שתף קטע נבחר

תעשי לך בגד: המיזם האופנתי החדש של ליאור סושרד

בספטמבר הקרוב יושק אתר שיזם אמן החושים ליאור סושרד יחד עם שותפתו המעצבת עדילי כהן, שבו תוכלו לקנות בגדים שעיצבתם בעצמכם, ואפילו שמכם יהיה רשום על התווית. בדקנו איך זה עובד

יכול להיות שכבר קניתם באינטרנט הכל, כולל חיית מחמד שהגיעה אליכם עד הדלת. אבל בואו נתערב שעוד לא קניתם בגד שאתם בעצמכם עיצבתם, ועל התגית שלו כתוב שמכם.

 

לכתבות צרכנות נוספות

 

אם לפני כחודש חשבתי שהגעתי לשיא במה שקשור לצריכת האופנה, כלומר: ישבתי שעות מול מסך הגלקסי שלי, הזמנתי כל מה שחפצה נפשי, ואתרי האופנה ניסו למשוך אותי בדרכים מגוונות, כמו אפשרות למדוד בזמן שהשליח ממתין מעבר לדלת - כנראה שטעיתי. הבנתי את זה אחרי שישבתי לשיחה עם אמן החושים ליאור סושרד והשותפה שלו, מעצבת האופנה עדילי כהן, שסיפרו לנו על האתר שיזמו - anywear (כל בגד).

 

כמו שזה נראה עכשיו, זה עשוי להיות הדבר הבא בכל מה שקשור לאופן שבו אנחנו קונים אופנה באינטרנט: האתר מאפשר לעצב בעצמנו את הבגדים שלנו, ולדלג על הצורך במעצב אופנה. "בחזון שלנו, כל הייצור ההמוני שקיים כיום בתחום האופנה יהפוך להיות פרטני. בעצם, כל הצריכה האופנתית תשתנה", אומר סושרד ל"ידיעות אחרונות".

מיזם בגדים ליאור סושרד (צילום: טל שחר)
על תווית הבגד יהיה רשום השם שלכם(צילום: טל שחר)

 

כל אדם יכול להפוך למעצב עבור עצמו, מבלי ללמוד תדמיתנות או תפירה?

סושרד: "לגמרי. במיזם שלנו הפרט מעצב עבור עצמו, והבגד נשלח אליו הביתה עם שליח כאשר על התווית בגב הבגד נרשם שמו המלא. לאחר מכן נפתחת בתוך האתר חנות אישית, בה נאספים כל העיצובים שלו, וכל אדם שרוצה את העיצובים יכול לרכוש אותם, כשהמעצב מקבל 7.5% ממחיר הבגד".

 

מה הסיכוי שאדם נוסף יעצב דגם זהה לשלי?

כהן: "הסיכוי מאוד מאוד נמוך. כדי לשמר את הייחודיות של הדגמים המעוצבים אנחנו מחליפים כל חודש את האופציות המובנות שבהן נעזרים לעיצוב. כלומר, יכול להיות שהיום יש כתפיות נפוחות, ובעוד חודש כבר לא יהיו. מובן שמי שירצה דגם עם כתפיות נפוחות יוכל להיכנס לחנויות של המעצבים האחרים ולבחור משם דגם קיים".

 

תפירה אישית מייקרת את הקנייה, אז איך לצרכן זה משתלם?

כהן: "נכון, הבגד הסופי עולה לצרכן קצת יותר - בין 200 ל־750 שקל - אבל התוצאה היא בגד שהכנת בעצמך, יש לך חיבור רגשי אליו ואת חתומה עליו".

  

זה גם ידידותי לסביבה.

כהן: "לגמרי. תעשיית האופנה היא התעשייה השנייה המזהמת בעולם. ייצור המוני גורם להרבה בגדים להיזרק, בעוד ייצור פרטני משנה את חוקי המשחק. כאשר מכינים מיליון שמלות ולא כולן נקנות, השמלות נזרקות. אצלנו מכינים בגד רק כשיש רכישה, כלומר השפע הוא וירטואלי בלבד, ולא פוגע בסביבה.

 

"אני גם יכולה לספר שעד היום אנחנו עומדים על כמות מזערית של החזרות. רוב המשתמשות מעדיפות לשלוח את הבגד לתיקון אם צריך, כי הן מחוברות אליו רגשית ובאמת רוצות אותו אצלן בארון. בארץ אנחנו הראשונים שעושים את זה. בעולם יש אתרים שמאפשרים להרכיב שמלות, אבל לא ברמת המורכבות שאנחנו מציעים. אני חושבת שיש לנו אתר ייחודי".

 

האתר עלה לפני כשנה, וכרגע הוא עדיין בשלבי הקמה והרצה. היזמים ביקשו מסלבס שונים לנסות את האתר ולתת ביקורות לשיפור, ובמסגרת ההרצה הוזמנו כבר יותר מ־1,000 עיצובים. בספטמבר הקרוב תתקיים ההשקה הרשמית של האתר המוגמר. כרגע הוא פעיל בגרסה חלקית.

  

בתוכנית: חנות פופ–אפ

אז איך זה עובד? לצורך ההתנסות קיבלתי שם משתמש וסיסמה ונכנסתי לאתר. בחרתי לעצב לעצמי אוברול. התאמתי לו גופייה עם כתפיות עבות, מתוך 13 אופציות שונות (גופיית קשירה, גופיית ספגטי, חצי שרוול ועוד). התאמתי סוג מכנסיים - ארוכים ורופפים. פה היו לי רק שלוש אופציות: קצר, עד הברך וארוך (בשמלות, לעומת זאת, יש הרבה יותר - ארוך, מיני, מידי, נפוח, צמוד ועוד).

 

בשלב הבא בחרתי צורה ועומק של מחשוף - וי עמוק (ניתן לבחור מבין 15 סוגים). פתח אחורי ניתן לבחור מבין 5 אופציות, אני בחרתי בווי עמוק גם כאן. ועכשיו לצבע (תכלת) ולסוג הבד - ניתן לבחור מבין 45 סוגי בדים. פה יש בעיה קטנה, כי לא מצוין סוג הבד (סריג, קטיפה וכו') אלא קיימות רק תמונות של בדים. למזלי, עשיתי בילדותי קורס עיצוב קצר.

  

לאחר מכן מדדתי את גופי בסרט מדידה (בעתיד תוכנת בינה מלאכותית תעשה זאת על פי תמונה שלי): ירכיים, ישבן, בטן, חזה וגובה. לסיום הוספתי הערות ידניות ודיוקים שחשובים לי. למשל, שמפתח הווי יהיה יותר צר ופחות עמוק (מתאים יותר ללוק יומיומי ופחות לילי), שמכנסי האוברול יהיו יותר צרים ברגליים, שהשכמייה שבחרתי כחלק מעיצוב האוברול תהיה מחוברת עם תיקתקים וכך אוכל להרוויח שני לוקים - אחד אוברול עם שכמייה ליציאה, והשני אוברול גופייתי יומיומי.

  

קטגוריות העיצוב שהזכרתי הן כמובן לא היחידות שמתוכן אפשר לבחור. יש עוד, ולדברי היזמים, כל האופציות הקיימות באתר מייצרות יחד יותר משבעה מיליארד קומבינציות אפשריות, כך שבהחלט אפשר להבין שהסיכוי ששני אנשים יעצבו אותו פריט בדיוק הוא נמוך מאוד.

 

לאחר כשבוע הגיע האוברול עם שליח, ארוז בקופסת מתנה. העיצוב יצא מושלם, בדיוק כמו שדימיינתי, אבל הייתה בעיה: כאשר מדדתי את האוברול, גיליתי שהוא קצר מדי. מה עושים? אפשר להחזיר ולבקש תיקון ללא עלות, להחזיר ולבטל את ההזמנה ולקבל את הכסף בחזרה, או להגיע עצמאית לאחת משתי מתפרות הנמצאות במרכז הארץ (בתל־אביב ובמודיעין) ולתקן.

 

אני בחרתי באופציה הראשונה. החזרתי, פירטתי את הבעיה, והאוברול המתוקן הגיע שוב עם שליח, באריזת מתנה, מגוהץ ומוכן ללבישה, והפעם גם מתאים במידות. כמה הוא עלה? כרגע אין מחירים מדויקים באתר כי הוא בהרצה, אבל לדברי כהן, המחיר לאוברול ארוך יהיה כ־380 שקל.

 

מחירי העיצובים ינועו, כאמור, בין 200 ל־750 שקל. מדובר במחירים די גבוהים בהתחשב בכך שהרשתות הגדולות מציעות בסיילים בערך פעם בחודשיים בגדים גם בפחות מ־100 שקל לפריט, אבל כמו שכבר נאמר, כאן מדובר בעיצוב אישי ייחודי, וכנראה שגם על זה משלמים. הבגדים, אגב, יתומחרו בהתאם לאורך ולגודל הבגד בעיקר.

  

בעתיד, לאחר שהאתר יתחיל לפעול בפורמט הסופי שלו ויהיה בו כל המגוון המתוכנן (אופנת נשים, גברים, ילדים, בגדי ים ועוד), יש מחשבה גם על הקמת חנות פופ־אפ פיזית, שבה לקוח יוכל להיכנס, לעצב בגד ולקבלו בתוך שלוש שעות. "זאת פריצת דרך ויש לנו המשאבים והיכולת לכך. זה ייצא לפועל רק לאחר שהאתר ירוץ ונתפנה להתעסק בזה", אומרת כהן.

 

בעתיד: שמלות כלה

הרעיון להקמת האתר נולד במוחו - הקודח, כידוע - של סושרד, כאשר ראה את האחייניות הקטנות שלו מציירות נשים בשמלות. "התחלתי לשאול נשים צעירות ובוגרות אם פעם היה להן חלום לעצב לעצמן בגדים. קיבלתי תשובות כמו: 'ברור, בילדות למדתי קצת תפירה, אבל זה היה קשה מדי', או 'הלוואי שהייתי יודעת לעצב'. הבנתי שקיים צורך, והתחלתי לחשוב על רעיון לספק את החלום".

 

הוגה הרעיון, ליאור סושרד (צילום: ענת מוסברג) (צילום: ענת מוסברג)
הוגה הרעיון, ליאור סושרד(צילום: ענת מוסברג)

את כהן הוא הכיר לגמרי במקרה דרך חברים משותפים, והשניים החליטו לחבור לצורך המיזם. כהן (29), אמא לילד, גרה ביישוב רעות, בוגרת תואר ראשון בלימודי תרבות ומחקר ותואר שני בעיצוב ויזמות. בעבר היא הייתה בעלת חברה לעיצוב וסטיילינג לאירועים וחללים.

 

המשקיע הראשון בחברה היה אביה, יהודה כהן, שהאמין ברעיון (השניים לא חושפים את סכום ההשקעה). אחריו נכנסו גם אוהד גבלי, מנכ"ל חברת הפרסום כנען מדיה, וארי כהן, אחיה, לשעבר עיתונאי ושדר רדיו ובהמשך בעלים של משרד פרסום ומייסד "הקופון של המדינה". משקיעה נוספת בחברה היא ד"ר אורית מוסינזון, ממייסדי חברת Wix. עד כה הושקעו במחקר ובפיתוח של האתר קרוב ל־650 אלף דולר, וזה פחות או יותר המספר היחיד שהם מוכנים לחשוף.

 

כהן: "נכון להיום אנחנו שישה עובדים. ליאור הוא מייסד שותף ועוסק ברעיונות וייעוץ, ואני מייסדת ומנכ"לית. יש לנו שני מפתחים, מנהלת שיווק, מנהלת שירות לקוחות, מנהל פרויקטים ותדמיתנית. בנוסף אנחנו עובדים עם מספר תופרות בית שפרוסות ברחבי הארץ, עם חברה במודיעין ועם מפעל בירדן. אני עושה כמעט הכל - עיצוב הקולקציות, עבודה מול המפעל והתופרות, שירות לקוחות, מדידות כשצריך, ולפעמים כשאין ברירה אפילו שליחויות".

  

החיבור של כהן לעולם האופנה ברור, אבל בנוגע לסושרד עולה סימן שאלה. "אין לי קשר לעולם האופנה יותר מלאנשים אחרים. זה עסק ואני אוהב ליצור", הוא אומר. "אני מאמין במיזם הזה, אני חושב שיש בו צורך ויש לו ביקוש. אני מאמין שאנשים יעופו עליו. מצאנו מענה לצורך והנגשנו אותו לציבור. זה יכול להיות עיצוב לעצמך, לילדה שלך, למתנה, והאפשרויות לא נגמרות.

 

"בעתיד המטרה היא שאפשר יהיה לעצב פריטי לבוש לכל אירוע, אפילו שמלות ערב, שמלות כלה ותחפושות לפורים. בהמשך אנשים יוכלו לבחור עיצובים אחד של השני, לבקש בקשות אישיות שלא מופיעות באופציות, ואפילו סטייליסטית אישית שתהיה זמינה אונליין עבור אנשים שרוצים להתייעץ בעיצוב בגד".

 

סטארטאפים רבים נפתחים ונסגרים, למה שאצלכם זה יהיה אחרת?

סושרד: "כמו שאמרתי, זיהינו צורך ומצאנו לו מענה בדרך נגישה, קלה ואפילו משחקית. זו תהיה רשת חברתית שבה אנשים מעצבים, משתפים, קונים ומרוויחים. איזו סיבה יש שזה לא יצליח?"

  

אולי המחיר?

סושרד: "אני חושב שטווח המחירים שלנו הגיוני, אם מתחשבים בכל מה שכלול בתוך המוצר. מי שמסתובבת בחנויות שהן לא רשתות, כמו חנויות מעצבים, משלמת את המחירים האלה בכל מקרה. יותר מזה, לפעמים המוצרים הקיימים בשוק לא תואמים את המידות או את הטעם האישי. פה אישה יכולה להגשים לעצמה את כל החלומות, ועוד להיות חתומה על זה. אני מאמין שהסיפוק הרגשי והחיבור האישי יגרום לכך שהאתר שלנו יצליח".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים