מוכנים לשתף במידע? תקבלו הנחה בביטוח
אחרי שהשיקה את המערכת לניטור נהיגה המעניקה הנחה במחיר הביטוח, AIG תשיק בקרוב שני מוצרים נוספים בתחום ביטוחי הבריאות והדירה. המוצרים החדשים יציעו הטבות למבוטחים שישתפו מידע אודותם. מנכ"ל החברה: "הרעיון הוא להיטיב עם מי שכן עושה, ולא לגרוע ממי שלא עושה"
במסיבת עיתונאים שקיימה היום (ב') החברה הציגה את AIG Safe Life - מוצר שנועד לעודד ניהול אורח חיים נכון, ויבטיח הנחות ללקוחות השומרים על בריאותם. המוצר מתמקד בגורמים המרכזיים התורמים לבריאות, בהם פעילות גופנית ותזונה נכונה.
בחברה מציינים כי פוליסות הבריאות שמוצעות היום הן אחידות, ובאופן כללי מבוססות על מודל תמחור סטטי עם פרמטרים קבועים לתמחור כמו גיל, מין, עישון ו-BMI (היחס שבין הגובה למשקל הגוף). במצב זה חברות הביטוח לא יכולות לתמחר כל שיפור עתידי, וכך מבוטח בן 50 שמקיים אורח חיים בריא, שומר על תזונה ומבצע פעילות ספורטיבית, יכול לשלם יותר ממבוטח בן 40 שלא שומר על עצמו.
ב- AIG ישראל טוענים כי הם נמצאים בשלבים האחרונים של גיבוש האלגוריתמים שנועד להבטיח שכל מבוטח שיתנהל בצורה בריאה יותר, יזכה להנחה כספית על הביטוח, תוך קביעה של הפרמטרים שיקבעו את הפרמיה של הפוליסה כגון תזונה, ספורט, שינה וכד'.
הניטור יתבצע באמצעות אפליקציה אותה ניתן יהיה להתקין על כל אמצעי דיגיטלי לביש (כגון שעון חכם וכדו'), וההנחה בפוליסה תינתן בהתאם להיקף הפעילות והפרמטרים שייקבעו על ידי החברה, וימדדו על ידי האמצעי הדיגיטלי..
"ללקוחות יש אינטרס למנוע אירוע יותר מלקבל פיצוי"
מוצר נוסף שיושק בקרוב הוא AIG Safe Home, והוא צפוי לכלול שני מרכיבים: הנחה בביטוח הדירה ללקוחות שיתקינו מערכות לזיהוי נזקי צנרת, וכן קבלת מערכות לזיהוי והקטנת סיכוני סייבר ביתיים. המוצר מתבסס על ההבנה שנזקי מים מהווים את אחת הסיבות המרכזיות לרכישת ביטוחי דירה, וכן על ההבנה שככל שמספר המכשירים המחוברים לרשת במשק הבית הולך וגדל - כך רמת הסיכון לנזקי סייבר ביתיים הולכת וגדלה.
"הצרכנים רואים את עולם הביטוח בזווית שלילית", אמר שי פלדמן מנכ"ל AIG. "כיום לקוח שרוכש ביטוח הוא במובן מסוים במצב של lose-lose. אני קונה מוצר ביטוחי, משלם פרמיה חודשית, וגם אם לא קרה שום אירוע, אני משלם פרמיה קבועה ולא מקבל ערך כנגדה.
"מצד שני, אם קרה אירוע, גם אם קיבלתי פיצוי כספי אני בתחושה של הפסד, בין היתר, בגלל נזק שלפעמים גם כסף לא יכול לפצות עליו. כך אני כצרכן מרגיש שאני לא מרוויח שום דבר". לדברי פלדמן, הרצון הוא לייצר מהלך שיניב ללקוח ערך כבר בעצם קיום הביטוח.
"ללקוחות יש אינטרס למנוע אירוע יותר מאשר לקבל פיצוי. בנזק צנרת שמסב נזקים לריהוט ולמזכרות שבבית, הערך הרגשי חזק. ניישם טכנולוגיה שתוכל לזהות נזילות בשלבים מוקדמים ותקטין סיכונים להצפות", אומר פלדמן.
למעשה, AIG כבר החלה לעשות שימוש במערכת ניטור לפני שלוש שנים כשהשיקה את ה-AIG Safe Drive, מערכת המנטרת את הנהיגה באמצעות רכיב המותקן ברכב ומעניקה הנחה בביטוח הרכב, בהתאם לניקוד שנקבע.
"שני המוצרים החדשים ישלימו משפחה של מוצרי AIG Safe שיתרמו להקטנת הסיכון לשלושת הדברים החשובים ביותר בחיינו, הבריאות שלנו, הבית שלנו, והרכב שלנו", אמר פלדמן.
מנכ"ל AIG ישראל התייחס לחשש מחדירה לפרטיות, וציין כי "גם במערכת המותקנת ברכב הלקוחות הביעו חשש, אבל אין לי ידע על נהג מעבר לציון שאני מקבל אחת לשנה לגבי אופן הנהיגה שלו. קביעת המדדים לאורח חיים בריא נשענת על מה שמקובל בעולמות הללו, ולפי מה שמיושם במדינות בהן התוכנית כבר מוטמעת".
גם לגבי החשש מכך שהחברה תייקר את הפוליסה למי שיקבל ציון נמוך בהתאם לפרמטרים שייקבעו, משיב פלדמן "הרעיון הוא להיטיב עם מי שכן עושה, ולא לגרוע ממי שלא עושה. לא נעניש את מי שמפסיק אורח חיים בריא. במקרים כאלו נחזור למחיר המקורי ולא ניתן את ההנחה".
בשלב זה בחברה טרם תמחרו את המוצרים השונים, מה גם שציוד הניטור, כגון מניעת נזקי צנרת, עשוי להיות יקר ולפחות בחלקו יושת על הלקוח.
בסיכום שנת 2017, מציינים בחברה כי למעלה מ-70% מפניות הלקוחות לרכישת ביטוח רכב ודירה נעשו בערוצים דיגיטליים והיקפי הרכישות אונליין הכפילו את עצמם - זו השנה השנייה ברציפות. גיל שגיב, סמנכ"ל הדיגיטל והשיווק ב-AIG ציין כי בכוונת החברה להשלים בקרוב מהלך שיאפשר גם תשלום תביעות אונליין, תוך מספר שניות.