שופרסל תחזיר כסף לצרכנים שקנו אונליין
צרכן הגיש תביעה ייצוגית נגד הרשת בטענה שקנה מוצרים במבצע באתר האינטרנט שלה, אך שילם מחיר מלא. החברה טענה שמדובר בתקלה שאירעה בטווח השנים 2014-2012 והודיעה לביהמ"ש שתחזיר 111,266 שקל ל-12,481 לקוחות שלא קיבלו את ההנחות המגיעות להם. כמו כן, שופרסל לא תגבה 49,430 שקל מלקוחות שזכו להוזלות שלא הגיעו להם
כתבות נוספות בערוץ הצרכנות
במסגרת ההסדר, שופרסל מתחייבת כי תשיב את מלוא סכום ההנחה המגיע לכל אחד מ-12,481 הלקוחות שניתנה להם הנחה נמוכה מזו שהוצגה להם באתר בעקבות תקלה טכנית. מדובר ב-111,266 שקל סך הכל. ההחזר הכספי יופיע בפירוט כרטיסי האשראי של הלקוחות תחת הכותרת "החזר כספי תביעה ייצוגית".
בנוסף, שופרסל הסכימה שלא לשקלל לתוך סכום ההחזר את הסכום שניתן על חשבון זיכויים פרטניים ללקוחות שגילו על התקלה בעצמם, וכן שלא לגבות מלקוחות אחרים סכום הנחות גבוה מהמגיע להם - סכום הנאמד ב-49,430 שקל. שופרסל תשלם לתובע 30 אלף שקל ולעורכי דינו 50 אלף פלוס מע"מ.
התובע קנה במבצע וחויב ביתר
התובע הייצוגי הוא אדם פרטי הנוהג לרכוש מוצרים באמצעות אתר האינטרנט שופרסל אונליין. בבקשה לתביעה טען כי במסגרת הזמנת מוצרים מאתר האינטרנט של שופרסל, הוצגו לו הנחות גבוהות מאלה שניתנו לו בפועל. הכוונה להנחות על מגוון מוצרים במסגרת מבצעי כמות כגון: "קנה 2 וקבל את הזול בהנחה של 50%".
לטענת התובע, הסכום בו חויב בפועל בכרטיס האשראי היה גבוה מסכום הקנייה שהוצג לו באתר שופרסל אונליין בסיום הזמנת המוצרים. בבקשה לתביעה שהגיש באמצעות עורכי-הדין כפיר גבע וערן גולן, טען כי מדובר בהטעיה והוא נאלץ להשלים את פער הכספי בין סכום הקנייה המקורי לבין סכום הקנייה בפועל, בניגוד לרצונו וללא ידיעתו.
שופרסל: היתה תקלה טכנית
שופרסל טענה כי אירעה תקלה טכנית במערכת המחשוב, והיא התרחשה רק לגבי מוצרים שנרכשו באתר האינטרנט ולא בסניפים. לדבריה, התקלה גרמה לכך שבמספר מקרים חריגים ניתנה הנחה על מוצר לא נכון מתוך המוצרים שהוזמנו במסגרת המבצע, לפיכך נוצר פער בין גובה ההנחה שהוצגה באתר לגובה ההנחה שהוצגה בחשבונית הקנייה ושניתנה בפועל.
שופרסל טוענת כי במהלך התקופה הרלוונטית, החל מ-1 בינואר 2012 - היום בו הושק האתר ועד 15 ביוני 2014 - אז תוקנה לכאורה התקלה הטכנית, התקיימו לכל היותר 17,252 עסקאות שנערכו על ידי 12,481 לקוחות לגביהן התרחשה התקלה. כתוצאה מכך ניתנו הנחות בחסר בסכום כולל של 111,266 שקל.
יחד עם זאת, בשל אופייה האקראי, כך לטענת שופרסל, התקלה פעלה גם לטובת הלקוחות והובילה לכך שבמקרים מסוימים ההנחות שניתנו ללקוחות בפועל היו גבוהות מההנחות שהוצגו להם באתר בעת ההזמנה. סך ההנחות שניתנו ביתר ללקוחות הנו 49,430 שקל.
שופרסל צירפה להסדר הפשרה תצהיר של סמנכ"ל משאבי אנוש ומערכות מידע בשופרסל, בו כתוב כי התחשיב שנערך על ידיה היה מקיף, בוצע לחומרה ונערך מספר פעמים לצרכי בקרה וביקורת.
השופטת צילה צפת הדגישה כי ההחזר הכספי יינתן ללקוחות הרלוונטיים שקנו באתר האינטרנט או באפליקציית שופרסל וכתבה: "שוכנעתי כי אכן מדובר בתובענה ראויה, העוסקת בנושא צרכני רלוונטי", אך התנהלות שופרסל מאז היוודע התקלה (תיקון מיידי) מצדיקה הסכם פשרה.