שתף קטע נבחר

ישראלים הזמינו אונליין מנייקי ארה"ב ונתבקשו: "השיבו את הפריטים"

לקוחות גילו שהמשלוח שהזמינו בבלאק פריידיי בוטל. במקרה אחד שליח שהיה בדרכו ללקוח החזיר את החבילה לחברת הבלדרות GCX. במקרה אחר פנתה נציגת GCX ללקוחה שקיבלה את המשלוח וביקשה ממנה להשיב את הפריטים שקנתה: "נשלח אלייך שליח". נייקי מסרה: "מותר לנו". GCX: "התקיימה הונאת רשת שלמיטב ידיעתנו אינה קשורה ישירות לנמעני החבילות"

צרכנים ישראלים שהזמינו מוצרים באתר האינטרנט האמריקני NIKE.COM  גילו שהמשלוח בוטל ושהוא לא יגיע אליהם. אחרים נתבקשו להשיב לחברת הבלדרות את מה שקנו. 

 

מדובר בכ-20 צרכנים שהזמינו מהאתר יום לפני הבלאק פריידיי. המחירים מעולים, רוב החבילות סופקו. ואז קרה מקרה מוזר: נייקי ביקשה את הפריטים שלה בחזרה. הסיפור הלא-ייאמן קרה לעובדים במקום עבודה (מכובד ביותר) שהחליטו לרכוש באתר האמריקני אחרי ששמועה על אודות המחירים הנמוכים במיוחד לכבוד חגיגת הקניות עברה מפה לאוזן.

 

יש לכם תלונה? כיתבו לנו >>

 

 

  

"חבל שזרקתי את האריזה, אולי היו בה יהלומים"

שירי היא אחת מבנות המזל שכן קיבלו את הזמנתן, אבל אז קיבלה שיחת טלפון מפתיעה. "קניתי באתר חזיות ספורט בכ-300 שקל. קיבלתי את החבילה, ואחרי יום או יומיים התקשרה מישהי ואמרה שהיא מדברת מחברת הבלדרות GCX ומבקשת שנחזיר לה את החבילה מנייקי. אמרתי לה: 'מה?! פתחתי אותה כבר'. היא השיבה: 'לא נורא, זה בסדר, אני רוצה להוציא אלייך שליחות'.

 

"עניתי לה בהלם: 'כבר כיבסתי את זה'. באמת כיבסתי את הפריטים. לא האמנתי שהשיחה הזאת מתקיימת. מה זה 'להחזיר את החבילה'? אני לא קונה הרבה אונליין, אבל אני יודעת שאין דברים כאלה. היא אומרת לי: 'אנחנו רק חברת השליחויות ומבקשים להחזיר אותה'. סירבתי. 'כבר השתמשתי, מה נראה לכם'. הנציגה אמרה לי: 'טוב, אני אבדוק איתם'. היא לא חזרה אליי. קצת התבאסתי שזרקתי את הקופסה, אולי הוחבאו בה יהלומים, אחרת אין לי מושג מדוע מבקשים את החבילה בחזרה. פעם ראשונה שאני שומעת על דבר כזה".

 

השליח היה בדרך ואז החבילה הוחזרה ל-GCX

אבי, שגם הוא הזמין מנייקי.קום באותו היום, סיפר ל-ynet: "ב-23 בנובמבר מספר אנשים מהעבודה הזמינו פריטים מהאתר של נייקי ארה"ב במבצע. רוב האנשים קיבלו את ההזמנה שלהם, אך ההזמנה שלי לא הגיעה, או ליתר דיוק, כמעט הגיעה. התקשר אליי שליח ואמר לי שהחבילה בדרך, אבל היא מעולם לא הגיעה. יצרו עימי קשר מחברת השליחויות GCX ואמרו לי שישלחו לי מייל.

 

"GCX אכן שלחו לי מייל, שלפיו החבילה חזרה אליהם כיוון שחברת ניייקי ביקשה שהחבילה לא תסופק. הם לא יודעים למה ולא מספקים תשובות, אבל הם גם לא מוכנים לשחרר לי את החבילה. חברת השליחויות אמרה לי בפירוש: 'החבילה אצלנו, אבל נייקי ביקשה אותה בחזרה'. קניתי נעליים ב-370 שקל וכבר חויבתי".

 

במייל שקיבל כתב לו נציג GCX: "קיבלנו הוראה מהספק לעצור את המשלוח ולהחזיר אותו חזרה. לצערי אין לי דרך לעזור לך, אנא פנה לספק ממנו הזמנת".

 

לכך השיב אבי: "לא הבנתי. החבילה פה בארץ, אבל הספק דורש אותה בחזרה? כבר חויבתי בתשלום. שוחחתי היום עם הספק והוא שלח לי מספר מעקב שמראה כי החבילה בארץ. לא ברור לי מה קורה פה".

 

הנציג הודה: "המשלוח שלך אכן נמצא בישראל, אבל בנייקי ביקשו שלא למסור את המשלוח עד להוראה חדשה מצידם ולא פירטו את הסיבה לצעד הזה. אני ממליץ לך לפנות לשירות הלקוחות של נייקי ולבדוק את הנושא ישירות מולם".

 

נייקי אמרו לגיא: יש לנו זכות לבטל את ההזמנה

גם גיא לא קיבל את החבילה שלו ופנה ישירות לנייקי: "דיברתי עם שירות הלקוחות של נייקי שלוש פעמים. בפעם הראשונה הם טענו שמדובר בטעות טכנית וניסו לשכנע אותי להזמין מחדש ושהם יתאימו את המחיר למחירי בלאק פריידיי, אבל זה לא הצליח - האתר חסם אותנו.

 

"נתבקשתי לבדוק עם חברת האשראי, אבל הכול תקין כמובן. ואז נערכה עוד בדיקה והם הודיעו לי שזכותם המלאה לבטל את ההזמנה. רק שהם לא הודיעו לי שבוטלה, אני זה שהתקשר אליהם אחרי שעברו עשרה ימים.

 

"הם התעקשו לקרוא לזה 'עניין טכני' ולא הסבירו מעבר לכך, אך הפנו לסעיף בחוזה שמאפשר להם לבטל את ההזמנה באופן חד-צדדי. בצ'אט שניהלתי עם נציגה היא אמרה לי שלא אוכל לחדש את ההזמנה, שהיא נעצרה על ידי ההנהלה בשל 'ענייני משלוח' ואקבל החזר. זה הזוי ברמות לא נורמליות: הם מחליטים לבטל את ההזמנה על דעת עצמם. זה פשוט בדיוני בעיניי לעצור את המשלוח אחרי שחייבו אותי ב-307 שקל על נעליים (Nike Air Zoom Vomero 12) ואחרי שכבר קיבלתי הודעה שהן בדרך לארץ".

התשובות שגיא קיבל מנייקי. החברה יכולה לבטל כל הזמנה ()
התשובות שגיא קיבל מנייקי. החברה יכולה לבטל כל הזמנה

 

יובל ערך שתי הזמנות דרך האתר, והן היו אמורות להגיע ב-3 בדצמבר. הוא סיפר ל-ynet: "ראיתי שאני לא מקבל אותן למרות שהסטטוס היה 'ההזמנה מוכנה לשילוח'. התקשרתי לשירות לקוחות, וענה לי נציג שאמר: 'ההזמנה נשלחה מאמסטרדם, זה אמור להגיע, תן לי לברר רגע משהו. תמתין על הקו'. כשהוא חזר אליי, אמר לי: 'שתי ההזמנות שלך בוטלו'. 'בידי מי?' שאלתי, 'אני לא ביטלתי אותן'.

 

"הוא אמר לי שהן בוטלו ולא הסביר. אמרתי לו: 'על הדרך חייבתם אותי, מתי אני אמור לקבל החזר כספי?' הוא לא ידע לומר. מאז אני שולח מיילים והם נעלמו. אני בטוח שחברה כמו נייקי תחזיר את הכסף, אבל משהו פה מאוד חשוד". 
 

תגובת GCX: "לגבי מספר חבילות שנמסרו התבקשנו לאסוף אותן ולהשיבן"

סיבה אפשרית אחת להתנהלותה של נייקי עשויה להיות חסימת כרטיסי אשראי לא אמריקניים, שהופכת לשכיחה יותר ויותר באתרים אמריקניים. סיבה אפשרית אחרת היא הגנה מוגזמת על הספק המקומי. סיבה שלישית היא חשד להונאה.

 

המזמינים לא הונו את האתר, ונראה שהם צרכנים רגילים ביותר, אבל ייתכן שהחשד עלה כיוון שהזמינו מאותו מקום עבודה. ובכל זאת, עובדים רבים מזמינים ממקומות עבודה רבים לכתובות פיזיות שונות - ואין עם זה בעיה, בטח בחגיגות כמו בלאק פריידיי.

  

ב-GCX סירבו תחילה לבקשת ynet לסייע ללקוחות לברר את סיבת הביטול המשונה והפנו אותנו ואותם לספק - נייקי.

 

GCX לא עובדת עם נייקי ישירות, אלא עם ספק מהשלוחים שלה. לכאורה אין לה קשר ישיר לצרכן הסופי, ודאי לא קשר עסקי, אך בפועל בהחלט יש לה קשר - אם היא מחזיקה בחזקתה בחבילות שאמורות להגיע לצרכן הסופי, בשם ההגינות עליה לספק לו לכאורה הסבר מפורט יותר על סיבת ההחזקה.

 

בנוסף, אם נציגיה מתקשרים מיוזמתם לצרכנים ומבקשים מהם להחזיר את החבילה שעליה שילמו ואותה כבר קיבלו - מן הראוי שיסבירו לצרכנים מה פשר הבקשה הלא רגילה.

 

GCX מסרה בתגובה: "הלקוח של חברתנו הוא המפיץ הבינלאומי הקשור עם חברת נייקי וממנו התקבלה אצלו בימים אחרונים הנחיה כתובה, חריגה, לעצור את מסירת המשלוח הזה, מסיבה שאינה ברורה לנו.

 

"לחברת הבלדרות, האחראית למסירת עשרות אלפי חבילות מדי חודש, אין שיקול דעת עצמאי במקרה כזה והיא מחויבת לפעול לפי הנחיות המפיץ הבינלאומי. על כן עודכן נמען החבילה והוא התבקש ליצור קשר ישירות עם האתר דרכו נרכשו המוצרים. ככל שנקבל הנחיות חדשות מהמפיץ הבינלאומי, שכאמור הוא הלקוח של חברתנו, נפעל בהתאם".

 

בסופו של דבר GCX ערכה לכאורה בירור נוסף לבקשת ynet והוסיפה לתגובתה: "לאחר בדיקה נוספת עם הספקים הבינלאומיים עולה כי בימים האחרונים התעורר חשד אצל המפיצים ואתר הסחר הרלוונטי בחו"ל כי התקיימה הונאת רשת בתהליך הרכישה ברשת שאינו קשור, למיטב ידיעתנו, לנמעני החבילות הללו באופן ישיר. על רקע זה התבקשנו על ידי המפיץ הבינלאומי לעצור את מסירת החבילות ולגבי מספר חבילות שנמסרו התבקשנו לאסוף אותן ולהשיבן. מדובר באירוע חריג ביותר שנוגע ל-10 חבילות שהגיעו לישראל והיו מיועדות למסירה באמצעות חברת GCX ואין לנו מידע נוסף על היקפו בארץ או בחו"ל. כפי שנאמר לנמעני החבילות, המשך הטיפול ייעשה באמצעות פנייה ישירה שלהם לאתר הסחר ממנו נרכשו המוצרים".

 

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים