שתף קטע נבחר

הזמינו אייפון 7 לפני כולם וטוענים: "לא קיבלנו בזמן את המכשיר או החזר כספי"

לקוחות של רשת iShare מתלוננים שהאייפון שהזמינו מהרשת התמהמה, או שלא היה כפי שהזמינו והם ביקשו לבטל את העסקה, אך גם בזה הרשת מתעכבת. "אם קודם רדפתי אחריהם כדי לקבל את האייפון, עכשיו אני רודפת אחריהם בקשר לזיכוי". iShare: "יש מחסור במכשירים, אנו מתנצלים על זמני ההמתנה הארוכים. הלקוחות יקבלו החזרים"

מי שמזמין אייפון חדש במכירה מוקדמת ומשלם עליו מראש - רוצה להיות הראשון מבין מכריו שיחזיק בידיו את המכשיר הנחשק, אך צרכנים שהזמינו כך אייפון 7 מ-iShare, לא קיבלו אותו מהר מספיק לטענתם. חלקם קיבלו אותו באיחור, או שהוא הוצע להם בצבע אחר מזה שהזמינו. גרוע מכך, הם טוענים, כשביטלו את העסקה, הובטח להם החזר כספי תוך 14 יום ובפועל – לא קיבלו את ההחזר או קיבלו אותו כעבור חודש-חודשיים ולטענתם אחרי התערבות של עו"ד. לפי חוק, על עוסק להשיב כסף לצרכן בעת ביטול עסקה באשראי בפרק זמן של עד 7 ימי עסקים במכר פרונטלי ועד 14 יום במכר מרחוק.

 

קרה לכם? כיתבו לנו >>

 

ביקשתי מכשיר שמותאם לארץ, הגיע מכשיר שמותאם לארה"ב

חגית סיפרה ל-ynet: "ב-27 בספטמבר 2016, הזמנתי אייפון 7 בחנות iShare בפ"ת ושילמתי 3,629 שקל ב-6 תשלומים. נאמר לי שתוך 21 ימי עסקים אקבל את המכשיר. כששאלתי מה קורה אם ארצה לבטל, נאמר לי שאפשר לבטל את העסקה בכל זמן נתון, אפילו ביום קבלת המכשיר. שאלתי כיוון שאני חוששת ממכשירים שמותאמים לשיווק רק לארה"ב, בשל ניסיון רע שיש לי עם אייפון 5 שקניתי בעבר. בחנות לא ידעו להגיד לי אם אקבל מכשיר אמריקני. עקב כך, אמרתי שאם אקבל כזה מכשיר, אבטל העסקה. אמרו לי שאין בעיה, אקבל את הכסף בחזרה, ללא דמי ביטול. מה יותר טוב מזה?

 

"המתנתי. בשלב מסוים החלו לשווק את המוצר בארץ ואני מצאתי עצמי תקועה עם הזמנה ואני כבר יכולה לקנות אייפון 7 בכל חברה. התחלתי להתקשר לשירות הלקוחות ולהמתין שעות על הקו ועד שמגיע תורך - את מתנתקת. ואז, כשהם עונים את מקבלת כל מיני סיבות לעיכוב, בין היתר, שההוריקן מעכב את מועד האספקה.

 

ההמתנה ארוכה (צילום מסך) (צילום מסך)
ההמתנה ארוכה(צילום מסך)
 

האייפון לא מגיע (צילום: שגיא כהן) (צילום: שגיא כהן)
האייפון לא מגיע(צילום: שגיא כהן)

 

"ב-31 באוקטובר החלטתי שזהו, אני לא מוכנה להמתין יותר. ביקשתי לבטל את ההזמנה בטלפון. אמרו לי רגע, תמתיני. ואז הם חוזרים אלי לטלפון ואומרים: את יודעת שהמכשיר שלך פה? אמרתי: איך אדע שהגיע, אם לא הודעתם לי? אמרו לי: 'בואי לקחת אותו'.

 

"נסעתי בערב לקבל את המכשיר, או לבטל את ההזמנה. נתנו לי להמתין בחנות לא מעט, ואז הגישו לי שקית עם הרבה כיתובים ומחיקות. לא ברור למה. בשקית היה מתאם למטען. שאלתי מה זה ואמרו לי שזה מתאם למטען, כי המטען לא מתאים לשימוש בארץ. מיד הבנתי שזה מכשיר אמריקני ואמרתי: 'מצטערת, לא לוקחת'.

 

"בתגובה, הציעו לי מכשיר אחר, בצבע שחור, למרות שהזמנתי ורוד. הסכמתי. ואז הם אומרים לי: 'את לא יכולה לקבלו עכשיו, את צריכה לדבר עם מנהל השירות, הוא יתקשר אלייך מחר בבוקר'. הסכמתי שוב".

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)

 

עד היום לא קיבלתי זיכוי

רק שביום המחרת 1 בנובמבר, מנהל השירות, כך היא טוענת, לא התקשר. "בצהריים אמרתי זהו, כלו כל הקיצים מבחינתי", היא מספרת. "התקשרתי אליהם במטרה לבטל את העסקה. אחרי המתנה של שעה על הקו. נציגת שירות ענתה לי. אמרתי לה שאני מבקשת שתשלח לי מייל על ביטול העסקה. אכן קיבלתי מייל שאומר שביטלתי עסקה על סך 3,629 שקל ושתוך 14 ימי עסקים אקבל את הכסף. גם פה הסיפור לא נגמר.

 

"אם קודם רדפתי אחריהם כדי לקבל את האייפון, עכשיו אני רודפת אחריהם בקשר לזיכוי. סיפרו לי שהזיכוי יועבר, אך לא אמרו מתי. אמרו לי ששלחו את האסמכתא ולא שלחו. אמרו לי שישראכרט מעכבת את הזיכוי, אבל ישראכרט אמרו לי שאין להם עניין לעכב אותו. עד היום לא קיבלתי את ההחזר הכספי. ב-2 בנובמבר רכשתי אייפון 7 ב-3,679.01 שקלים בחברת סלולר. יש גם לא מעט תלונות דומות בעמוד הפייסבוק שלהם והתחלנו לפעול יחד לתביעה. לא ברור גם למה הם לא עונים לפניות שם". בעקבות פניית ynet, החברה אמרה שתזרז את הטיפול בהחזר הכספי של חגית.
 

מתוך 2 מכשירים שהוזמנו: רק הגיע אחד ובצבע הלא נכון

לקוח בשם וילי סיפר ל-ynet: "בעבר קניתי אצלם והכל הלך על מי מנוחות והפעם – קטסטרופה. אחרי טרטור של חודשיים כמעט, הם לא החזירו לי כסף על מוצר שבכלל לא קיבלתי. בסופו של דבר, החזירו לי את הכסף רק אחרי שקיבלו מכתב מעו"ד, באמצעות אמון הציבור.

 

"הסיפור שלי מתחיל ב-16 בספטמבר. הזמנתי שני אייפון 7 פלוס. הבטיחו לנו שהם יסופקו עד 21 ימי עסקים. אחרי 21 ימי עסקים המכשירים לא סופקו. התקשרתי ל-iShare. המתנתי רבות על הקו ואמרו לי שהמשלוח בדרך, לא בדרך. טעינו במכשיר וכו' וכו'. מסכת שנמשכה שבוע של בירורים. ואז אמרו לי שהגיע טלפון כזה, אבל הגיע בצבע זהב ולא בשחור, כפי שהזמנתי. אמרתי בסדר, אקח.

 

"ב-1 או ב-2 בנובמבר הלכתי לחנות בתל אביב. המתנתי שם לא מעט לטלפון שלי, כי המוכר התעסק עם לקוחות אחרים ונתן לי להמתין למכשירים. בסוף נתנו לי מכשיר אחד בלבד. שאלתי מה עם השני. אמרו: 'לא ידוע מתי יגיע'. אמרתי: 'אבל הבטחתם עד 21 ימים'. ענו: 'משתדלים'. אמרתי להם, עקב כך אני רוצה לבטל את ההזמנה על הנייד שלא הגיע. אמרו לי: 'תוך 14 ימי עסקים תראה את הכסף בחזרה'. סך הכל קניתי בכ-10,000 שקל וביקשתי החזר על חצי מהסכום".

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)

 

הכסף לא הוחזר אחרי 14 יום

עברו 14 ימי עסקים. וילי התקשר לשירות הלקוחות. "כרגיל, בלתי אפשרי לקבל שם מענה. בסוף הצלחתי להגיע לנציג אחרי המתנה ארוכה ביותר. אמרו שיחזרו אלי. לא חזרו", סיפר. "שלחתי לשם את אשתי שעובדת קרוב לחנות. היא פגשה מנהל אזורי שאמר: 'אני מטפל בזה. תוך יומיים תקבלו את הכסף חזרה'. הכסף לא הגיע תוך יומיים. התקשרתי לשירות הלקוחות ושוב ההמתנה ממושכת. אמרו: 'הבעיה היא בחברת האשראי'. רק שחברת האשראי אמרו: 'לא קיבלנו שום בקשה להחזר'. שוב שעתיים על הקו המתנה ואי אפשר להגיע. תורך 16, זמן המתנה משוער 66 דקות.
 
"בסוף, אחרי פניית עו"ד, הכסף הוחזר. רק כשמאיימים מקבלים. רק שלא קיבלתי קבלה וכלום. שוב התקשרתי. הסברתי להם שאני חברה, אני חייב מסמכים על כל פעולה שאני עושה. אמרו לי: 'מנהל יחזור'. אף אחד לא חזר. התייאשתי. מה שאני מבקש כרגע זו הקבלה ושאנשים ידעו שהשירות מתחת לכל ביקורת, האיחורים, התירוצים, ההמתנה, השירות בחנות – לא מתייחסים אלייך כשאתה בא לדבר".

 

"עברו חודשיים, בסוף פניתי לעו"ד"

גם חן ביטלה את הרכישה וגם היא לא קיבלה החזר לטענתה, במשך זמן רב מדי. חן סיפרה ל-ynet: "ב-18 בספטמבר הזמנתי מכשיר אייפון 7 בהזמנה דרך הטלפון מאתר iShare. זה עלה לי 4,229 שקל. אחרי 3 ימים החלטתי לבטל את העסקה ואמרו לי שתוך 14 ימי עסקים הכסף יחזור אלי. הייתה תקופה של חגים, אז הכסף לא הגיע תוך 14 ימי עסקים. הבנתי שיש עיכובים. בסוף התקשרתי לשירות. אמרו: 'מגיע, בדרך, נבדוק את זה ונחזור אלייך'. זו מריחת זמן. אף אחד מעולם לא חזר אליי, למרות שהובטח לי מספר פעמים. אמרו לי שחברת האשראי עושה לי בעיות. וכך זה המשיך עם השיחות עד שזה הגיע למצב שעברו חודשיים. 

 

"בשבוע האחרון כבר פניתי לעו"ד. היא התקשרה אליהם, איימה עליהם מספיק והפחידה אותם עד כדי כך שהם עשו לי סליקה ידנית בטלפון, כלומר, חייבו אותו במינוס הסכום ושלחו לי קבלה. זה היה ב-24 בנובמבר ואני עדיין לא רואה את הכסף בחשבון. מנהל החנות דיבר איתי והכסף אמור לחזור אלי ואולי הכסף ייכנס ואולי לא".


גיא סיפר ל-ynet: "כשהושק אייפון 7 בארה"ב, הם יצאו בפרי סייל, עם התחייבות ל-21 ימי עסקים. שילמתי 4,229 שקל ל-128 ג'יגה. מחיר מצוין. אחרי שבועיים ראיתי שזה לא יגיע מהר, החלטתי לבטל. ב-20 בספטמבר ביטלתי את העסקה, אישרו שזה בלי עלות ואמרו לי שהחזר כספי יגיע תוך 14 יום. מאז אני בריצה בלתי סופית אחריהם. הייתי בחנות ודיברתי עם מנהל הרשת. כל פעם נאמר לי אותו דבר: יום ראשון שני תראה את הכסף וזה לא קורה. ממשיך לחכות". בסופו של דבר, הוא קיבל את כספו במקביל לפנייתו ל-ynet. 

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)

 

תגובת הרשת: מתנצלים

מרשת iShare נמסר בתגובה: "ראשית אנו מתנצלים על כל עוגמת נפש ותחושת אכזבה שנוצרה בקרב לקוחותינו. רשת iShare הכריזה והביאה ראשונה לישראל את אייפון 7 החדש. לאור זאת נוצר ביקוש רב של אלפי מכשירים שהוזמנו מבעוד מועד ועקב מחסור של מכשירים באפל העולמית, זמני ההספקה שלהם ארוכים מהמצופה והנושא לצערנו הוא לא בשליטתנו. עם זאת, אנו מתנצלים על כך ועושים כמיטב המאמצים בכדי לספק את המכשירים שהוזמנו בהקדם ובמחיר האטרקטיבי בשוק.


"אנו מתנצלים על זמני ההמתנה הארוכים במוקד הטלפוני ובחנויות הרשת. אנו עושים את המיטב על מנת להעניק את השירות המהיר והאיכותי אליו לקוחותינו רגילים, ועמלים בשדרוג המוקד הטלפוני ובקיצור זמני ההמתנה.


"הרשת דוגלת בשירות הוגן ולכן קבלת המכשירים מתבצעת בסדר כרונולוגי ומאות לקוחות מרוצים כבר קיבלו את המכשירים שהזמינו מראש. הלקוחות שביקשו לבטל את הזמנתם קיבלו ויקבלו את ההחזרים וכל פניה מטופלת לגופה.

 

"להזכירכם, רשת iShare ביצעה בשנתיים האחרונות את מהפכת המחירים במוצרי אפל והוזילה משמעותית את המחירים שהיו עד לא מזמן מופקעים שלא כצורך". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: שגיא כהן
אייפון 7 פלוס
צילום: שגיא כהן
מומלצים