סטינג TV, שירות הטלוויזיה המוזל של yes: החודש הראשון חינם ואחריו 195-29 שקל
חברת הלוויין השיקה היום שירות הטלוויזיה על גבי האינטרנט. כל צרכן יוכל לבחור חבילה לפי רצונו, למשל סדרות, סרטים או תכני ילדים בלבד ב-39 שקל. שלושתן יחד יעלו 99 שקל. מדע וטבע ב-29 שקל, וחבילת ספורט תעלה 67 שקל לחודש. בין נקודות התורפה: השירות כולל מחצית מתכני yes והממיר ניתן במודל של חיוב-זיכוי
חברת הלוויין yes השיקה היום (ב') רשמית את מותג הטלוויזיה המוזל שלה, סטינג TV. במסגרת ההשקה היא מציעה את השירות בחודש הראשון בחינם. הרישום וההתנתקות מתבצעים דרך אתר האינטרנט STINGTV.co.il.
מיום רביעי: שינויים בשלט שלכם: ערוצי הטלוויזיה החדשים >>
תמחור נפרד של חבילות
מודל השירות הוא תמחור נפרד של חבילות תוכן: כל צרכן יוכל לבחור חבילה לפי רצונו, בנפרד, כלומר אפשר להיות מנוי רק לחבילת ספורט או רק לחבילת ילדים.
המחירים: חבילת סדרות, חבילת סרטים, או חבילת תכני ילדים בלבד: 39 שקל בחודש; שתי חבילות: 78 שקל בחודש ושלוש חבילות (סרטים+תכני ילדים+סדרות) בעלות של 99 שקל בחודש.
חבילת מדע וטבע זולה יותר (אם כי סביר להניח שפחות מבוקשת כחבילה נפרדת): תעלה 29 שקל בחודש. חבילת ספורט (כרגע רק של צ'רלטון) עולה 67 שקל לחודש.
שילוב של חבילת סרטים+סדרות+ילדים+ספורט יעלה 166 שקל בחודש. המחיר הגבוה ביותר שתשלמו יעמוד על 195 שקל לחודש ויכלול את חבילות הסרטים, הסדרות, הילדים, המדע והספורט יחד, מחיר גבוה יחסית לשוק הטלוויזיה על גבי האינטרנט.
הממיר שהחברה מציעה עבור השירות (סטרימר/אנדרואיד), STINGTV BOX שמו, באיכות שידור 4K, יינתן בסבסוד מלא כולל משלוח חינם. עם זאת שימו לב שאם תתנתקו תשלמו מחיר מלא עבור הממיר - כ-480 שקל. ממיר שני יעלה 20 שקל לחודש למשך שנתיים.
חבילת הסרטים כוללת ארבעה ערוצי סרטים ואלף שעות VOD. הספרייה מתחדשת מדי יום: 20 סרטים יוצאים ו-20 נכנסים.
חבילת הסדרות כוללת ארבעה ערוצי סדרות (כולל yes דוקו, אך לא כולל yes OH למשל) + VOD עם למעלה מ-500 סדרות ועונות מלאות, כולל הרבה צפיית בינג' (ברצף).
בחבילת הילדים תמצאו 10 ערוצי ילדים, מערוצי פעוטות עד נוער, כולל ערוץ בייבי, זום, שלושה ערוצי ניקלודיאון, yes קידס ותכני VOD לילדים.
עוד בחבילות: ערוץ דוקו, תוכן ישראלי מקורי (כולל "רון", "תום יער" ו"פאודה"), חמישה ערוצי מדע וטבע, כולל נשיונל ג'יאוגרפיק, וחמישה ערוצי ספורט: צ'רלטון ובקרוב גם ערוצי one. יינתן דגש מיוחד לכדורגל בארץ ובעולם.
כל החבילות כוללות את ערוצי עידן פלוס (12, 13, 14, 20, 24, 11, 33 בין היתר) שלא ייקלטו דרך אנטנה, אלא על גבי האינטרנט. yes נמצאת בסכסוך עם RGE, לכן אין בסטינג ערוצים כמו ערוץ הילדים וערוץ ספורט 5.
התוכן בסטינג TV: מחצית מהתוכן המוצע ב-yes
מנכ"ל yes רון אילון אמר ל-ynet: "אנחנו לא חוששים לאבד לקוחות yes לסטינג TV, כי אנחנו מציעים את התוכן והשירות הטובים ביותר. מי שרוצה שפע יתחבר ל-yes. מי שרוצה תוכן מצוין ממוקד יתחבר לסטינג TV".
אם אני לקוחת yes, מה אאבד במעבר לסטינג TV?
"למעלה ממחצית התוכן".
יש בסטינג את ערוצי ויוה, !E וערוצי הרוסית, למשל, שקיימים ב-yes?
"לא".
ספריית ה-VOD מצומצמת יותר?
"כן, קטנה בכחצי, אבל היא עדיין יותר גדולה בכ-30% מזו של המתחרים".
לכמה לקוחות אתם רוצים להגיע בתוך שנה?
"לא חושפים, אבל אנחנו מאוד מרוצים מהשירות".
נקודות התורפה
עושר תוכן עולה כסף: המחיר למלוא החבילות גבוה יחסית לתחרות.
תשלמו מחיר מלא של כ-480 שקל על סטרימר אם תתנתקו לפני תום 24 חודשים: הסטרימר אומנם ניתן בחינם, אבל יש לרכוש אותו במודל חיוב-זיכוי של 20 שקל. בפועל העלות היא חינמית (לממיר ראשון), אבל אם מתנתקים - משלמים את ההפרש.
הגבלת סטרימרים ומכשירים: ניתן לקנות עד שלושה סטרימרים מהחברה, והשירות נקלט רק בארבעה מכשירים חכמים (ניידים או טלוויזיות). יש גם הגבלה במספר האנשים שיכולים לצפות בתכנים מקביל (שניים בלבד).
חסם מעבר: אין טכנאי שמסייע בהתקנה: בנוסף, הורדת האפליקציה ללא קניית סטרימר מ-yes מחייבת בכל זאת קניית סטרימר או טלוויזיה חכמה. כאמור, אין התקנות, ועבור חלק מהלקוחות זו תהיה בעיה - סביר שיהיו מי שלא יצטרפו לשירות כיוון שאין טכנאי שיתקין שקעים ויחבר כבל רשת.
לטענת החברה הצרכנים יכולים להתקין אותו לבד ובקלות, משום שהיציאות שלו מסומנות בבירור ובפשטות. בנוסף, אין חובה לרכוש אותו, כיוון שניתן לצפות בתכנים גם באמצעות אפליקציה שמותקנת על גבי סמארטפונים, טאבלטים, מחשבי דסקטופ וטלוויזיות חכמות.
אין שירות הקלטות אוטומטיות: כמו כן, אין הקלטה אוטומטית בסטרימר לשבוע או שבועיים אחורה (catch up) כמו למתחרים. ערוצים רבים אינם מצויים ב-yes, לדוגמה ערוצים ברוסית, ואין אפשרות להוסיף אותם. גם ערוצי הספורט מועטים יחסית, ואין שיתוף פעולה עם נטפליקס.
אי אפשר להוסיף ערוצים: אם אתם מתחברים לחבילת סדרות בלבד, אין לכם סרטים ב-VOD. עם זאת, ניתן להתחבר לחבילה נוספת לחודש בלבד ולשלם באופן יחסי על מספר הימים שבהם צפיתם בסרטים, ולהפך. העלות הנמוכה של החבילות מאפשרת זאת.
אין חיבור ישיר לנטפליקס.
אין טריפל.
יתרונות: השירות כולל תוכן עשיר באופן יחסי וכן ניתן להתחבר לחבילה אחת בלבד של תוכן, למשך זמן קצר, דרך האפליקציה והתמחור ייעשה באופן יחסי - מזמן החיבור ועד זמן הניתוק (הכל דרך אתר האינטרנט).
ההקלטות - בענן
עוד כדאי לדעת: הסטרימר הוא קטן ממדים, ויש בו אפליקציות של גוגל ו-ChromeCast מובנות, שמאפשרות לשדר תמונות, סרטונים ומוזיקה מהסמארטפון או הטאבלט ישירות למסך הטלוויזיה.
ההקלטות נשמרות בענן, כך שאפשר להקליט מכל המכשירים: STINGTV BOX, הטלוויזיה החכמה, הסמארטפון, הטאבלט או מחשב הדסקטופ.
הסטרימר גם מתחבר באמצעות Bluetooth למקלדת, לרמקול וכן לסוגים שונים של ג'ויסטיק, וכך הצופה יכול לשחק במשחקים דרך מסך הטלוויזיה.
המתחרות: לעיתים זולות יותר, אך המודל שלהן שונה
סטינג TV, שמושק בצל פרשת בזק (החברה האם של yes), פועל על גבי האינטרנט כמו כל שירותי הטלוויזיה שהושקו לאחרונה. מנכ"ל פרטנר אמר בשבוע שעבר כי הטלוויזיה בכבלים ובלוויין מאבדת את כוחה בעולם, ונראה שפני העתיד לשירותי טלוויזיה בפס רחב.
השירות צפוי להתחרות בסלקום TV, ששינתה את השוק ב-2014 עם שירות טלוויזיה שמחירו מתחיל ב-99 שקל לחודש (לא כולל התקנה וערוצי ספורט מסוימים); בטריפל סי - שירות SMART שלה מתומחר החל מ-50 שקל לחודש - לא כולל תשלום על ממיר וסרטים חדשים; ובפרטנר TV, שמציעה שירות טלוויזיה החל מ-69 שקל בחודש, או החל מ-109 שקל - כולל נטפליקס (אחרי חצי שנה שנטפליקס יינתן בחינם).
היא תתחרה גם בשירות הוותיק של HOT וכן בהצעות החדשות שלה, על גבי האינטרנט: Next ב-69-49 שקל לחודש (השירות לא כולל ממיר, רק אפליקציה) ו-Next Plus, שירות שגם הוא ניתן על גבי האינטרנט, כולל ממיר, ונמכר ב-99-89 שקל לחודש, כשהמחיר הנמוך יותר משווק כ"רמי לוי TV". עוד פועלות בישראל: נטפליקס ואמזון פריים.
החברות הגדולות מאבדות לקוחות לשירותים החדשים. כעת תהיה גם קניבליזציה
yes מאבדת כ-5,000 מנויים ברבעון, חלקם הגדול לחברות החדשות. סביר להניח שהיא סובלת מנטישת לקוחות יותר מ-HOT, ככל הנראה משום שרבים מלקוחות HOT מנויים לשירות הטריפל שלה, שירות ש-yes לא יכולה להציע בשל מגבלות רגולטוריות.
בעקבות אובדן המנויים לשחקניות החדשות, אין ל-HOT ול-yes ברירה אלא להציע שירותים מוזלים על גבי האינטרנט. בשירות החדש תתחרה yes קודם כול בעצמה, וכאן בעצם המלכוד של החברות הגדולות - הן יאבדו לקוחות שלהן לעצמן ועל הדרך "ידממו" כסף, שכן מנוי טיפוסי של yes משלם כ-220 שקל לחודש ומעלה.
yes מצטרפת לעולם שירותי הטלוויזיה החדש באיחור, אחרי שסלקום כבר הגיעה ל-150 אלף לקוחות ושפרטנר הודיעה שהגיעה ל-30 אלף לקוחות. גם פרטנר וסלקום מציעות שירותי טריפל, וסלקום מציעה גם שירות קוואטרו, שכאמור yes אינה יכולה לספק בשל סיבות רגולטוריות.