שתף קטע נבחר

בדרך לפשרה: שופרסל תחזיר 4.5 מיליון ש' לצרכנים

ביהמ"ש התבקש לאשר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד שופרסל, שהוגשה בטענה שיש הפרשים בין מחיר הקופה למחיר המדף, לרבות במבצעים והרשת לא מתקנת את הטעויות. הלקוחות יקבלו 5 שקל הנחה מעל קנייה של 25 שקל עד למיצוי סכום הפשרה. התובע יקבל 100 אלף שקל ועורכי-דינו - 650 אלף שקל

5 שקלים בהנחה בקנייה מעל 25 שקל לכל צרכן: זה מה שהוסכם בהסדר פשרה בין שופרסל ללקוח של הרשת שתבע אותה בתביעה ייצוגית (ת"צ 46453-03-15). ההנחה תינתן עד למיצוי של 4.5 מיליון שקל – הסכום ששופרסל התחייבה "להשיב" לצרכנים אחרי שגבתה מהם מחיר גבוה מהמחיר שמוצג על גבי המדף.  ההסדר הוגש לבית-המשפט המחוזי בת"א ועוד לא אושר. אם יאושר - הפיצוי לצרכנים ייכנס לתוקף 90 יום אחרי מועד האישור.

 

 

הצדדים המליצו לבית-המשפט לאשר לשופרסל לשלם לתובע הייצוגי 100 אלף שקל בתוספת מע"מ ולעורכי דינו: 650 אלף שקל בתוספת מע"מ. הסכומים האלה לא ינוכו מסכום התביעה המיועד לצרכנים.

 

התובע הייצוגי הוא בעצמו עו"ד, שהגיש בעבר כצרכן בקשות לתביעות ייצוגיות נגד HOT מובייל, סלקום, פרטנר וגלידת שטראוס. הוא אף הגיש בקשה לתביעה ייצוגית כצרכן נגד רמי לוי שיווק השקמה (והסתלק מהתביעה). עורכי דינו הם עו"ד שלומי כהן ועו"ד אמיר ישראלי.

 

שלטי מבצע פגי תוקף יוסרו מיד

לפי כתב הבקשה לתביעה, לקוחות נתקלים לעיתים בהפרשי מחיר בין המחיר המוצג על המדף, לבין מחיר המוצר בקופה, לרבות במקרים של מבצעי הוזלה ולא בכל המקרים שופרסל מקיימת את תנאי המבצע. כשמובא לידיעתה שיש הפרש מחיר שכזה, היא אינה מתקנת את הטעות.

 

בתשובתה לכתב הבקשה לתביעה, טענה שופרסל, בין היתר, כי היא משקיעה מאמץ גדול ומשאבים רבים בסימון מדויק של מחירי המוצרים בסניפיה, היכולים להגיע כדי עשרות אלפי מוצרים לסניף. עם זאת, לאור טיבו וטבעו של תהליך סימון המחירים בסניפים, קיימת הסתברות נמוכה מאוד אך בלתי נמנעת לחלוטין, להתרחשותן של טעויות סימון מחירים.

 

בהסדר הפשרה, שופרסל התחייבה לאמץ סדרת נהלים לפיהם על גבי שלטי המבצע יופיעו תאריכי תוקף המבצע בגופן גדול. יחודדו הנהלים לעריכת סריקות שוטפות לאיתור שלטי מבצע שתוקפם חלף ולהסרתם וכן ייקבע נוהל מפורש לפיו בכל מקרה של דיווח לקוח על טעות סימון ומתן זיכוי בעבור טעות כזאת, עובד שופרסל, ייגש מיידית למדף המוצר, בגינו ניתן הזיכוי ויסיר את שלט המבצע (פג התוקף). שופרסל תקבע בקרות נוספות שתועברנה למחלקות המטה הרלוונטיות לתהליך הזנת המבצעים למערכת. נציג שופרסל ייגש מיד למדף המוצר ויסיר את שילוט המבצע וכן הרשת תערוך בקרות לנוהל זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים