בעלת צימר: לקוחה עשתה לי שיימינג כי הכנסתי נערה נכה לבריכה
למרות שבאתר הצימר נכתב שהוא נגיש לנכים, לקוחה התלוננה שנערה שהוכנסה לבריכה הפחידה את ילדיה. "ילדים צועקים במים ונהנים, גם ילדים נכים", הגיבה בעלת הצימר שמארחת בעלי מוגבלויות כבר 18 שנה. "זה מקום שמיועד לכולם ויש 'סכנה' שיתארחו בו נכים". בקבוצת הפייסבוק הסבירו: הילדים נלחצו כשראו מנוף עם כיסא גלגלים
איך אמורה להגיב אורחת למראה נערה נכה שטובלת בבריכה, בזמן שילדי האורחת משכשכים בה? נגה בן ענת, בעלת הצימר נגה אירוח כפרי מעלה גמלא, פרסמה פוסט בפייסבוק שזכה ללמעלה מ-2,200 שיתופים ועוסק בשיימינג שעשתה לה לכאורה לקוחה שהתארחה בצימר שלה.
נמשיך לארח בפתיחות כל מי ש"אשם בשונות"
לטענתה, הלקוחה זעמה, בין היתר, משום שהנערה בעלת המוגבלות צעקה ולטענתה, הדבר גרם לטראומה לילדיה. הפוסט המקורי נמחק על-ידי הלקוחה. בעלת הצימר ומנהל הקבוצה ביקשו לשמור על פרטיות הלקוחה ולא מסרו את פרטיה.
"היום פורסם פוסט של משפחה המתלוננת על אירוח בצימרים (שלנו )בהם נתקלו בילדה נכה שגרמה לילדיהם לטראומה", כתבה נגה בפוסט. "העובדות בדרך כלל יותר גמישות. באתר הבית שלנו ובכל מקום בו הוא מפורסם מודגש כי האתר תוכנן בהתאמה ונגיש לנכים ומכאן שניתן להבין שיש 'סכנה' שיתארחו נכים.. ילדים מטבעם צועקים במים, משפריצים לכל עבר ובעיקר נהנים - גם ילדים נכים!
"דרישתם וכעסם של האורחים שהננו שקרנים כי אנחנו 'חייבים לעדכן אותם שמתארחים נכים', מעציבה אותי מאד. שלא לדבר על תחושותיה של משפחת הילדה הנכה.
"לתלונות על שירות אני דווקא כן קשובה וצר לי שזו הייתה חווייתם. אני שמחה לדעת שהם בדעת מיעוט. נמשיך לארח בפתיחות כל מי שאשם ב'שונות', אוטיסט, עיוור, חירש, זקוק לכסא גלגלים ומשפחותיהם שזכאים לחופשה מותאמת ונוחה ומכילה.מאחלים חופשה נעימה וחזרה נוחה למסגרות החינוכיות לכל הילדים".
הכנסתי את הילדה לבריכה עם מנוף – זה לא טיפול בפומבי, זו עזרה
בן ענת סיפרה ל-ynet: "הורדתי את הילדה לבריכה עם מנוף. הילדה צרחה משמחה מהפגישה עם המים, היא רואה מים פעם בשנה, כשהיא מגיעה אלינו. והיתה שמחה וצרחה וזה הפחיד את הילדים של האורחת שהתלוננה, ששנייה לפני כן צרחו אחד על השני כשזרקו אחד על השני כדור על הראש. אז כשילדים 'נורמליים' צורחים זה בסדר, כשילדה שהיא נכה צורחת - זה מפחיד את הילדים.
"זו משפחה של נערה בעלת מוגבלות שמתארחת אצלנו קבוע כל שנה. זו נכה מאוד קשה, שחגגה לא מזמן 18. ההורים מתקשים להכניסה למים וכשהם מגיעים להתארח, אני כבר שנים נכנסת איתה כל יום לחצי שעה לבריכה, שמים מוזיקה וכולם במים נהנים - גם ההורים שלה וגם אורחים אחרים".
