בפריפריה מזמינים יותר: כרמיאל מובילה בהזמנת חבילות לתושב ב-2017
בשנה החולפת הוזמנו בדואר 61 מיליון חבילות מחו"ל במשקל כולל של 10,800 טונות - גידול של 15% לעומת 2016. מנכ"ל הדואר: "בכל שנייה הוזמנו 2 חבילות". תל אביב מובילה במספר החבילות הכולל, עם כ-1.1 מיליון, אולם מדורגת רק 19 ביחס למספר התושבים
העיר תל אביב מובילה את רשימת הערים שבהן הוזמנו הכי הרבה חבילות בדואר, עם מעל ל-1.1 מיליון חבילות שהוזמנו בשנת 2017. מבדיקת היחס בין מספר החבילות שהוזמנו לבין מספר התושבים בעיר עולה כי כרמיאל היא שיאנית ההזמנות: 3.44 חבילות בממוצע לתושב, כך לפי נתוני דואר ישראל לסיכום 2017.
אתר הקניות הפופולרי ביותר בקרב הישראלים ממשיך להיות עלי אקספרס, ובו מתבצעות כ-50% מההזמנות לישראל. אחריו ברשימה ממוקמים eBay ,Next ,ASOS ו-Amazon. הקטגוריות המובילות בהזמנות הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים, גאדג'טים לבית ולסלולר, ויטמינים וקוסמטיקה.
אתר הספרים Book Depository ואתר הוויטמינים iHerb הם הפופולריים ביותר בקרב הישראלים.
הסוף לתורים? אושרה תביעה ייצוגית ע"ס 500 מיליון ש' נגד דואר ישראל
מרכז מיון הדואר נפרץ: "מאות חבילות ניזוקו"
לפני עשור: 19 מיליון חבילות מחו"ל לשנה. ב-2017: 61 מיליון
סך החבילות שהוזמנו מחו"ל בשנת 2017 עומד על 61 מיליון, במשקל כולל של 10,800 טונות. זהו גידול של 15% לעומת שנת 2016, אז הוזמנו כ-52 מיליון חבילות במשקל כולל של 9,704 טונות. תחום הסחר המקוון צמח במאות אחוזים בעשור האחרון - לשם השוואה, בשנת 2006 הוזמנו מחו"ל רק כ-19 מיליון חבילות.
כרמיאל היא העיר המובילה בשנת 2017 בהזמנת חבילות מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסייה: 163 אלף חבילות הוזמנו בסך הכול, וכל תושב הזמין בממוצע 3.4 חבילות במהלך השנה. קריית גת הגיעה למקום השני בדירוג עם יותר מ-172 אלף חבילות.
ראשון לציון, שדורגה בשנת 2016 במקום הראשון בהזמנת חבילות, דורגה ב-2017 במקום השלישי, עם 783 אלף חבילות. תל אביב היא העיר שתושביה הזמינו הכי הרבה חבילות בשנת 2017 - יותר מ-1.1 מיליון חבילות, אך ביחס לגודל האוכלוסייה היא מדורגת רק במקום ה-19.
שני הרחובות שמהם הוזמנו הכי הרבה חבילות בישראל נמצאים באשדוד - רחוב העצמאות במקום הראשון ורחוב הציונות במקום השני.
בחודש נובמבר לבדו: 8.4 מיליון חבילות מחו"ל
בחגי המכירות הבינלאומיים של נובמבר האחרון (יום הרווקים הסיני, בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי) נמסרו כ-8.4 מיליון חבילות, לעומת 7 מיליון חבילות שנמסרו בחודש המקביל בשנה שעברה. בדצמבר האחרון נמסרו 7 מיליון חבילות, עלייה בהשוואה לדצמבר 2016, אז נמסרו 6.2 מיליון חבילות.
בשנה האחרונה החל דואר ישראל לשלוח מסרונים (סמסים) ללקוחות עם הגעת חבילתם לסניף. "כמות ההזמנות מחו"ל גדלה בקצב מסחרר משנה לשנה, ובשנה האחרונה הוזמנו בישראל שתי חבילות דואר בכל שנייה", אמר דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל.
"הציבור הישראלי הבין שהוא יכול לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קנייה באמצעות הרכישות המקוונות. על מנת לסייע בהורדת יוקר המחיה השקנו את מרכז הסחר המקוון לחבילות הממוקם במודיעין, אשר מסוגל לקלוט ולמיין מעל ל-100 מיליון פריטים בשנה. בנוסף, פתחנו 430 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות", הוסיף גולדשטיין.
קנייה ממוצעת עומדת על 86 דולר – שווי המחייב במס
"הנתון הבולט ביותר בשנת 2017 הוא זינוק של מעל ל-50 אחוז בהיקף הרכישות של ישראלים באתרי הסחר הבינלאומיים", אומרים בחברת הבלדרות הישראלית GCX, גורם שילוח בינלאומי בולט בענף.
"בשנת 2017 עמד היקף הרכישות על סך של 28 מיליון דולר, ובשנת 2016 עמד היקף הרכישות על 18.5 מיליון דולר בלבד. רק ברבעון האחרון של שנת 2017 היה היקף הרכישות כ-8.8 מיליון דולר, כאשר באותו רבעון בשנה הקודמת היה היקף העסקאות 6.1 מיליון דולר (זינוק של כ-45 אחוז). הדבר נובע בין היתר מהזינוק ברכישות בימי הקניות הגדולים של חודש נובמבר", מוסרים בחברה.
עוד עולה מנתוני GCX, שערך עסקה ממוצע בשנת 2017 עומד על 86 דולר - זינוק של כ-20 אחוז בהשוואה לשנת 2016. הזינוק משקף את מס הקנייה של למוצרים ביבוא אישי, בהתאם לחוק.
על פי תקנות רשות המיסים, רכישות מחו"ל בשווי של מעל ל-75 דולר מחויבות במכס ובמע"מ וכן מחויבות בעלות דמי טיפול, בהתאם לתעריף שמפרסמות חברות הבלדרות השונות. "אנו ממליצים ללקוח הרוכש בסכום של מעל 75 דולר להכיר את עלויות השחרור המתפרסמות באתרים של חברות הבלדרות", אומרים ב-GCX.
לדברי החברה, כ-52% מהרכישות בשנת 2017 נעשו באתרי סחר שמקורם בארה"ב, בהם eBay, אמאזון ואחרים. 31% מההזמנות של שנת 2017 נעשו מאתרים בריטיים, לרבות מותג האופנה הפופולרי בישראל ASOS. יתר ההזמנות בוצעו מיעדים במזרח - הונג קונג (8%), סין (6%) ותורכיה (2%).
כמו כן, מפילוח סוגי מוצרים שהוזמנו בשנת 2017 עולה כי תחום הביגוד והאופנה הוא הפופולרי ביותר, בפער גדול מכל התחומים האחרים. לפי נתוני GCX, בשנת 2017 כולה היו כ- 65% מההזמנות מתחום הביגוד והאופנה, כ-17% טלפונים סלולריים, כ-7% חלקי חילוף ואביזרים לרכב, כ-5% שואבי אבק וכ-4% מצלמות.