בקשה לייצוגית נגד סמסונג: "מכרו מוצר פגום לצרכנים תמימים"
בעקבות תקלת השמע במכשירי סמסונג גלקסי S9, הוגשה בישראל בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה ונגד היבואנית "סאני", על סך 17 מיליון שקל
על רקע זה, הוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לאישור תביעה ייצוגית על ידי עורכי הדין רועי נחום ואסף זמיר, ממשרד זמיר, נחום ושות'. התביעה, על סך 17 מיליון שקל, הוגשה נגד חברת סמסונג וחברת סאני, יבואנית מכשירי הסלולר של סמסונג לישראל.
על פי הבקשה, חלה תקלה חמורה במכשירי הדגל גלקסי S9 וגלקסי S9 פלוס המתרחשת בכל שיחת שמע. "מדובר בתקלה הגורמת לאובדן שמע מוחלט לסירוגין, האורך מספר שניות, במהלך קיום שיחה סלולרית במכשירים החדשים". בנוסף, מוזכר בבקשה כי לא ניתן לבצע במכשירים הקלטה של שיחות סלולריות באמצעות תוכנות צד ג' – וזאת מבלי שהלקוחות עודכנו על כך טרם הרכישה.
הבקשה מציגה לראשונה גם סיבה אפשרית לתקלה, ונרמז כי ייתכן שגם עדכון תוכנה לא יוכל לפתור אותה: "מבירור ראשוני עולה כי ככל הנראה המעבד שהוטבע במכשירי הסלולר המשווקים בישראל אינו תואם את רשתות התקשורת בישראל. חוסר התאימות בין המעבד לרשתות התקשורת בארץ מביא לכשל בעת נדידת נתונים. כך שאם זו אכן הבעיה הטמונה במכשירי הסלולר, הרי שכל עדכון תוכנה יהיה משום פלסטר על בעיה בחומרה של המכשירים, וחוסר התאמתם לרשתות התקשורת בישראל". עוד נכתב: "נראה כי צרכנים אשר התפתו ורכשו את מכשירי הסלולר הם לא יותר משפני ניסיון. מתוך חמדנות ולכל הפחות רשלנות, שחררה סמסונג לשוק מוצר פגום ואילו סאני ייבאה אותו לישראל. החברות מכרו ועדיין מוכרות את המוצרים הפגומים לאלפי צרכנים תמימים".
מגישי התביעה מעריכים שממועד השקת המכשירים נמכרו בישראל כ-5,000 מכשירים במחיר ממוצע של 3,450 שקל, כך שסכום התביעה עומד על 17,250,000 שקל. התביעה גם דורשת מתן פיצויים ללקוחות על עוגמת נפש.
פנינו לקבלת תגובה מסמסונג וסאני ונפרסם כאשר זו תתקבל.