זארה הום בישראל: יקרה לעומת אירופה
הרשת פתחה חנות ראשונה מרשימה בישראל בה תמכור פריטים מעוצבים לבית. הפריט הכי יקר: שטיח מעור פרה ב-1,799 שקל. פערי המחירים בין ספרד לישראל מגיעים גם ל-60%. גם גרמניה ובריטניה זולות יותר - ורק ארה"ב לפעמים יקרה יותר. המנהל הבינלאומי של הרשת: "אנחנו דואגים למחירים תחרותיים לפי השוק בכל מדינה"
בובת יען, קולבים מעוצבים, נרות בצורת אלמוגים, שרפרפים, שולחנות קפה, כלי הגשה וכלי רחצה, מצעים, פיג'מות, בשמים ואפילו פריטי לבוש: זה מה שתוכלו לקנות החל מהיום (ג') בחנות זארה הום (ZARA HOME) שנפתחה בקניון האופנה TLV בתל אביב. רק קחו בחשבון שפערי המחירים לעומת אירופה עלולים להגיע לעד 60%. לרוב מדובר בהפרשים של כמה עשרות שקלים, ולעיתים הפריטים שנמכרים בארץ יקרים בכ-100 שקל לעומת אותם פריטים בחו"ל.
הרשת פועלת ביותר מ-70 מדינות. זהו הסניף הראשון שלה בישראל, והוא מרשים מאוד למראה. זכיינית זארה בישראל, קבוצת גוטקס, מסרה כי כרגע לא צפויים להיפתח עוד סניפים בארץ, שכן החברה מחכה לראות איך יעבוד הסניף הראשון. יחד עם זאת, הסניף הבא, אם ייפתח, צפוי ככל הנראה להיות ממוקם בקניון רמת אביב. הקבוצה מפעילה בארץ גם את חנויות המותגים פול אנד בר, מסימו דוטי, סטווידריוס וברשקה, השייכים גם הם לאינטידקס - הבעלים של זארה.
"אנחנו מתאימים את המחירים לתחרות המקומית"
"לזארה הום יש יותר מ-25 אלף פריטים", אמר ל-ynet אלוי פריג'יירו המנהל הבינלאומי של זארה הום, שהגיע לארץ לכבוד הפתיחה. "החברה מציגה כעת 5 קולקציות, שכוללות פריטים כמעט לכל חדר בבית ומתחלפות מדי חצי שנה, אבל פריטים חדשים מגיעים לחנות פעמיים בשבוע.
"הקולקציה העיקרית כרגע היא הפרחונית, שהיא צבעונית מאוד וחיה מאוד. קולקציה נוספת היא hotel - בצבעים של כחול, שחור ולבן. יש לנו קולקציה שנקראת underwater שכוללת השראות מאלמוגים, ואפשר לראות נרות בצורת אלמוגים והדפסים כאלה על כלים".
לא זול פה.
"המוצרים מתאימים לכל אחד, יש לנו פריטים זולים יותר ויקרים יותר. יש לנו לקוחות שונים ברחבי העולם: מסין ועד ברזיל. אנחנו רוצים שיהיו לנו מוצרים שמתאימים לכל טעם".
אם אקנה בחנות של המותג בברצלונה – אקנה יותר בזול?
"המחירים מאוד תחרותיים עם מותגים אחרים. המחירים דומים לספרד, אבל אנחנו דואגים למחירים תחרותיים לפי השוק בכל מדינה, אנחנו מתאימים את המחירים לתחרות המקומית".
בספרד זול יותר.
"כי החיים בספרד שונים. זו הסיבה".
למה אתם מוכרים פה גם בגדים?
"זה נכון, חוץ מפיג'מות וחלוקים - יש לנו גם קולקציות קפסולה של בגדים שהן מיוחדות לזארה הום, כי יש לנו קו מאוד מובחן וטעם מאוד מובחן ומוקפד, וזה משרת את המגוון בחנות".
מה אתה חושב על H&M הום, שפתחה לאחרונה שתי חנויות בישראל?
"זה שונה לחלוטין. הקונספט לא דומה בכלל. לדעתי הם עוד ישתפרו עם הזמן, אבל עד כה יש להם יותר פריטים בסיסיים, יותר מתאימים לרשת כמו H&M, יש להם גם פחות פריטים בחנויות והאיכות שלנו שונה".
המחירים: מ-9.90 עד 1,799 שקלים
הפריטים בזארה הום מעוצבים מאוד, נוטפי שיק, והמחירים שלהם אולי תחרותיים (אם כי לא ברור מול מי היא מתחרה, שכן הרשת יקרה יותר מרשתות כמו פוקס הום וגולף אנד קו. מחיריה מתאימים יותר לחנויות במתחמים לעיצוב הבית), אבל לרוב אלה לא מחירים נמוכים. הפריט הכי יקר בחנות הוא שטיח מעור פרה – 1,799 שקל.
אפשר למצוא בה גם סכו"ם ב-49.90-9.90 שקל, שמיכות וכריות ב-1,199-89.90 שקל, וילונות ב-599-99 שקל, שולחנות קפה בעד 599 שקל, מגבות ב-249-19.90 שקל ומוצרי אמבט ובישום מ-29.90 שקל ועד 599 שקל.
במחלקת הילדים, סט של שני קולבים עם בובה נמכר ב-59.90 שקל, צלחת בצורת קוף לילדים עולה 15.90 שקל, כוס זכוכית לילדים עם הדפס מצויר עולה 29.90 שקל ונעלי פעוטות נמכרים ב-149.90-89.90 שקל. פיג'מה עם הדפס פילים עולה 109.90 שקל ובובת בת יענה עולה 179.90 שקל.
אותה בובת יען חביבה עולה בספרד כ-116 שקל, כלומר ישראל יקרה בכ-64 שקל. בבריטניה היא עולה 136 שקל, ובגרמניה - כ-139 שקל. בארה"ב לא מוכרים את הבובה הזאת. קחו בחשבון שמסתמן שרוב הפריטים בחנות מגלמים פערים דומים.
בדרך כלל המחיר בספרד הוא הנמוך ביותר, בגרמניה מעט גבוה יותר, בבריטניה עוד יותר גבוה ועדיין: נמוך ממחירי ישראל. המחירים הכי גבוהים שמצאנו (מבין 5 מדינות שבדקנו) היו ובישראל ובארה"ב. החנות אמנם יפה ונראית בינלאומית, ונותנת הרגשה שהיא יכלה להיפתח בכל מקום אחר בעולם, אבל נראה שיקר לקנות בזארה הום ישראל - לעומת אירופה.
ככה נראית חנות זארה הום בישראל. צפו:
והנה תמונות נוספות מהחנות החדשה:
מגוטקס מותגים נמסר בתגובה: "מדיניות התמחור של קבוצת אינדיטקס נקבעת על פי מדיניות התמחור באותו השוק ומושפעת ממדדים אובייקטיבים המאפשרים לכל לקוח ליהנות משילוב של חווית קניה בינלאומית, עיצוב, טרנדיות ואיכות. עם זאת ישנם הבדלים בין המדינות הנובעים מנתוני השוק והכלכלה המקומית בכל מדינה דוגמת: עלויות נדל"ן, מכס, היטלים שונים, כח אדם ועוד. בנוסף, האסטרטגיה של מותגי הקבוצה מבוססת על קולקציה עדכנית, אסטרטגיה זו כרוכה גם בעלויות שינוע נוספות".