קונים בקניון האאוטלט ג'רזי גרדנס - מישראל
אפליקציה חדשה מאפשרת לצרכנים לקנות פריטים בחנויות בכל העולם שלא תמיד מפעילות אתרי אינטרנט. באירוע קניות לייב בקניון האאוטלט ג'רזי גרדנס האהוב על ישראלים, יסתובבו קניינים חובבי שופינג ויקנו פריטים לבקשתכם. המשלוח: חינם. החיסרון: תשלמו עמלות בגובה 19.5% והמחיר לא כולל מע"מ ומכס
לקנות בג'רזי גרדנס בלי לעמוד בתור ובלי ויזה לארה"ב: אפליקציה חדשה בשם SHUPPERZ מציעה לישראלים לקנות היום (ב') בקניון חנויות האאוטלט, שהמחירים בו ידועים באטרקטיביות שלהם, באמצעות קניינים שיקנו את המוצר שהצרכן הישראלי יבחר מביתו בישראל.
שופרז במחשב , באנדרואיד ובאייפון .
לשם כך גייסה האפליקציה "שוֹפּרים", מקומיים שאוהבים לעשות שופינג, שיצלמו מראש פריטים מהחנויות, ירכיבו מהם "חלונות" של פריטים (קולקציות שמציגות בצורה מיטבית את הפריטים) וייענו לבקשות צרכנים מישראל לקנות עבורם פריטי אופנה ומוצרים אחרים שנמכרים בקניון. הצרכנים יתקשרו עם השופרים דרך הצ'אט באפליקציה ויוכלו גם לשלוח להם תמונות של פריטים שהם מעוניינים לרכוש. באירוע ישתתפו 11 שופרים, וניתן לשלוח להם בקשות רכישה כבר עכשיו.
האם זה יותר זול מקנייה אונליין מארה"ב ומשליחת המוצרים דרך חברת שילוח שמציעה כתובת בארה"ב? תלוי. לפי חוק, לאאוטלטים בארה"ב אין אתרי מכירות אונליין כיוון שהסחורה בהם תמיד זולה יותר מאשר בחנויות ה"רגילות". לכן, אין שום פלטפורמה אחרת שבה אפשר לקנות ישירות מהחנות - וליהנות מהמבצעים שכרגע ניתנים בה. עם זאת, אם אתם מתכננים לקנות כך מחנות של רשת גדולה, כדאי שלפני הרכישה תשוו את המחיר של הפריט באאוטלט למחיר המוצע עליו באתר האינטרנט של הרשת.
קרוב לוודאי שהרכישה תהיה זולה מרכישה זהה בישראל, אך לכל קנייה תתבקשו להוסיף 15% עמלה לקניין שלכם ו-4.5% עמלת סליקה. לזה תוסיפו בעצמכם מיסים: אם סכום הקנייה גבוה מ-75 דולר - יש להוסיף לו מע"מ. אם סכום הקנייה גבוה מ-500 שקל, יש לשלם מכס. את החישוב תיאלצו לערוך לבד. המשלוח: חינם, עד הבית, בתוך כשבוע, בתנאי שדמי השילוח של המוצר - לו הייתם משלמים אותם - לא עולים על 40 דולר. חברת השילוח היא Team BLS, חברה אמריקנית בניהול ישראלי.
פיילוט: לייב שופינג בוודברי
באפליקציה, שבה חברים 50 שופרים, שני פיצ'רים עיקריים: אירועי לייב, שבהם משתתפים מספר שופרים בו-זמנית והמשלוח נעשה במרוכז, וימי שופינג "רגילים", שבהם צרכנים יכולים ליצור קשר עם אחד השופרים ולשלוח אותו לקניות. במקרה הזה, השופר שולח בעצמו את החבילה בדואר, אם כי בעתיד יהיו נקודות איסוף של חבילות בבירות השופינג המרכזיות.
