שתף קטע נבחר

מצפוני וצרכני: כרטיס מועדון עם הנחות לטבעונים

עמותת ויגן פרנדלי השיקה כרטיס מועדון בשם "ויגן אקטיב" שמעניק הנחות של 10% ומעלה ב-100 בתי עסק ידידותיים לטבעונים. החברות במועדון מותנית בתשלום חודשי של 150-35 שקל. מייסד העמותה: "התרומות ילכו למימון קמפיינים שלא נראו כמותם בארץ"

גם לטבעונים יש כרטיס חבר מועדון: עמותת ויגן פרנדלי החלה להנפיק כרטיס מועדון בשם "ויגן אקטיב", שיספק הנחות ב-100 בתי עסק שנושאים את התו של העמותה. מדובר במסעדות, בתי קפה ודוכני מזון ומיצים שהוכרו על-ידי העמותה כ"ידידותיים לטבעונים", אבל גם בתי עסק שמתעסקים באופנה וביגוד למשל. רף הכניסה למועדון הוא הנחה 10% ומעלה. בעמוד הפייסבוק של העמותה נכתב כי "הפרויקט נולד בעקבות דעיכה משמעותית בגידול (מספר) הטבעונים מאז סוף שנת 2014".

 

צרכנים וטבעונים. ויגן אקטיב ()
צרכנים וטבעונים. ויגן אקטיב

התשלום החודשי הוא גם תרומה לפרויקטים לקידום הטבעונות

החברות במועדון לא ניתנת בחינם, אלא בתשלום של 150-35 שקל בחודש, בהוראת קבע, אותה ניתן להפסיק בכל עת. מי שישלם לעמותה 150-50 שקל בחודש, יקבל במתנה גם סל מוצרים טבעוני חד פעמי בשווי 600, שמכיל מוצרים של 50 חברות.

האתר החדש המיועד לחברי המועדון ולפרויקטים השונים שהמועדון יממן ()
האתר החדש המיועד לחברי המועדון ולפרויקטים השונים שהמועדון יממן

 

לאן יילך הכסף? לפרויקטים שונים של העמותה, כך מסבירים בויגן פרנדלי. כל חבר מועדון יוכל לנתב את הכסף שלו לפרויקט שקרוב לליבו. למשל: תרומה לשלט חוצות לקידום טבעונות בנתיבי איילון, תרומה למשקפי מציאות מדומה עבור "חקירה סמויה בטכנולוגיית 360 מעלות שתביא את האמת לציבור", או פרויקט "הקונגרס הטבעוני הרביעי".

 

כלומר, בעמותה מבקשים מכם 420 ועד 1,800 שקל בשנה עבור חברות במועדון צרכני, אבל היא בעצם גם מבקשת מכם לתרום כסף להפצת המסר ולהעלאת המודעות לטבעונות.  

 

המועדון יאפשר לממן פרויקטים כמו זה בשיטת מימון המונים  ()
המועדון יאפשר לממן פרויקטים כמו זה בשיטת מימון המונים

  

בתי העסק: בעיקר בת"א אבל לא רק

הנה כמה דוגמאות לבתי העסק שמשתתפים במועדון ולהנחות שיקבלו החברים:

 

רשתות: רשת קפה לואיז (10% הנחה על כל התפריט הטבעוני); רשת בי-פרש (הגדלה ללא תשלום-של שייק או מיץ סחוט); רשת בית הפנקייק (1+1);

 

ת"א (העיר עם הכי הרבה בתי עסק שמתאימים לטבעונים): אובן קובן (נקן סאקה או תה יפני חינם בהזמנת עיקרית טבעונית); קסבה (25% הנחה בימי שני על כל התפריט הטבעוני); סושי בר בזל ת"א (רול טבעוני לבחירה בהזמנה מעל 50 שקל); נעלי זנדגי - 10% הנחה על כל מוצרי החנות ומשק ברזילי (0% הנחה על ארוחות הבוקר).

 

ומחוץ לת"א: קתרזיס, קרית מוצקין (15% הנחה על התפריט הטבעוני); פסטה שמסטה, נתניה (10% על התפריט); פיצה נירו בגליל העליון (10% הנחה); פיצה רומא, חדרה (10% הנחה על הפיצה הטבעונית); טאטאמי, חיפה (רול סושי טבעוני חינם בהזמנה של מעל 80 שקל); מיני איטליה גלידרייה ברחובות (10% הנחה בהזמנת מנה טבעונית); cut it בהרצליה (10% הנחה לכל טיפולי השיער), טבע האוכל, כפ"ס (מלבי חינם בהזמנת מנה עיקרית טבעונית); פרנקפורט נקניקיות בהרצליה (כוס לימונדה מתנה בהזמנת מנת נקניקייה טבעונית) ופצ'ולה במודיעין (תבשילים וכוס לימונדה גדולה ב 35 שקל);



הנחות די נדיבות בבתי העסק. חלקן אפילו משתלמות ()
הנחות די נדיבות בבתי העסק. חלקן אפילו משתלמות

  

מייסד העמותה: "כולם מרוויחים"

הצרכנים בישראל די חשדניים לגבי מה הם משלמים מדי חודש. מייסד ויגן פרנדלי עומרי פז מסכים: "כיוון שאנשים מאוד רגישים לזה שהם צריכים להוציא כסף, אמרנו בוא נראה איך אנחנו גם פותרים את הבעיה הזאת.

 

"הרעיון הוא לאגד את כל אותם המקומות שטבעונים ממילא אוכלים בהם ולתת הנחות ממש טובות, כך שמספיק שאתה אוכל בחוץ פעם בשבוע-שבועיים, כבר אתה מחזיר ה-35 שקל ואז התרומה שלך לקמפיינים מאוד חשובים ומשמעותיים - היא לא הוצאה אפילו. במקרה הגרוע, אתה לא מוציא כסף, במקרה הטוב אתה אפילו מרוויח כסף וגם בתי עסק מרוויחים. לעיתים קרובות בתי עסק נותנים הנחות כלליות שלא רלוונטיות לכולם ופה יש פרסום ממוקד לקהל היעד.

 

"העמותה פשוט חיפשה איך להמשיך ולקדם ולדחוף את העלאת המודעות לטבעונות ולפגיעה בבעלי חיים. חשבנו שמה שיכול לעשות שינוי מהותי, לשנות את המציאות, זה להעלות את הפעילות שלנו דרגה אחת למעלה - לצאת בקמפיינים מאוד גדולים ובשביל זה צריך מימון גדול. חישבנו ומצאנו שאם יצטרפו למועדון 2,000-1,000 אנשים וישלמו 35 שקל ומעלה בחודש, זה יאפשר לנו כל חודשיים שלושה לעשות קמפיין שלא נראה כמותו בארץ. בסדר גודל אחר לגמרי. יש פה נגיעות של מימון המונים - כי אתה גם יכול לתרום ספציפית לפרויקט מסוים".

מצרים שנכללים בסל המוצרים במתנה בשווי 600 שקל. מוופלים ועד טיפות B12 ()
מצרים שנכללים בסל המוצרים במתנה בשווי 600 שקל. מוופלים ועד טיפות B12

 

 

בתי עסק משלמים על חברות במועדון?

"אנחנו לא מבקשים מבתי עסקים תשלום, רק צריך להביא הטבה. ככל שההטבה יותר גבוהה, מציבים אותם יותר גבוה באתר".

 

הכרטיס ייתן בעתיד גם הנחות בסופר? (בעבר היה כרטיס הנחות לטבעונים בעדן טבע מרקט) 

"המהלך הבא יהיה לתת הנחות בסופרים, אולי ברשת גדולה, זה יקרה בשבועות הקרובים"

 

פניתם לחברת אשראי לשיתוף פעולה?

"האמת היא שכל המהלך הזה התחיל מזה שחברת אשראי היתה איתנו בקשר לגבי הנפקה של כרטיס אשראי טבעוני ואז נולד הרעיון של מועדון הטבות. בסוף זה לא יצא לפועל, כי אנשים מאוד קנאים לכרטיסי אשראי ונראה לי שאנשים מעדיפים להצטרף למועדון".

 

אם הכרטיס לא מגנטי - אנשים יוכלו להפסיק לשלם ובכל זאת להמשיך להשתמש בו כדי לקבל הנחות, לא?

"אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאנשים שנרשמים לויגן אקטיב, הם טבעונים. יהיו את ה-5%-10% שאולי ינסו לדפוק את המערכת, אבל גם ההטבות של בתי העסק הן לא כאלה שיגרמו להם לקרוס, אבל כן, השלב הבא זה להפוך את זה לדיגיטלי. פשוט החברה שמקשרת בין הקופות לכרטיס, גובה כסף על כל נקודה, אז זו תהיה הוצאה גדולה מדי לעמותה, של אלפי שקלים בחודש".

בקרוב, גם בסופר? ()
בקרוב, גם בסופר?

  

"לא ניתן תו ידידותי לטבעונים לקצביות"

פעילות סימון המוצרים והעסקים של ויגן פרנדלי, הפכה להיות ענפה מאוד ב-3 השנים האחרונות. יש 3,000 מוצרים שמסומנים בתו העמותה כמתאימים לטבעונים ומאות בתי עסק שמוגדרים כידידותיים לטבעונים. "אנחנו מגדילים את ההיצע ב-1,000 מוצרים בשנה וגם היצע בתי העסק גדל", מסביר פז.

 

"זה די מעניין, אנחנו הראשונים בעולם שיצרנו קריטריונים לבית עסק שידידותי לטבעונים. למשל, פיצרייה חייבת שתהיה בה פיצה עם גבינה טבעונית, לא מספיק להוריד את הגבינה. בגלידרייה צריך שיהיו לפחות 3 טעמים על בסיס תחליף חלב ולא רק סורבה. במסעדות אנחנו מחפשים שיהיו לפחות 25% אופציות טבעוניות בכל קטגוריה בתפריט".

 

ראיתי שברשימת בתי העסק יש מקום שחלק משמו זה בית הנקניקיות, זה לא מפריע לטבעונים לאכול שם?

"אם הקטע של המקום זה טהרת הבשר, הוא לא מקבל את הסימון ויגן פרנדלי, אבל כיוון שאין נקניקיות טבעוניות בארץ ושם יש, אז נתנו לו את התו. למקומות כמו 'עד העצם' למשל, לא ניתן תו גם אם יהיה לו תפריט טבעוני שלם. התקשר אלי מישהו מקצביה ואמר שהוא רוצה להפוך אותה לחצי טבעונית ולקבל את התו. אמרתי לו שיהיה מוזר לי לשים את הלוגו שלנו מחוץ לקצביה".

  

זה מועדון לקוחות או מיזם פוליטי?

פז בעיקר נלהב מהאפשרות להפיץ את המסר שלו ושל חבריו לכמה שיותר אנשים. "עם פלטפורמה כזאת שמייצרת כסף, משהו כמו 100 אלף שקל כל כמה חודשים, אפשר לעשות כל דבר", הוא אומר. "פרסומות ברדיו או אפילו בטלוויזיה, לקנות משאית שלמה ולמתג אותה במסרים טבעוניים או עם מסכי פלזמה מטורפים שיקרינו סרטים להעלאת המודעות לטבעונות. אפשר לגייס צוות שלם של מהנדסי מזון שיפנו לחברות וידריכו אותן ללא תשלום כיצד להוציא את הרכיבים מחי, בלי שהמוצר ייפגע ואולי אפילו יהיה יותר זול".

 

יהיה מי שיגיד שאתם מיסיונרים. שזה לא מועדון לקוחות אלא תעמולה

"אנשים מבלבלים בין אנשים טבעונים שהם מכירים, שיכולים להיות טיפה מעצבנים, לבין טבעונות. ההגדרה של טבעות היא שאם אפשר לא לפגוע בבעלי חיים אם זה לא צורך קיומי, אז למה לא לעשות את זה ובנושא הזה אני לא רואה הבדל בין קמפיין של תנו לחיות לחיות או מיחזור. זה פשוט לעשות טוב. אני לא רואה את אותם אנשים מתרעמים על זה שחברות מזון מוציאות סכומי כסף אדירים על שטיפת מוח צרכנית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים