שתף קטע נבחר

משבר שוק האופנה: מי יוצא מהקניונים ומי נכנס

Forever 21 עוזבת בימים אלו את קניון גינדי TLV ונשארת עם שני סניפים בלבד בישראל, רשת המשביר 365 מפסיקה לאחר 8 שנות פעילות את ההתקשרות עם הרשת הספרדית SPRINGFIELD, וחנויות אאוטלט נפתחות. רמי שביט, בעלי המשביר: "הקהל הצביע ברגליים"

הזעזועים והשינויים בענף האופנה בישראל נמשכים: רשת האופנה האמריקאית Forever 21 נותרה עם 2 סניפים בישראל, רשת H&O פותחת היום סניף אאוטלט ('עודפים') ראשון ומורידה מחירים ביתר סניפי הרשת, רשת המשביר 365 מסיימת החודש התקשרות עם הרשת הספרדית SPRINGFIELD, לאחר 8 שנות פעילות ובכירי 20 רשתות האופנה ונציגי הקניונים נפגשו השבוע בתל-אביב עם שר הכלכלה, אלי כהן ועם נציגי האוצר לפגישה סוערת, ובה דרשו להשוות את הפטור ממע"מ ברכישות של עד 75 דולר.

 

Forever 21 יוצאת מקניון גינדי TLV ורשת Oysho נכנסת במקומה, עם סניף ראשון בארץ

לאחר שרשת האופנה האמריקאית Forever 21 סגרה וצמצמה סניפים בכמה קניונים ברחבי הארץ היא יוצאת גם מקניון גינדי TLV. אך יש גם רשתות בינלאומיות שלא מתרגשות מאי הוודאות השורר בענף ומחליטות להגיע לישראל.

 

כך למשל, באותה חנות שתפנה רשת Forever 21 בגינדי TLV ייפתח הסניף הראשון בארץ של Oysho - רשת הבייסיק וההלבשה התחתונה מקבוצת זארה וכן סניף של מותג נוסף שנמצא בימים אלו בשלבי סיום משא ומתן.

 

המשבר בשוק האופנה הישראלי: מי צפוי לקרוס?

הקפאת ההליכים בסכנה? בנק מזרחי חילט 6 מיליון שקל לבעלי הוניגמן

 

Forever 21. מחסלים את המלאי (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
Forever 21. מחסלים את המלאי(צילום: מירב קריסטל)
  

לקראת העזיבה, Forever 21 מקיימת בימים אלו מכירת חיסול, כשקומה אחת כבר חצי ריקה. לרשת נותרו שני סניפים בישראל: בקניון הזהב בראשון לציון ובקניון עזריאלי בתל אביב, סניף ששטחו צומצם לאחרונה משתי קומות לקומה אחת בלבד. רשת Oysho מונה כ-600 חנויות במעל ל-40 מדינות, ומתחזקת גם אתר מקוון. חוזה השכירות בין Oysho לבין הקניון כבר נחתם.

 

פגישה בין האוצר לנציגי הרשתות הקמעונאיות והקניונים

השבוע התקיימה פגישה של שר הכלכלה, אלי כהן וסגן שר האוצר, יצחק כהן עם נציגי כ-20 רשתות קמעונאיות, נציגי קניוני עזריאלי, קניוני עופר ומרכזי ביג ונציגי איגוד לשכות המסחר. שר האוצר, משה כחלון, נעדר מהפגישה בגלל הוועדה למינוי שופטים.

 

בין הרשתות שנכחו: קסטרו-הודיז, פוקס, רנואר, גולף, גולברי, המשביר 365 ומגה ספורט. הדיון היה סביב דרישת הרשתות והקניונים להשוות את תנאי הפטור ממע"מ בין הייבוא האישי לייבוא המסחרי. עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר הביע בפגישה דאגה כי "התרחבות השימוש בייבוא האישי המקוון והאפליה בתחום המיסוי כנגד החברות המקומיות יגרור פגיעה אנושה במגזר העסקי ואיבוד אלפי מקומות עבודה ואולי אפילו עשרות אלפים. מדובר בלא פחות מחצי מיליון מועסקים הנתונים תחת איטום".

