שתף קטע נבחר

תנובה מייצרת מעדן שוקולד חדש - עם 39% שומן

תנובה החלה לייצר בבלגיה את מעדן שוקו גנאש, הכולל 60% מוצקי קקאו. בגביע (45 גרם) יש יותר קלוריות והרבה יותר שומן מיולו רגיל, אבל פחות סוכר. מחיר לרביעייה: 11.90-9.50 שקל, גבוה בכ-50% ממחיר יולו "הרגיל" בהשוואה ל-100 גרם. ואיך הטעם?

קריאת תיגר לניסיונותיו של שר הבריאות יעקב ליצמן להפחית את השומן והסוכר במוצרי המזון - מעדן החלב החדש של תנובה, "יולו גנאש" מכיל 39% שומן. תנובה החלה לשווק גרסת פרימיום של מעדן יולו: יולו גנאש (מונח שמשמעו תערובת של שמנת שוקולד מריר), שמכיל שוקולד מריר עם 60% מוצקי קקאו. המעדן, שישווק בארץ עד אפריל (אלא אם כן יהפוך ללהיט), מיוצר על-ידי חברת אירודזרטס היושבת בבלגיה.

 

פחות סוכר, יותר שומן

יולו גנאש משווק ברביעיות של 45 גרם, שכן מדובר במעדן מרוכז במיוחד, שגם עשיר בקלוריות ובשומן, אם כי הוא מכיל פחות סוכר ממעדני חלב אחרים.

 

יש בו 194 קלוריות לגביע (לעומת 176 קלוריות לגביע יולו "רגיל" שמשקלו 123 גרם), ולא פחות מ-431 קלוריות ל-100 גרם. אחד הטועמים אמר עליו: "זה ממש שוקולד מומס". הוא מכיל 16.6 גרם פחמימות ל-100 גרם, כמו גם 13.1 גרם סוכר ל-100 גרם או 5.9 גרם סוכר לגביע. לשם השוואה, ביולו "רגיל" יש ו-22.7 גרם סוכר לגביע ובמילקי שוקולד - 17.8 גרם סוכר ל-100 גרם, 23.6 גרם סוכר לגביע של 133 גרם.

 

יולו גנאש מכיל לא פחות מ-39 גרם שומן ל-100 גרם ו-17.6 גרם שומן לגביע. עקב כך, התוקף שלו גם ארוך יותר משל מעדן חלב רגיל, ונמשך כחודש. כמות החלבון לא גדולה: 3.3 גרם ל-100 גרם ו-1.5 גרם לגביע.

 

הרכיבים: חלב משוחזר (חלב ישראל) (41%), שוקולד מריר מעולה (מכיל סויה) (30%), חמאה, קקאו, מתחלב (E-471), עמילן מעובד (E-1422), מייצב (קרגינאן).

 

פחות סוכר, יותר שומן, יותר יקר. יולו גנאש (הדמיה: סטודיו ברוך נאה) (הדמיה: סטודיו ברוך נאה)
פחות סוכר, יותר שומן, יותר יקר. יולו גנאש(הדמיה: סטודיו ברוך נאה)
 

 

מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב של תנובה, לילך שולומון כהן, אמרה ל-ynet שהקשר עם החברה הבלגית לא נוצר בשל העובדה שלתנובה יש בעלים סיניים (חברת ברייט פוד), "אנחנו כל הזמן מחפשים את 'הדבר הבא' עבור יולו. בחרנו לייצר בבלגיה, כיוון שזה מוצר זמני ונישתי", אמרה. "כרגע, אין לנו את הידע לייצר מעדן שהוא גנאש, ודורש להעמיס כמויות גדולות של שוקולד בשילוב השמנת. זה תהליך מורכב.

 

"אנחנו כל הזמן מחפשים להרחיב את המותג יולו ולחדש. אם נראה שיש פה מוצר שצריך להישאר על המדפים ויש לו ביקוש גדול נמצא את הדרך לייצר אותו בארץ. היינו חברה ישראלית ונמשיך להיות חברה ישראלית. אין לנו כוונה להיות יבואנית של מצרי חלב לארץ".

 

 

מימין: יולו שוקולד חלב עם 217 קלוריות, 22.7 גרם סוכר ו-9.6 גרם שומן לגביע של 123 גרם. משמאל: יולו גנאש הפיצפון עם 194 קלוריות, 5.9 גרם סוכר ו-17.6 גרם שומן, לגביע של 45 גרם (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
מימין: יולו שוקולד חלב עם 217 קלוריות, 22.7 גרם סוכר ו-9.6 גרם שומן לגביע של 123 גרם. משמאל: יולו גנאש הפיצפון עם 194 קלוריות, 5.9 גרם סוכר ו-17.6 גרם שומן, לגביע של 45 גרם(צילום: מירב קריסטל)

 

נתח השוק של יולו התכווץ ל-12%-13% וירד במכירות מ-62 מיליון שקל ב-2015 ל-43.28 מיליון שקל ב-2016. בעיקר בגלל טיפול לא נכון של תנובה במותג (שסבל ממחסורים על המדפים במשך תקופות לא קצרות). יחד עם זאת, רוב מעדני השוקולד נמצאים במגמת ירידה במכירות. בתנובה מקווים שהמעדן החדש בעיקר יגדיל את המודעות למותג יולו.

 

עוד חידוש: המעדן יקר יותר מיולו "הרגיל"

כמה הוא יעלה לצרכן? לא זול. קמעונאים מוכרים את המוצר ב-11.9-9.5 שקל לרביעייה של 180 גרם, כלומר המחיר ל-100 גרם נע בטווח של 5.27-6.61 שקלים. לשם השוואה יולו "רגיל" נמכר ב-1.90-2.50 שקלים במבצע, ובמחיר רגיל: 4.5-4.2 שקלים. אם נניח שבדרך כלל הוא נמכר ב-4.3 שקלים לגביע של 123 גרם - אזי מחירו ל-100 גרם עומד על 3.49 שקלים. כלומר, המחיר של יולו גנאש ל-100 גרם גבוה ממחיר יולו "רגיל" ב-51% פחות.

 

מנהלת השיווק בחטיבת החלב של תנובה מסבירה: "זה מוצר שמכיל 30% שוקולד, ביולו יש 15% שוקולד אמיתי. אין דבר דומה לזה בשוק בישראל. הבאנו את עולם הפרלינים למדף החלב".

 

שטראוס ייצאו בקרוב עם מעדן החלב החדש של החברה: ספלנדיד. אתם חוששים?

 

"לא. יולו פרץ את השוק עם מותג למבוגרים בלבד ואנחנו מברכים על התחרות, כי מבחינתנו זה יעלה את הביקושים של מעדני חלב למבוגרים. ליולו יש נחשקוּת שאין שנייה לה".

 

מעדן כה עשיר לא כל כך מתאים לרפורמה של ליצמן - פחות סוכר ושומן.

 

"לא כל אחד אוכל יולו ובטח לא כל יום. יש שני טרנדים בצריכה: אנחנו רוצים שהתזונה הבסיסית שלנו תהיה יותר בריאה ומצד שני רוצים להתפנק. אנחנו מחפשים פתרונות פינוק והנאה ויולו נמצא שם".

 

מה חושבים הצרכנים

האם אכן מדובר במוצר מפנק? תלוי את מי שואלים. מכורי יולו "הרגיל" חושבים שהמוצר החדש כבד מאוד, קשה לסיים אותו למרות המנה הקטנה והוא לא מהווה תחליף ליולו. ולראייה: היולו הרגיל במקרר מתחסל לו במהירות והיולו גנאש: לא ממש.

 

צרכנית שלא אוהבת יולו ומעדיפה מילקי, אמרה שלא תקנה יולו גנאש כי הוא לא טעים לה. "אולי הוא יהיה טעים יותר עם קצפת", כך לטענתה. צרכן שאוהב יולו, אבל לא קונה אותו מפאת משטר של תזונה בריאה, אמר שהמעדן החדש שוקולדי בהרבה, מתאים כקינוח ממש, "אבל זה קצת מוזר להגיש לשולחן קינוח ממותג אז הוא די נופל בין הכיסאות".

 

צרכנית חובבת שוקולד מריר אמרה שהמעדן טעים לה מאוד ובעיקר אהבה את העובדה שהוא ממש לא מתוק. ומה דעתה על המחיר הגבוה? "זה כמו לקנות טבלת שוקולד איכותי, לא קונים כל יום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הדמיה: סטודיו ברוך נאה
יולו גנאש
הדמיה: סטודיו ברוך נאה
מומלצים