדפים ולכן עלול להיווצר מצב בו מוצר אחד לא אותר. חברת סופר ברקת לוקחת אחריות מלאה על כל טעות ו/או התנהלות בלתי ראויה של מי מעובדיה ומבקשת את סליחתה של הלקוחה שנפגעה. כל לקוח אשר מוצא מוצר פתוח ו/או קרוע ו/או לא בתוקף, יכול לפנות לקופאית הראשית והמוצר יוחלף מיד ו/או יזוכה בסכום הרכישה.
"חברת סופר ברקת מפעילה מחלקת טיב מוצר בה עובדים כ-5 עובדים אשר כל תפקידם הוא לבצע בדיקות איכות וטיב בכל סניפי הרשת כולל איתור מוצרים פגומים ו/או פגי תוקף. עוד יודגש, כי לאור תלונת הלקוחה ועל פי הנחיות הרשת, זוכתה הלקוחה במוצרים הנ"ל למרות שלא הציגה חשבונית רכישה. הרשת איננה יכולה לבצע בדיקה מעמיקה לתלונת הלקוחה, שכן אין בידי הרשת כל מידע ו/או חשבונית ממנה ניתן ללמוד מתי נרכש המוצר.
"העובדים אשר התרשלו בתפקידם זומנו לשימוע מיד לאחר החגים והרשת תטפל בעניין בכובד ראש. הרשת שבה ומתנצלת בפני הלקוחה ותפעל לפצותה בהתאם".
מנוטרילון נמסר בתגובה: "אנו פועלים בהתאם לתקנים המחמירים ביותר ומספקים לסניפי רשתות המזון והפארמים מוצרים בעלי תוקף ארוך טווח. חשוב להדגיש כי האחריות לסידור וניהול המלאים על המדפים הינה באחריות הרשת בלבד, ובמקרה זה באחריות הסופר בגן יבנה בו נרכש המוצר. אנו מודים לאמא הערנית ונדרוש באופן מיידי מהסניף, להסיר מהמדפים את המוצרים שאינם בתוקף".
ברשות להגנת הצרכן הפנו את ynet למשרד הבריאות. במשרד הבריאות מסרו כי ערכו ביקורת בסניף הבוקר ולא מצאו פריטים פגי תוקף. הביקורת נערכה אחרי שהנהלת הסניף כבר ערכה ביקורת משלה והוציאה את פגי התוקף מהסניף.