"התחלנו את אירועי הלייב בפיילוט שנערך בסוף השבוע של ה-Labour Day (יום העבודה האמריקני, שנחשב לחג של קניות. מ"ק)", סיפרה ל-ynet טל רובינשטיין, מנכ"לית החברה. "הבאנו שש שופריות ל'וודברי קומן' (Woodbury Common Outlet) לאירוע לייב שופינג ניסיוני. אנשים יכלו לקנות בסוף שבוע הזה בוודברי בלי לעמוד בתורים המטורפים.
"מנהלי חנויות השתגעו עלינו. מנהל חנות של ארמני תפס את אחת השופריות שלנו ביד ולא נתן לה לצאת מהחנות. הוא אמר לה: 'את לא עומדת בתור, לך יש 10% הנחה', ובאמת מהניסיון הזה שעשינו ב-1 בספטמבר הבנו שהיכולת שלנו להיות בכל מקום בעולם היא מדהימה. יצאו משם 70 חבילות למשלוח, והן הגיעו לקונים תוך חמישה ימים. הם היו סופר-מרוצים. כרגע אנחנו מפרסמים רק בארץ כי ישראלים הם צרכנים טובים ושופרים מעולים. אנשים שגרים במנהטן שאלו אותנו למה לא פתחנו את הלייב שופינג גם עבורם. שאלנו: 'אבל אתם גרים במנהטן, אתם צריכים את זה?' והם ענו: 'ברור, זה ג'ונגל שם'".
יהיה גם אירוע תחפושות לקראת פורים
לקראת האירוע בג'רזי גרדנס, שופרים כבר העלו לאפליקציה פריטים מומלצים ואת רשימת החנויות שהם יהיו בהן. "בנוסף, ב-1 בנובמבר אנחנו הולכים לארבע חנויותה תחפושות הכי שוות, כיוון שזה לפני הלואין. מדובר ב-90-80% הנחה", מספרת רובינשטיין. "זה ביקוש שבא מהקהילה, לקנות תחפושות לפני פורים. המטרה שלנו היא שני אירועי לייב בשבוע בבירות האופנה – ניו יורק, לונדון, פריז וגם ברלין".
בעת הלייב אין עומס על השופרים? הרי הם יתקשרו עם כמה צרכנים בו-זמנית.
"השופריות יהיו בכל חנות כשעתיים, והן כבר העלו תמונות. בדרך כלל הן מגיעות לשם מבעוד מועד וקונות את מה שאנשים ביקשו מראש. בפיילוט - השופריות הטובות עשו 600-400 שקל עמלה".
איך מזמינים מראש?
"את כבר עכשיו יכולה להיכנס ל'חלון' ששופרית מציגה, או, למשל, לתגית של 'בננה ריפבליק' אצלנו ותמצאי פריטים של המותג שצילמו השופרים. ליד הפריטים יש כפתור צהוב שבו כתוב 'קנה עבורי' ולצידו המחיר המקורי והמחיר אחרי הנחה. את משלמת דרך פייפאל, והכסף משוחרר לקניינית רק אחרי שהמשלוח הגיע וקיבלת מה שרצית".
איך הקניינים משלמים במקום? הם מקבלים מכם כסף או משלמים בכרטיס האשראי שלהם?
"שתי האופציות עומדות לבחירתם. רובם מעדיפים לשלם בכרטיס שלהם על מנת לצבור נקודות ורייטינג ואף הטבות בחנויות".
לא מצאתי באפליקציה את כל החנויות בקניון.
"לא, רק החנויות שנבחרו על ידי הקהילה. הפעם יהיו באירוע 30 חנויות. גם לא כל הפריטים צולמו בחנויות האלה, אבל בצ'אט את יכולה לבקש מה שאת רוצה. את יכולה לומר לשופרית: אני מבינה שאת בארמני אקסצ'יינג', לא ראיתי שצילמת מכנסיים ואני רוצה לקנות שם מכנסיים. השופרית יכולה לשלוח לך תמונה של מה שיש בחנות ולקנות לפי בחירתך".
