STINGTV: שירות הטלוויזיה המוזל של yes יוצא לדרך
נפתחה ההרשמה המוקדמת לקראת השקת שירות הטלוויזיה המוזל החדש של yes, שמאפשר לצפות בתכנים דרך האינטרנט. הרישום המוקדם, הנעשה באתר אינטרנט ייעודי, מאפשר הצטרפות לשירות, אך זה יושק רק באוקטובר. נקודות תורפה נוספות: yes עדיין לא חושפת תכנים ומחירים. מנכ"ל yes רון אילון: "המוצר יכלול תוכן מבתי ההפקה והאולפנים הגדולים בארץ ובעולם"
עוד תחרות בשוק הטלוויזיה: האתר הרשמי של STINGTV (סטינג טי וי) , מותג הטלוויזיה המוזל של yes, עלה היום (א') לאוויר. כרגע מדובר באתר ייעודי להרשמה מוקדמת, שאינה מוגבלת במספר הנרשמים. בהמשך: התשלום, ההתנתקות ושירות הלקוחות ללקוחות המותג - ייעשו דרך אתר זה. הראשונים שיירשמו יהיו גם הראשונים שיוזמנו להצטרף לשירות במהלך אוקטובר 2017.
השקה מאוחרת, אך התכנים צפויים להיות עשירים
yes משיקה את השירות בצל פרשת בזק ולאור התחרות המתעצמת בשוק הטלוויזיה. לנוכח השתכללות הטכנולוגיה וכניסת מתחרים ל-HOT ול-yes אין ברירה אלא להציע שירותים מוזלים על גבי האינטרנט. בשירות החדש תתחרה yes בעצמה וב-HOT הוותיקה והשירות הדומה שהשיקה: נקסט ב-69-49 שקל לחודש (השירות לא כולל ממיר, רק אפליקציה).
היא תתחרה גם בסלקום TV, ששינתה את השוק ב-2014 עם שירות טלוויזיה שמחירו החל מ-99 שקל לחודש (לא כולל התקנה וערוצי ספורט מסוימים), בטריפל סי (ששירות סמארט שלה מתומחר בהחל מ-50 שקל לחודש - לא כולל תשלום על ממיר וסרטים חדשים) ובפרטנר TV (החל מ-69 שקל בחודש, או החל מ-89 שקל בחודש כולל נטפליקס), שכולן מספקות שירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט במחירים נמוכים יחסית למחירי השוק. גם רמי לוי מתכנן להיכנס לשוק הטלוויזיה. גולן טלקום התכוונה להשיק שירות טלוויזיה, אך כרגע נראה שתוכניותיה נגנזו.
עם זאת, yes עושה זאת באיחור, אחרי שסלקום כבר הגיעה במרס ל-124 אלף לקוחות (ולפי הערכות, המספר גדל מאז ל-150 אלף לקוחות) ואחרי שפרטנר השיקה את השירות שלה, שכולל כאמור גם שיתוף פעולה עם נטפליקס. פרטנר מתחילה בהתקנות בעוד שבוע, אחרי ש-15 אלף איש נרשמו לשירות שלה. גם אמזון פריים וידיאו ונטפליקס כבר פתחו צוהר לצופה הטלוויזיה הישראלי, בעוד ב-yes עדיין התמהמהו. yes עדיין משתהה, שכן אינה חושפת אילו תכנים בדיוק ייכללו בשירות המוזל שלה (אם כי ידוע ש"משחקי הכס" בפנים) והכי חשוב: כמה הוא יעלה?
yes תהיה חייבת להשיק את השירות במחיר נמוך, אך היתרון העיקרי שלה על המתחרות הזולות האחרות הוא התוכן שהיא יכולה ליצוק לשירות המוזל, עד כדי כך שההבדל בינו לבין שירות yes המסורתי יהיה זניח. בכך יש לה יתרון על סלקום ופרטנר (שלא מציעה תכני צ'רלטון ו-HBO, אבל כן מציעה תכני נטפליקס - ואולם אליהם אפשר להתחבר גם בלעדיה). החיסרון: בניגוד ל-HOT, סלקום ופרטנר, yes עדיין לא יכולה להציע שירותי טריפל וקוואטרו.
יותר מ-24 אלף שעות תוכן, אין שירות טלפוני
החברה כן מגלה שהתוכן ב-STINGTV יכלול הפקות מקור ישראליות, תכנים לילדים (לא כולל תכני ערוץ הילדים), תכנים דוקומנטריים, סדרות רכש ותכנים במסגרת הסכמים עם רשתות בינלאומיות כגון HBO. "ישודרו" בו ערוצים "רגילים" (ליניאריים), לצד שירות VOD (תכנים מוזמנים מספרייה) ותכנים שישודרו ישירות מבית yes. באתר כתוב שהשירות מכיל יותר מ-24 אלף שעות של תוכן.
yes מדגישה כי ללקוחות STINGTV אין צורך בשימור לקוחות, שכן כל תהליך ההתחברות וההתנתקות נעשה באופן עצמאי ודיגיטלי דרך האתר. שירות הלקוחות יינתן באתר בלבד, באמצעות צ'אט.
לא חייבים ממיר, אפשר להסתפק באפליקציה
STINGTV מבוסס על Android TV, מערכת הפעלה שמאפשרת ללקוח להיחשף גם לאפליקציות של גוגל, על גבי מסך הטלוויזיה. ניתן להתחבר לשירות באמצעות אפליקציה ייעודית או באמצעות ממיר סטרימר ושלט רחוק ש-yes תספק. ניתן לקלוט את התכנים דרך טלוויזיה חכמה, טאבלט, סמארטפון ומחשב אישי. סטרימר מתחבר באמצעות Bluetooth גם למקלדת, רמקול וכן לסוגים שונים של joystick ומאפשר לצופה גם לשחק במשחקים דרך מסך הטלוויזיה.
yes מיתגה את הסטרימר שלה כ-STINGTV BOX. הוא קטן ממדים ויש בו ChromeCast מובנה, שמאפשר לשדר תמונות, סרטונים ומוזיקה מהסמארטפון או הטאבלט ישירות למסך הטלוויזיה. החברה מגלה באתר שלה שב-STINGTV ההקלטות נשמרות בענן, כך שאפשר להקליט מכל המכשירים - דרך ה-STINGTV Box, הטלוויזיה החכמה, הסמארטפון, הטאבלט או המחשב. היא לא מגלה אם תציע הקלטה אוטומטית של שבועיים של כל הערוצים - כפי שמציעה פרטנר.
גם אם רב הנסתר על הגלוי בהשקה הזאת של yes, היא מסמנת כיוון חדש בשוק הטלוויזיה. עד השקת סלקום TV (שקדמו לה כמה מיזמי טלוויזיה על גבי האינטרנט קטנים כמו Fast ו-Take), השוק נשלט על ידי HOT ו-yes, ושירותי הטלוויזיה שלהן מוצעים לצרכנים ב-300-200 שקל בממוצע. משרד התקשורת כפה על החברות השולטות בשוק למכור גם "חבילה צרה" ב-120 שקל, אך היא לא מבוקשת בגלל תכנים דלים וגם כיוון שהחברות נוטות להצניע אותה. כל מיזמני הטלוויזיה החדשים מציעים תכנים במחירים נמוכים כך שעולם חדש נפתח לצרכן הישראלי, שחיפש דרכים עקיפות ולא תמיד חוקיות לצרוך תוכן בזול.
מנכ"ל yes רון אילון מסר: "אנו שמחים לפתוח את ההרשמה המוקדמת למוצר הטלוויזיה שיהיה המוביל בקטגוריית מיזמי הטלוויזיה האינטרנטיים ויכלול תוכן מוביל, רחב היקף, ישראלי ובינלאומי מבתי ההפקה והאולפנים הגדולים בארץ ובעולם".
יש לכם תלונה על חברת תקשורת? כתבו לנו >>