גל עזיבות ב-LG: פורש הישראלי הבכיר בחברה בארץ
זיו קוריצקי, שכיהן בשבע השנים האחרונות כסמנכ"ל השיווק והסחר של ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית בישראל, פורש מתפקידו. לאחרונה חלה ירידה במכירות הסמארטפונים של החברה בארץ ובעולם ועובדים נוספים סיימו את תפקידם
גל העזיבות ב-LG ישראל נמשך: סמנכ"ל השיווק והסחר של ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית בישראל בשבע השנים האחרונות, זיו קוריצקי, הודיע אתמול (יום ג') על פרישתו מהחברה. קוריצקי הודיע כי בכוונתו להקים מיזם עצמאי.
פרישתו של קוריצקי (40), הישראלי הבכיר ביותר בשלוחה המקומית של LG, באה לאחר טלטלה שעוברת החברה בשוק הסמארטפונים בעולם ובארץ בשנתיים האחרונות. זו החלה בתקלת ה"בוטלופ" שהתגלתה במכשירי ה-G4 של החברה מ-2016, ונמשכה בכישלון הבא אחריו, G5.
הפעילות של LG בישראל מנוהלת על-ידי מנכ"ל קוריאני וצוות מקומי - וכמו בעולם, החברה מובילה בארץ במכירות מוצרי אלקטרוניקה אחרים, כמו טלוויזיות, מקררים, מכונות כביסה וכדומה. עם זאת, הפגיעה במכירות הסמארטפונים לא פסחה על השוק המקומי: לאחרונה פוטרו כמה עובדים בכירים בחברה, המנכ"ל הוחלף, וגם רונלייט, יבואנית הסלולריים של LG, מתפקדת עדיין ללא מנכ"ל קבוע, לאחר שהמנכ"ל הוותיק גיא דה פיצ'וטו עזב את תפקידו.
ישראל נתפסת על ידי LG כשוק חזק ומוערך במיוחד בתחום המובייל, אך החברה איבדה כאן בהדרגה נתח שוק. אם ב-2015 היא הצליחה להגיע לנתח של כ-24% משוק הסמארטפונים הישראלי - הצלחה יוצאת-דופן לעומת רוב השווקים בעולם המערבי - נכון לסוף 2017 הוא ירד לבין 10 ל-%12 בלבד.
מ-LG ישראל נמסר אתמול: "לזיו תרומה משמעותית להצלחת המותג בישראל, ובשבע השנים האחרונות הוביל בהצלחה מהלכים שיווקיים שביססו את מעמדה של LG בשוק הישראלי בכל תחומי הפעילות, הן בתחום הטלוויזיות והן בתחום המובייל והמוצרים ה'לבנים'. אנו מודים לזיו על מקצועיות, יצירתיות ונתינה מכל הלב ומאחלים לו הצלחה בדרכו החדשה".