שתף קטע נבחר

רכב אחד לכולם: קאר טו גו השיקה שירות ליסינג שיתופי

החברה תשכיר רכב בליסינג ללקוחות לשנתיים-שלוש והם יוכלו לשתף אותו באפליקציה, וכך לחסוך את עלות הליסינג שעומדת על 2,490-1,390 שקל. השירות מתאים בעיקר לתושבי המרכז ורק למי שיש לו חניה

כמו בקיבוץ: חברת "קאר טו גו" (car2go) של קבוצת שגריר השיקה היום (ג') פיילוט לשירות המאפשר לשתף את רכב בין כמה משתמשים. החברה מכנה את המיזם "ליסינג שיתופי", והוא יפעל במספר ערים בלבד: תל אביב, רמת גן, גבעתיים, רעננה, הרצליה וירושלים.

 

כלי הרכב המוצעים ללקוחות במסגרת מיזם הליסינג השיתופי הם: טויוטה קורולה, ניסאן מיקרה, קיה ריו, קיה ספורטאג', טויוטה CHR, טויוטה יאריס, טויוטה אייגו ויונדאי I25.

 

לקאר טו גו אין ממש מתחרים בתחום השיתופי, אחרי שחברת אובר לא הורשתה לפעול בישראל. כמו כן פרויקטים שיתופיים אחרים כמו "אוטותל" בתל אביב, כלי הרכב החשמליים השיתופיים בחיפה, והאופניים השיתופיים "מובייק", מופעלים אף הם בידי חברה אחת בלבד - קאר טו גו. 

 

החברה שייכת לשגריר (72%), הנמצאת בבעלות חברת ההשקעות dbsi שמחזיקה גם בחברת פוינטר העוסקת במיגון ואיתור כלי רכב. תחרות מסוימת לחברה מגיעה מחברות הליסינג, השכרת הרכב והתחבורה הציבורית. מתחרה קטן קיים בשוק החרדי - חברת "סיטי קאר". 

CAR2GO ()

"אנשים משתפים היום הכל"

"זה שירות חדש בשם 'מיי קאר טו גו' (mycar2go), הליסינג השיתופי הראשון בעולם, שמחזיר ללקוח כסף", אמר מנכ"ל קאר טו גו, גיל לייזר, "נשכיר רכב לאנשים למינימום 24 חודשים ועד 36 חודשים, עם שינוי: בזמן שהם לא משתמשים ברכב, לקוחות מיי קאר טו גו יעדכנו באפליקציה שהרכב זמין. הוא יצטרף אז לצי של מאות כלי הרכב של קאר טו גו ויאפשר לאחד הלקוחות שלנו להשתמש בו.

 

"השוכר (שהופך גם למעין משכיר, מ.ק) יוכל לקזז את העלות החודשית שלו על הרכב, כשהפוטנציאל הוא להגיע לאפס שקלים בחודש. בלחיצה פשוטה, השוכרים יוכלו לשתף את הרכב, להפוך אותו לפנוי לשיתוף ואנחנו נדאג להשכיר אותו. זו עסקה שמייצרת ערך למי שרוצה את הביטחון של רכב צמוד וערך לקהילה שמעוניינת להשתמש בכלי רכב.

 

"אנשים משתפים היום הכל, כולל הדירה שלהם. הרומנטיזציה לרכב נעלמה. רכב זה מוצר שמחליפים כל כמה שנים, הוא בר חלוף וכל הקשר האישי אליו נעלם. אנחנו בטוחים שאנשים ישתפו אותו, אם הם משתפים את החדר שלהם".

גיל לייזר מנכ
גיל לייזר מנכ"ל CAR2GO(צילום: אביעד בר-נס)

 

כמה זה עולה וכל האותיות הקטנות

העלות: החל מ-1,390 שקל לחודש ועד 2,490 שקל לחודש מחיר מקסימלי, תלוי בסוג הרכב. "ככל שאנשים ישתפו את הרכב, נחלוק איתם בעלות ההשכרה", מדגיש לייזר.

 

לדבריו, "מחירי השימוש של המשתמש, הם מחירי קאר טו גו. אתה חייב להיות מנוי כדי להשתמש בשירות. מנויי קאר טו גו משלמים 20-15 שקל בחודש. כל נסיעה עולה לפי שעה וק"מ".

 

ממי מקבלים את המפתח?

"אפשר לפתוח את הרכב באמצעות אפליקציה, לא צריך מפתח".

 

אפשר לשתף רכב מכל מקום?

"לא. חייבים לשתף את הרכב מחניה קבועה, ואתה חייב שתהיה לך חניה כדי לשתף את הרכב".

 

רק מחניה אחת?

"כן. בשלב השני אפשר יהיה לשתף מכמה חניות".

 

מה לגבי איחור?

