שתף קטע נבחר
 

סכנה באתרי הבנייה: "הפיגומים בישראל הם מדגם שהשתמשו בו בגרמניה לפני מאה שנה"

פציעתו האנושה של רוכב אופניים מקרש שנפל מאתר בנייה, הזכירה שוב כי גם עוברי אורח תמימים יכולים להיפגע מתאונות בענף. בראיון לאולפן ynet הזהיר נציג הפורום למניעת תאונות עבודה כי הסטנדרטים הנהוגים בישראל נמוכים בהשוואה לאירופה

 

מחדל הפיגומים    (צילום: אלי סגל)

מחדל הפיגומים    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

פציעתו האנושה של רוכב האופניים אתמול כתוצאה מקרש שנפל על ראשו מפיגומי בניין אשר עובר תוספת מרפסות בחולון אתמול (ד'), שבה והעלתה למודעות את ההפקרות בניהול אתרי הבנייה בישראל והסיכון הרב הנשקף מהם לעובדים עצמם, אך גם לעוברי אורח שנקלעים למקום במקרה.

 

נלחמים בתאונות העבודה בבניין - מעקב ynet:

חודש שחור נוסף באתרי הבנייה: 5 הרוגים במאי

מבקר המדינה: כשלים מתמשכים בטיפול בבעיות הבטיחות בבנייה

ראש מינהל הבטיחות החדש: "יש קבלנים שלא מודעים לאחריותם הפלילית"

 

עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, הפועל מזה כשנתיים למיגור הבעיות החמורות בענף הקטלני, פירט בראיון לאולפן ynet כי אין כיום תקן מחייב בישראל בנושא התקנת פיגומים באתרי הבנייה, אלא רק תקן וולנטרי, וגם הוא אינו מתקרב לתקנים הנהוגים באירופה.

 

"זה כשל עמוק, שנמשך במשך עשרות שנים", אמר אסל בהתייחסו לבעיות הרבות בענף. "אנחנו מתחילים לראות ניצנים אבל זה עדיין לא מביא לתוצאות שאנחנו כל כך רוצים. אנחנו רוצים להגיע לאפס הרוגים בתחום הבנייה".

 

"אנחנו רוצים להגיע למצב שיש לנו פיגומים כמו באירופה, שהם למעשה כלוב", הוסיף. "יש פיגומים אירופאיים עם מעקות בטיחותיים שאי אפשר ליפול מהם. למעשה עובד שעובד בתוך פיגום כזה הוא עובד בתוך כלוב, הוא לא יכול ליפול, גם אם הוא רוצה ליפול, הוא לא יכול".

 

אז שוב, בגלל כסף, אנשים מתים

"הפיגומים שקיימים היום בארץ אלה פיגומים מדגם שהשתמשו בהם הפועלים הגרמנים ב-1920. כלומר זה דגם של לפני מאה שנה, שנשאר אצלנו ומשתמשים בו עד היום, בעוד שבאירופה זה כבר פאסה".

אילוסטרציה תאונות בנייה (צילום: Shutterstock)
אילוסטרציה תאונות בנייה(צילום: Shutterstock)

 

אין סטנדרט בישראל? יש את מכון התקנים לכל דבר הכי קטן, אבל פיגומים שאנשים צריכים לעלות עליהם בגובה של עשרות קומות, זה בסדר?

"יש תקן אבל התקן הוא לא תקן רשמי מחייב, הוא תקן שהוא בגדר המלצה. אם זה המלצה אנחנו לא חייבים לקבל ואף אחד גם ככה לא אוכף, וגם אם היה תקן שהוא תקן מחייב – מי אוכף? 20 פקחים? אנחנו מגיעים לאותה בעיה כל הזמן".

 

"בעצם אין תמריץ כלכלי לקבלן למנוע את המוות של העובד שלו", הוסיף. "העובד מבוטח בפוליסה שלקבלן יש השתתפות עצמית של 5,000 או 10,000 שקל, לעומת כל אמצעי מיגון באתר בנייה שעולה עשרות אלפי שקלים. אז למה לקבלן להשקיע את זה? אם יפול עובד אז חברת הביטוח תשלם. בנקודה הזו אין שום תמריץ כלכלי למנוע את התאונה, וגם אין תמריץ פלילי. אין אכיפה פלילית, לא מוגשים כתבי אישום. קבלן אולי חשוף לתביעה אזרחית, אבל הוא לא משלם מכיסו והוא גם לא עומד לדין פלילי, אז למה לו להשגיח? למה שיהיה לו אכפת?".

 

מאז תחילת השנה - 20 עובדים הרוגים ואזרחית אחת

נציין כי מאז תחילת השנה הנוכחית נהרגו כבר 20 עובדים בתאונות באתרי הבנייה, האחרון שבהם בתחילת השבוע - מהרן מיעארי, בן 29 מהמועצה המקומית מכר בגליל, שנפל אל מותו מהקומה השישית ברחוב זבולון בקריית אתא, ומותו נקבע במקום.

 

כמה ימים לפני כן נהרג עטאף פיאד כבהא, בן 41 מעין אלסהלה שבוואדי ערה, לאחר שככל הנראה נפל ממשאבת בטון שעליה עבד בחריש. הוא הותיר אחריו אישה ושתי בנות.

 

רוכב האופניים שנפצע אתמול באורח אנוש, אינו האזרח הראשון שנפגע השנה כתוצאה מתאונות עבודה באתרי הבנייה. בחודש פברואר האחרון אירע כזכור אסון, בו נהרגה נטע רוטמן (52) מקריית אונו כתוצאה מקריסת מנוף על רכבה באתר בנייה בכפר סבא.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים