על מדפי שופרסל: לחם, חלב ונופש בטורקיה
שופרסל תחל למכור לחברי המועדון שלה חבילות תיירות של חברת גוליבר, ותגזור עמלה מכל עסקה. הרשת מחכה לאישור סופי גם לפעילות בתחום הביטוח
רשת המזון הגדולה בישראל עם הפנים לחו"ל. ל"כלכליסט" נודע כי שופרסל צפויה לחתום בימים הקרובים על הסכם שיתוף פעולה עם חברת התיירות גוליבר, שבאמצעותו תרחיב את פעילותה גם לתחום התיירות.
במסגרת ההסכם תציע שופרסל חופשות בחו"ל במחירים מופחתים לחברי המועדון שלה באמצעות גוליבר. העסקה אמורה להניב לשופרסל עמלה מכל עסקה ולהעצים את פעילות גוליבר עם חשיפתה לכ־1.8 מיליון בתי אב החברים במועדון הלקוחות של שופרסל.
בראיון ל"כלכליסט" לפני ארבעה חודשים הודיע מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, על כוונתו להרחיב את פעילות חברת הפיננסים של שופרסל לתחום התיירות. "תחת מטריית הפיננסים יש לנו תוכנית להקים פעילות תיירות", הוא אמר. "אנחנו בשלבים אחרונים של היערכות ונשאר לסיים את הפרק המסחרי. שופרסל תהיה סוכנות תיירות אינטרנטית, וברצפת המכירה של שופרסל הלקוחות יקבלו הצעה איכותית משת"פ בינינו לחברה מצטיינת בשירותי תיירות".
חברת גוליבר הוקמה ב־2001 על ידי ערד מרום, אורי אלון ודן אביעזר כמיזם לשיווק תיירותי באינטרנט. לפני שנתיים מכרה החברה 49.95% לחברת התיירות איסתא בתמורה ל־18 מיליון שקל. השתיים הקימו את חברת גוליבר ישיר שבה מחזיקה גוליבר ב־50.05% ואיסתא ב־49.95%. במסגרת ההסכם נקבע כי בעוד שנה וחצי תצטרך איסתא להודיע לקבוצת גוליבר על עמדתה ביחס להמשך שיתוף הפעולה ביניהן.
הכניסה של שופרסל לתחום התיירות יוצאת לדרך בעת שבה חברת הפיננסים של רשת המזון והפארם מתמודדת עם שינויים בתחום האשראי. בספטמבר הודיעה שופרסל על סיום שותפות בת עשר שנים עם לאומי קארד וחברה לחברת כאל, שעמה השיקה בשבוע שעבר כרטיס אשראי חדש. בימים האחרונים נפרסו דיילי מכירות של שופרסל בסניפים, במטרה להחתים את לקוחות הרשת על הצטרפות לכרטיס האשראי החדש.
בימים אלה פועל אברכהן להשגת האישורים הנדרשים להרחבת פעילות הפיננסים גם לתחום הביטוח בשותפות עם AIG. בכוונת שופרסל להתחיל להעניק הלוואות לא רק למחזיקי אשראי של הרשת אלא לכלל הציבור ולהתחיל לפעול כסוכנות ביטוח. החברה קיבלה אישור עקרוני, אך עדיין לא סופי, של הממונה על הביטוח. ההערכות הן כי הפעילות עם AIG תחל בתחילת 2019.
יצוין, כי רק לפני כמה ימים ביצעה שופרסל מהלך גדול נוסף כשפתחה סניף סיטונאי ראשון בבאר יעקב, שיאפשר לבעלי עסקים לרכוש את כלל המוצרים תחת קורת גג אחת. זאת, ללא תיווך של סיטונאים ומפיצים של החברות השונות.
בכך שופרסל, שנהנית ממחירים נמוכים במיוחד בשל כוח הקנייה העצום שלה, נכנסה לתחום ההפצה למכולות ולקיוסקים, ומייתרת למעשה את הצורך בעבודה מול סיטונאים ומפיצים שונים.