"אנחנו נותנים עוד חצי שעה תוספת מעבר לזמן שהמשתמש הגדיר. אחרי זה, לקוחות קאר טו גו משלמים 75 שקל קנס על איחור ושקל על כל דקת איחור".

 

ההחזר הוא רק עד גובה התשלום על הרכב? כלומר, האם מי שמשתף את הרכב שלו יכול גם להרוויח?

"אי אפשר להרוויח מזה כסף, כי אנחנו נכנסים לשיקולי מס הכנסה. אם אתה עושה מזה ביזנס זה לא השירות שלך".

 

איך זה עובד מבחינת הביטוח?

"אני משכיר לך את הרכב שלי שרשום על שמי, ואתה מחליט מתי לשתף אותו. אז ביטוחית זה אותו הדבר".

 

יש הגבלת גיל?

"השירות מיועד לגילאי 24 ומעלה. מגיל 21 עד 24 יש תוספת של 100 שקל. עבור נהג צעיר מתחת לגיל 21 עם מעל שנתיים ותק - עוד אין תמחור סופי"

 

איך עובד התשלום על דלק?

"יש דלקן של פוינטר. השוכרים יתדלקו ב-21 אגורות פחות, בשל הנחת צי כלי הרכב שלנו. נדע לומר באיזו מידה היה שימוש בדלק וכמה צרכו הלקוחות שמשתמשים ברכב שלך".

 

מי אחראי על נזקים ואיך זה יתנהל בפועל?

"כשאתה נכנס לאוטו עם האפליקציה ומזהה נזק אתה יכול לצלם אותו. ואז אנחנו פונים למי שנהג אחרון באוטו. בדרך כלל, אנחנו סופגים את השריטות. גם אנשינו רואים את האוטו כל שלושה ימים".

 

מה לגבי חיובי כביש 6 ופנגו?

"בסוף החודש יחייבו אותך לפי השימושים. נדע גם מי השתמש ברכב באותו הזמן".

 

מה לגבי אוטו שהוא גם מחסן?

"זה רכב שיתופי וצריך לשים לב מה אתה משאיר ברכב ומה לא. זה פיילוט ונראה, אולי נסגור את הבגאז' רק לבעל הרכב, אבל מראש המיזם מתאים לאנשים שמודעים לכך שהם משתפים את הרכב. ניתן גם מנוי לשטיפומט".

 

מותר להסיע חיות, לעשן, לשים כיסא תינוק ברכב?

"בניגוד לקאר טו גו שם אי אפשר לעשן, פה אפשר. כי זה הרכב שלך". 

עומסים בכביש 444  (צילום: עידו ארז)
אילוסטרציה(צילום: עידו ארז)

 

לא בהכרח פתרון בשעות השיא

בחברה טוענים שמיי קאר טו גו תיתן פתרון למי שנוסע לעבודה ומשאיר את הרכב שלו עומד במשך שעות, או למי שלא אוהב לצאת לבלות בימי שישי - ורכבו יכול להוות תחליף למוניות הנהנות מביקוש גבוה.

 

אולם שעות הביקוש לכלי רכב משותפות בדרך כלל לרוב המשתמשים: רובנו עובדים באותן שעות, כך שבמהלך ימי העבודה יש ביקוש נמוך לכלי רכב, בעוד שבסופי השבוע הביקוש גדל כי רבים זקוקים לרכב צמוד.

 

אין ודאות שרכב שיתופי כזה יהיה פתרון ממשי לבעיית התחבורה בשעות השיא, אולם סביר להניח שיהיה לו נתח שוק קטן והוא בהכרח יגדיל את מאגר הלקוחות של החברה. בחברה מאמינים בכל זאת שהוא יוריד כלי רכב מהכבישים.

 

החברה שהצליחה לקבל חניות ברחבי הארץ

קאר טו גו נמצאת כבר בשנת העשור שלה. למרות שהשירות שלה לא רווחי היא הצליחה להשתלט על חניות ברחבי הארץ בזכות שיתופי פעולה עם עיריות שכוללים את אוטותל בתל אביב, האופניים השיתופיים ומיזם כלי רכב חשמליים שיתופיים בחיפה ובקרוב גם בנתניה ובמלטה.

 

"יש לנו מעל 600 כל רכב ולמעלה מ-20 אלף לקוחות עם 35 נהגים על כל רכב", אמר ל-ynet יוסי בן שלום, יו"ר קאר טו גו, שגריר, ופוינטר בישראל. "יש לנו חניות בתל אביב, רמת גן, גבעתיים, אשדוד, ראשון לציון והקריות. 8 עיריות שנותנות לנו חניות, כי אני שכנעתי אותן לעשות זאת לטובת האזרחים ויש גם גופים כמו קניוני עזריאלי שנותנים לנו חניה. אני מאמין שנקבל חניה בכל המדינה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אביעד בר-נס
גיל לייזר מנכ"ל קאר טו גו
צילום: אביעד בר-נס
מומלצים