אתם לא מציעים קניינות של אופנה בלבד.
"לא. ישתתפו באירוע גם טויס אר אס, חנות לגו. למוצרי אלקטרוניקה יש פחות ביקוש, אבל גם זה קיים. הונג קונג זה יעד שאנחנו שמים עליו את העין מאוד, ושם זה היעד לאלקטרוניקה בה"א הידיעה. אנחנו לא אתר מכירות אונליין, אנחנו קהילה. אני לא מתיימרת לדעת מה הקהילה שלי צריכה, אני פשוט צריכה לשאול אותם".
השופרית החזירה את הליוויס וקנתה שוב - כי הצליחה להשיג הנחה יותר גדולה
בין אירועי הלייב, כאמור, ניתן ליצור קשר עם שופרים ולבדוק אם הם זמינים לקנייה. "יש מישהו שאוהב לקנות, מסתובב בשבילך, קונה לך את השמלה שרצית, ואם היא חושבת שנעלי אדידס מתאימות לך, אז השופרית תלך לאדידס ותגיד, 'שמעי, אין את המידה שלך, אבל זה וזה גם יתאים'", מסבירה רובינשטיין.
"גם אני בעצמי קניתי כך. היה לי כנס בלונדון. אחת השופריות עדכנה שהיא בחנות של 'אול סיינטס'. אמרתי לה, 'אני לא יודעת מה אני מחפשת, יש לי עוד שבוע כנס, קני לי משהו יפה'. צ'וטטנו והיא מצאה לי חולצת משי מדהימה, שלא הייתי חושבת לבקש.
"אחד הלקוחות ביקש מאחת השופריות לקנות לו ג'ינס ליוויס ב-59.90 דולר. שעה וחצי אחר כך היא סיפרה לו שעוד שני לקוחות ביקשו ממנה לקנות ליוויס. היא אמרה לו: 'כיוון שבחנות יש מבצע 3 ב-100 דולר, החזרתי לך את הג'ינס וקניתי אותו שוב וזה עלה לך 39.90 דולר'. התגובה שלו הייתה 'וואו'. ואז הוא גילה שהיא עדיין באזור אז הוא קנה באמצעותה עוד שתי רכישות. החוויה הזאת מעוררת חשק לקנות בצורה אחרת, זה הכי קרוב לחבר שלך שנמצא בחו"ל".
"אנחנו הדבר הטוב ביותר שקרה לחנויות"
רובינשטיין והשותף שלה, ציון שדה, פתחו את העסק לפני עשרה חודשים אך החלו לקדם אותו בקמפיין דיגיטלי רק אחרי החגים. כעת יש לאפליקציה כמעט 10,000 הורדות מרחבי העולם, והם גייסו כבר 4 מיליון דולר ממשקיעים. "במסגרת העבודה שלנו (היא עורכת דין, הוא רואה חשבון, מ"ק), היינו נוסעים המון לחו"ל ותמיד מישהו היה מבקש מאיתנו לקנות לו משהו", היא מספרת. "הרעיון הגיע מבדיחה שהחלה כשאחי ביקש ממני אוזניות מהונג קונג. חשבנו: למה שלא יהיה אוּבר של שופינג? מישהו שבמילא נמצא בבירות השופינג של העולם, אוהב לקנות וקונה עבורך תמורת עמלה?
"החלטנו ליצור אפליקציה שהרעיון שלה הוא לחבר בין קניינים בכל העולם. יש הרבה סטרטאפים שמתעסקים ב'חוכמת המקומיים' כמו Cool Cousin ו-Airbnb, אבל אף אחד לא שם את האצבע על זה בקניות, ואנחנו חושבים שדווקא בשופינג - חוכמת המקומיים היא מטורפת. כלומר, רק העובדה שאני גרה בתל אביב הופכת אותי לקניינית חכמה יותר מכל תייר שיגיע לפה. אני חברה בוועד עובדים ויש לי כרטיס חבר מועדון ואפליקציות קופונים. המקומי תמיד קונה הכי טוב.
"אנחנו גם חושבים שאנשים שיודעים לעשות קניות - יש להם ממש כישרון לזה. הם יודעים לערוך קניות בצורה נכונה וחכמה. ובניגוד ל-Airbnb ו-Uber, אנחנו הדבר הכי טוב שקרה לחנות: אנחנו מחזירים את הקונים לחנויות ומגדילים להן את מחזור הקניות בצורה משמעותית, בלי השקעה מצידן. אנחנו גם יוצרים מאגר ידע גדול של ביקורות על חנויות".
אפשר להיכנס לפייסבוק ולראות ביקורות.
"נכון, אבל הקהילה שלנו היא קהילה של קניינים חכמים. זו באמת התחרות שלנו, אינסטגרם ופייסבוק, לא אמזון".
מסיילים של בוטיקים בסוהו בבלאק פריידי ועד קניות בשוק בטוקיו
לטענתה של רובינשטיין, בקשות הרכישה מצד הצרכנים הן מעניינות: לא רק בגדים לילד - אלא גם טוחן מריחואנה ובולים של דייויד בואי.
מתי תהיו גם במדינות אחרות?
"אנחנו גדלים מאוד מהר. פנו אלינו רשת חנויות בברזיל, בוטיקים בפריז ו'ריבר איילנד' בלונדון. אנחנו רוצים קודם כול לכבוש את ישראל, לסיים את הפיילוט בשוק הישראלי, כי אנחנו חושבים שזה השוק הנכון לתת לו את הפלטפורמה הזאת. כתבו לי ישראלים שגרים בברלין: 'מתי אתם באים לפה? נעשה לכם פה קניות, ברלין מה-זה זולה'. מה שבטוח זה שמאוד מהר נפתח את לונדון לשוק האמריקני".
איך אתם מרוויחים?
"אנחנו גוזרים את העמלה מהשופרים. באירוע לייב לוקחים מהם 50% ובמהלך השבוע 30%. הם מרוויחים מינימום 250 דולר".
את לא חוששת שזה ישעמם אותם?
"יש לי רשימת המתנה לשופרים. מהאירוע האחרון הם עשו קניות באלפי דולרים. שמענו ביקורת על התפקוד של האפליקציה, למשל על איטיות בהעלאת המוצרים לאפליקציה, אבל עוד לא שמענו על שופר שאמר שהחוויה לא הייתה מדהימה. המטרה הסופית היא שאנשים יוכלו לפתוח אירועי לייב משל עצמם: 'אני בחנות בטוקיו מ-10:00 עד 12:00, מי רוצה שאקנה לו משהו'?".
ובסופו של דבר, אנשים אוהבים לקנות אונליין. ייתכן שזה גם יותר זול בדרך כלל.
"אנחנו לא מוגבלים באונליין. כל הרשתות יוצאות בסיילים בבלאק פריידי, אבל מה לגבי חנויות בוטיק של הסוהו בניו יורק? יש חנויות מעלפות שמציעות סיילים של הבלאק פריידי ואין להן אתר. התחלנו לדבר איתן והן רק מחכות שנבוא.
"אנשי הקהילה יכולים לומר לנו שהם רוצים לקנות בשוק הפשפשים בטוקיו. נהיה שם. אחרי מה שקרה עם טרגט ביקשו, 'תהיו יום בטרגט'. אז נהיה בטרגט. ישבתי בכנס ליד מנהל השיווק של טופשופ, והוא אמר לי 'מתי את באה לעשות לייב בטופשופ?'. אפילו רשת כזאת רוצה את השירותים שלנו. התקשרו אלי מסיימון גרופ, שהם הבעלים של רשת הקניונים. זה מחזיר את הכבוד לחנויות וזה הכי קרוב לחוויית הקנייה בחנות. אנשים שהיו בתל אביב ו'קנו' בניו יורק - אמרו שהרגישו אדרנלין של שופינג".