בן ענת סיפרה עוד כי בתגובות לפוסט עלו גם תלונות על כך שהיא עורכת טיפול פרטי בפרהסיה: "אנשים שענו למתלוננת בפוסט, שאלו איך אנחנו עושים טיפול בפרהסיה. אז זה לא טיפול בפרהסיה. זה כלל לא טיפול. אני מסייעת להורים להכניס את הילדה לבריכה, הם לא משלמים לי על זה. אין פה אלמנט טיפולי.
"טיפול זה דבר אישי. ואם אני רוצה לעשות טיפול אני מבקשת מהאנשים בבריכה לפנות לי חצי שעה בשביל אורח, אני שואלת אם הם מוכנים לוותר על זמן בריכה עבור מטופל. גם עבור מישהו מהסביבה שפתאום נתפס לו הגב. זה לא היה טיפול, בכלל, כל ההתלהמות סביב זה שעשיתי טיפול היא מיותרת".
כן, יש סכנה שהילדים שלה יראו גם מישהו קטוע רגל
לטענת בן ענת, היא אמרה לאורחת מראש שהיא מכניסה את בעלת המוגבלות למים. "אמרתי לה מראש שאני מכניסה נכה. היא יכלה להחליט האם להישאר בבריכה ו'לסבול' את נוכחותה, או לצאת להשתזף, לאכול ארוחת בוקר, או לקרוא ספר, אם היא לא רצתה שהילדים שלה ייחשפו לנכים. עוד צחקתי עם הילדים שלה, ואמרתי להם שישתדלו לא לקפוץ לנו על הראש. זה הביא לתלונה נוספת שלה על כך שהגבלתי את פעילותם בבריכה. היא לקחה את זה למקומות שלה. טוב, מי שכועס, כועס על כל דבר שתעשה.
"בסוף זה נפל על תיאום ציפיות. אם הם היו נכנסים כמו שצריך לאתר הבית שלנו וקוראים מה אנחנו עושים ומי אנחנו, הם היו מבינים שאם האתר מונגש לנכים ומארח נכים, יש סכנה שיהיו שם נכים. יש סכנה שהילדים שלה יראו גם מישהו קטוע רגל. עצוב לי להגיד את זה אבל זה מי שאנחנו".
בנוסף לכתוב באתר, נאמר להם בטלפון שהמקום מונגש לנכים?
"כן, הם התקשרו ושאלו אם יהיו טיפולים. אמרנו שיש רק גן אחד של ילדים אוטיסטים שכיוון שהחינוך המיוחד עובד גם באוגוסט, הם יגיעו לשעה אחת. אני עובדת עם 6 גנים טיפוליים ורק הגן הזה, שבו יש 11 ילדים, הגיע לשעה. הם הסכימו. אלה ילדים שאני מטפלת בהם כל השנה".
אנחנו לא מסתירים את השלט "אירוח לנכים", אנחנו גאים בו
בן ענת מתייחסת גם לסוגיית השלט בכניסה למתחם, ואמרה כי בשלט כתוב "נגה אירוח כפרי ובריכה טיפולית", בעוד שליד משרד הקבלה יש שלט אחר בו כתוב: "נגה נופש כפרי לנכים". האם יש פה הסתרה? לטענת בן ענת – בהחלט לא.
"כשהקמנו את המקום לפני 18 שנה קראנו לזה: 'נגה אירוח כפרי לנכים'", מספרת בן ענת, "תלינו שלט נורא יפה מעץ בכניסה לחצר, וזה עמד שם שנתיים עד שחבר שהוא נכה אמר לי: 'נגה תעשי לי טובה אישית, אני אוהב אותך. תורידי את השלט. אנחנו לא רוצים להיות בגטו. אני לא רוצה להיות רק עם נכים, אני רוצה שזה יהיה מותאם לנכים, אבל לא רוצה להיות רק עם נכים'.
"הקשבנו לו, הורדנו את השלט ותלינו אותו ליד המשרד ובכניסה תלינו שלט אחר: 'נגה אירוח כפרי ובריכה טיפולית'. מה שהם צילמו ופרסמו בפוסט זה את השלט ליד המשרד שלנו, כדי לטעון לכאורה: 'אתם רואים, הם לא מפרסמים שהם אירוח כפרי לנכים'. הם לא שאלו אותי מה הסיפור של השלט. לשלט הזה יש סיפור ואנחנו גאים בסיפור שלו ובגלל זה אנחנו לא מסתירים אותו. זה לא שאנחנו משקרים".
היו ללקוחה גם תלונות לגיטימיות?
"הלקוחה גם טענה שהיא לא היתה מרוצה מהשירות שלנו גם ברמת מגבות וזה שהמיטות הזוגיות ניתנות להפרדה, למרות שהן כך משום שמגיעים אלינו אנשים עם מלווים ואנשים דתיים. על זה לגיטימי להתלונן, למרות שהיא לא שאלה על זה, כי כבעל צימר אתה מתייחס לתלונה ומשתדל להשתפר לפעם הבאה.
"אני חושבת שהם רצו משהו אחד וקיבלו משהו טיפה שונה. במקום למנף את זה, הרי זה מה שאני הייתי עושה עם חמשת ילדי - מראה להם איזה יופי שיש מקום שמכיל נכים - היא בחרה לכעוס. אם לא נעים לנו לראות נכים, בואו נצא רגע, נתייבש על הדשא עד שיסיימו. זה בסדר, לא כולם מקבלים את כולם. אתה יודע שאתה לא יכול לקבל? אז תתנתק. זה נפל על תיאום ציפיות והתגובה שלהם היא לא מידתית".
כתוב באתר שלכם שהבריכה היא לא פרטית?
"בהחלט, הבריכה היא לכל חמשת הצימרים וזה גם נאמר להם טלפונית, אבל לא תמיד אתה שומע את כל התשובות. תפיסת העולם שלי היא שנכה הוא לא אחר. הוא שונה אבל שווה. אחד שמתאים לארח אותו בכל מקום. ומי שלא מתאים לו - שיקום ויילך. לא בא לך לראות מישהו מרייר? קום ולך. אני חושבת שהם היו מתנהלים אחרת אם הציפיות שלהם מראש היו מותאמות".
בסופו של דבר הפוסט הזה עשה לה טוב, היא טוענת. "אין לי תלונה על הלקוחות האלה ואפילו לא עשיתי צילום מסך של התלונה שנמחקה. היו לה משהו כמו 130 תגובות שמהן 30 תגובות של אנשים שמנאצים אותנו: 'איזה שקרנים ותמיד בעלי הצימרים רוצים לנצל', אבל 100 היו כאלה שכעסו עליה מאוד על התגובה שלה. ביקשתי להצטרף לקבוצה ועניתי לה בקבוצה ואז הורידו את הפוסט שלי כי הוא לכאורה פרסומי והתנצלתי בפני מנהל הקבוצה שלא התכוונתי לפרסם אלא לענות לה. פרסמתי תגובה בפרופיל שלי ומשירות דב - יצא טוב".
מקבוצת "טיולון - מבלים עם הילדים ומדווחים מהשטח" נמסר בתגובה: "הקבוצה פועלת להגברת המודעות למקומות מונגשים. לציין כי חודש יוני אף הוקדש לנושא, כולל אפשרות פירסום לעסקים מונגשים בתחום הבילוי והפנאי.
"לגבי הפוסט המדובר, מדובר בחברת קבוצה אשר בילתה במקום עם ילדיה. ככל הנראה, הילדים נלחצו ברגע שראו את המנוף עם כיסא הגלגלים באוויר ומורד לכיוון הבריכה - מה שהוביל את האם לכתיבתו. פוסט זה נמחק לאחר זמן קצר מאוד וכותבת הפוסט התנצלה".