טיפת סבון אחת למקלחת: ג'ל רחצה אקולוגי של איב רושה
חברת איב רושה משיקה סבון רחצה בגודל 100 מ"ל שטיפה ממנו אמורה להספיק למקלחת אחת, ולסך הכל 40 מקלחות. המחיר: 19 שקל וחיסכון אקולוגי. בפועל, גם ג'ל רחצה רגיל שלא מתיימר לחסוך, ישיג את אותה התוצאה. בדקנו
חברת הטיפוח הבוטני YVES ROCHER, המשווקת בישראל על ידי קבוצת קסטרו, פתחה בשנתיים האחרונות 12 סניפים במרכזי קניות ברחבי הארץ, מדרום ועד צפון. הרשת הצרפתית מציעה מגוון מוצרי קוסמטיקה רחב, החל ממוצרי טיפוח ביתי בסיסי כמו סבונים במגוון ארומות רעננות, דרך מוצרי איפור מגוונים, טיפוח הציפורניים, קרמים ומגוון רחב של בשמים, כאשר הקווים המנחים של החברה הם: להשתמש במה שיש לטבע להציע במחירים זולים.
מפעלי החברה שוכנים עד היום בכפר לה גסילי. המפעל הגדול מכיל גן בוטני, ומהצמחים הגדלים בו מייצרים את שלל מוצרי החברה. בשנים האחרונות הקימה חברת איב רושה בכפר גם מלון ספא אקולוגי בו מגדלים בגינת ירק ירקות אורגניים אותם מגישים לאורחים.
בצרפת נחשב המותג לנמכר ביותר, בארץ הוא קיים רק שנתיים ועדיין לא מוכר מספיק כמותג מוביל. עם זאת יש במוצריו נתונים שיכולים להתאים לקהל הישראלי גם מהטעמים האקולוגיים והבוטניים שכן רוב מוצרי החברה מכילים קרוב ל-100% רכיבים טבעיים, דבר שמתחבר לטרנדים עכשוויים, וגם מטעמי המחירים שברובם נגישים ונוחים.
דוגמאות למחירי מוצרים שתוכלו למצוא בחנויות:
קרם יום למראה צעיר, 50 מ"ל, 145 שקל.
דאודורנט 50 מ"ל, 19 שקל.
קרם לחות לידיים, 75 מ"ל, 19 שקל.
ג'ל רחצה ממריץ, 400 מ"ל, 21 שקל.
שמפו אנטי אייג'ינג, 300 מ"ל, 19 שקל.
מחירי הבשמים נעים בין 270-150 שקל.
מסקרות, 150-85 שקל.
ליפסטיק, 80-60 שקל.
לקים, 250 שקל.
מנהלת המותג בישראל אורית מילובנצ'יק ברדוגו הסבירה כי "המחירים הנמוכים מתאפשרים בזכות שימוש באריזות חסכוניות. את המאמצים והכסף אנחנו משקיעים באיכות המוצר ולא באריזה". בנוסף הסבירה כי "הם אינם משתמשים בטאלנטים יקרים לפרסום המוצרים וכך יכולים למכור במחירים נמוכים יחסית".
כל המוצרים של החברה מבוססים על מחקרים שנעשו במעבדות של החברה באמצעים בוטניים המיובאים לצרפת מרחבי העולם, הגן הבוטני של החברה מכיל למעלה מ-1,100 סוגים של צמחים. המותג של החברה נמכר בכ-110 מדינות ברחבי העולם.
גם עם סבון רגיל אפשר להגיע לתוצאות דומות
המוצר החדש שמשיקה החברה מצטרף לטרנד החיסכון האקולוגי, בדומה למרכך כביסה שמגיע באריזה מכווצת אך אמור לספק אותה כמות של מרכך המגיע באריזה הגדולה. כך, ג'ל הרחצה החדש של YVES ROCHER, המגיע באריזה קטנה, אמור להספיק ל-40 מקלחות, כך מבטיחה החברה.
הרעיון הוא שמטיפה אחת של סבון נוצרת הקצפה איכותית וסמיכה שיכולה להספיק לרחצת כל הגוף. השאיפה האקולוגית שטמונה במוצר אמורה לייצר חיסכון בפלסטיק בשל המכירה באריזות קטנות, חיסכון במים בכך שמתקלחים מסיבון אחד של כל הגוף, שימוש באריזות מתכלות ושימוש ב-97% רכיבים טבעיים בנוסחת המוצר. אריזת הסבון מאפשרת בלחיצה אחת הוצאה של כמות מדודה של סבון שאמורה להספיק לרחצת הגוף כולו.
בדקנו, ואכן כמות קטנה שיוצאת בלחיצה אחת מהסבון יכולה לייצר כמות לא רעה בכלל של קצף שבהחלט יכולה להספיק לכל הגוף למקלחת אחת למי שכמובן לא מחפש לרחוץ באמבטיית קצף. עם זאת, גם חלק מהסבונים המתחרים, באריזות גדולות ורגילות שלא מתיימרות לספק את אותו חיסכון של טיפה אחת למקלחת, הקציפו לא מעט ויכלו לתת את אותו מענה לכמות גדולה יותר של מקלחות.
אחרי מספר שבועות של מקלחות בסבון בהחלט ניתן לומר שהוא יכול להספיק ללא מעט מקלחות, לא בדיוק 40 ולא תמיד טיפה אחת יכולה להספיק למקלחת שלמה אבל בהחלט מספיק למספר לא קטן של מקלחות (וגם הריח שלו מרענן מאוד).
הסבונים החדשים מגיעים באריזות שמכילות 100 מ"ל, בעלות של 19 שקל, בשלושה ריחות מרעננים שנעים בין חמצמץ למתקתק: מנגו כוסברה, זית ועלי פטיט הדרים, וניל בורבון. השימוש בטיפה אחת דורש השקעה בהקצפה וקצת קמצנות בכמות החומר שאתם מפרגנים לעצמכם.
עם זאת וכפי שצוין למעלה, אם תשקיעו בהקצפה גם עם סבון רגיל תוכלו לייצר במקרים רבים מספיק קצף לרחצת כל חלקי הגוף. כך שההמצאה, גם אם מעניינת ובעלת חשיבה וחשיבות אקולוגית, לא מהווה שינוי או קפיצת מדרגה כה דרמטית בפועל.
בכל זאת ניתן לראות במוצר החדש הזדמנות ללמוד משהו על ההרגלים שלנו להשתמש בכמויות גדולות מהנדרש לצרכי הטיפוח שלנו ולנסות לנצל את המודעות המחודשת לשימוש בפחות נוזל רחצה גם בשימוש בסבונים רגילים.
הכותבת הייתה אורחת של חברת YVES ROCHER בצרפת.