 

לין הציג חלופות אפשריות ליצירת שוויון במיסוי: חלופה אחת, מתן פטור ממע"מ גם למכירות מקומיות בסכום של 75 דולר, כמקובל בייבוא האישי, מיד בשלב המכירה. החלופה השנייה, הפחתה הדרגתית של הפטור ממע"מ ביבוא אישי, עד לרמה המקובלת באיחוד האירופאי שעומדת כיום על סכום של 26 דולר, והיצמדות לקריטריונים של האיחוד.

 

"הייתה פגישה מאוד סוערת", אמר לין. "נציגי האוצר מבינים שיש פה עיוות במס והודו שיש פה בעיה ושהפטור מעוות. השאלה הייתה איך פותרים אותה. נציגי הרשתות דיברו מדם ליבם, והייתה שם אוזן קשבת מצד נציגי הממשלה. כל המשתתפים הבינו שיש צורך להתמודד עם שתי הבעיות: האפליה במיסוי ועודף הרגולציה. ישיבה זו מבשרת נקודת מפנה בחשיבה. המפגש הסתיים ללא החלטות ממשיות, אך זו רק תחילת הדרך".

רשת oysho  (צילום מסך מאתר החברה) (צילום מסך מאתר החברה)
רשת oysho (צילום מסך מאתר החברה)

H&O גם באאוטלט

כמו כן, נפתח אתמול (ה') סניף אאוטלט (עודפים) ראשון של רשת האופנה H&O. החנות שבמתחם ירקונים תשתרע על שטח של 1,600 מ"ר ותפעל לצדה של סניף רגיל של הרשת באותו המתחם. החנות תציע פריטי אופנה לנשים, גברים וילדים במחירים של 50-10 שקלים, ומותגי ספורט מוכרים במחירים 299-129 שקל.

 

"החנות תיפתח לפיילוט שיימשך 10 ימים, ולפי מידת ההצלחה יוחלט האם הסניף ימשיך לפעול. בינתיים התגובות שקיבלנו טובות, אבל אני רוצה לראות בקופה מה זה עושה", אומר אמיר משה, מנכ"ל הרשת. "הצרכנים מחפשים מחירים אטרקטיביים ולכן התחלנו את הפיילוט. בחנות יימכרו פרטי עונת החורף הנוכחית והקודמת".

רשת H&O פותחת סניף אאוטלט ראשון ומורידה מחירים בכלל הרשת, כחלק ממהלך אגרסיבי שנועד לשמר את מחזור המכירות (צילום: יח"צ) (צילום: יח
רשת H&O פותחת סניף אאוטלט ראשון ומורידה מחירים בכלל הרשת, כחלק ממהלך אגרסיבי שנועד לשמר את מחזור המכירות(צילום: יח"צ)
 

אין חשש לפגיעה בהיקף המכירות של הסניף הרגיל שיפעל בסמוך?

"זו קולקציה שלא נמצאת יותר בחנויות הרגילות, ופריטים שהבאנו במיוחד במחירים נמוכים יותר. אם זה יעבוד טוב, נביא גם קולקציית אביב. מעבר לכך, חווית קנייה של אאוטלט שונה מחוויית קנייה בחנויות הרגילות. מי שמחפש לקנות בצרכנות חכמה דגמים לשנה הבאה, יכול לקנות מראש. לגבי הנעלה, אלו דגמים של שנה שעברה".

 

אתם מפסידים על המוצרים?

"לא מפסידים, אך מוכרים ברווחיות נמוכה".

H&O סניף ירקונים (צילום: אסף לוי) (צילום: אסף לוי)
H&O סניף ירקונים(צילום: אסף לוי)
 

מה אתם חושבים על מה שעובר על ענף האופנה בימים אלו?

"החזקים יתחזקו והחלשים ייחלשו. המשבר בענף נוגע בכולם, שאף אחד לא יספר לך סיפורים שזה לא נוגע בו. אבל אם אתה גוף חזק שמתנהל נכון ומתכנן מהלכים, אז גם אם קשה אתה עובר את התקופה. אנחנו בינתיים לא סגרנו בשנה האחרונה אף סניף, ואנחנו פותחים בחודשים הקרובים שלושה סניפי ענק של הרשת בירקה, בחדרה ובאשקלון. אנחנו רשת שאמורה לשבת בפאוור סנטרים ופחות בקניונים. אנחנו מתאימים למתחמים פתוחים שהשכירויות בהם יחסית זולות".

 

תצאו מהקניונים?

"לא אמרנו. יש מקומות שבהם יש רק קניונים ואין מתחמים פתוחים, אז באסטרטגיה יש גם מהלך טקסטי".

 

האם יש לכם ירידה במכירות בעונה הזו?

"לא ירדנו במכירות. שמרנו על המכירות. אמנם הייתה ירידה בהיקף הלקוחות, אבל עשינו התאמת מחיר ללקוח וזה עזר לנו לשמור על מחזור המכירות. זה לא שזה קל. עשינו מהלכים אגרסיביים וחתכנו מחירים כדי לשמר את המכירות. התחרות מול אתרי הסחר המקוון מאוד קשה ואנחנו עושים לעצמנו את ההתאמות".

 

מה לגבי הרווחיות?

"אני חברה פרטית ואני לא רוצה להיכנס לנתוני רווחים. אבל שיפרנו עמדות גם מבחינת שכירויות, לא כולם הולכים אתנו. מי שכן, אנחנו מחזקים איתם את הפעילות שלנו. אנחנו במצב שבו אם רשתות לא יחשבו מסלול מחדש, אם לא ינקטו פעולות, ואני לא מדבר רק על רשתות אופנה, אלא גם על מי שמקבל למעלה את ההחלטה, תהיה בעיה לא פשוטה. השכירויות גבוהות, שכר העבודה גבוה, יש הוצאות מטורפות שגדלו".

 

המשביר 365 לא יהיה יותר זכיין של רשת SPRINGFIELD הספרדית

במקביל, סניף המשביר 365 בקניון איילון שברמת גן, מציע מכירת חיסול למשך שבועיים. הסניף עומד להתחיל שיפוץ ב-7.3, ועד תחילת השיפוץ מתנהל כמו חנות "עודפים, ומציע מוצרים שנחשבים ל"סלואו-מוברז", חלקם של מותגים מוכרים וחלקם של חברות שיובאו בייבוא מקביל. למשל, בשמים במחיר של כ-50 שקלים, ביגוד ספורט של מותגים מוכרים בכ-70% הנחה, וכן נעליים ותיקים במחירי רצפה.

המשביר 365 מפסיקים להיות זכיינים של הרשת הספרדית SPRINGFIELD (צילום: מורן רגב) (צילום: מורן רגב)
המשביר 365 מפסיקים להיות זכיינים של הרשת הספרדית SPRINGFIELD(צילום: מורן רגב)
 

כמו כן, לאחר שמונה שנים של פעילות, המשביר 365 צפוי לחדול בחודש מרץ מלהיות זכיין של רשת SPRINGFIELD הספרדית בישראל. רמי שביט, בעל השליטה בקבוצה: "היו לנו 20 נקודות מכירה (חנות בתוך חנות) של הרשת הזו, אך לאור מה שקורה בעולם, ובכדי להוזיל את עלותם, הורידו את איכות המוצרים והקהל הצביע ברגליים.

 

"פנינו לרשת הבינלאומית וביקשנו שתוזיל את המוצרים, אך היא לא הסכימה. לכן נאלצנו להפסיק את הפעילות איתם בסוף העונה הנוכחית. הצרכן הישראלי לא מוכן לשלם פרמיה גבוהה יותר על איכות של מוצרים".

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 


פורסם לראשונה 22/02/2018 17:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים