לא מחכות לאמזון: ענקיות הלוגיסטיקה נכנסות לישראל
חברות הענק הבינלאומיות סקו והרמס מגיעות לארץ. יספקו שירותי אחסנה והפצה לחברות מקומיות שנכנסות למסחר אונליין
בעקבות הזינוק ברכישות של ישראלים באינטרנט מתבצעת "מתקפה" מצד ענקיות לוגיסטיקה ושילוח: סקו מארה"ב והרמס מאירופה נכנסות לישראל. ל"ידיעות אחרונות" נודע כי השתיים חתמו על הסכם עם Cargo Logistics e, שתייצג אותן בארץ.
המשלוח חינם עד הבית של אמזון הסתיים לגבי פריטים גדולים
הרכישות ברשת, שמחייבות את מפעילי אתר הקניות להפעיל מחסני ענק ומשלוחים לבית הלקוח, הפכו את הלוגיסטיקה לתחום לוהט בעולם. ישראל נחשבת ליעד לחברות לוגיסטיקה בינלאומיות בעקבות מספר המשלוחים הגבוה שלה לנפש. המהפך העולמי בתחום המשלוחים התחולל בעקבות המעבר שנעשה ממשלוחים גדולים בקונטיינרים לקמעונאי, שמכר את סחורתו ללקוח בחנות, להרבה מאוד משלוחים קטנים ישירות לבית הלקוח, שהזניקו את נפח המשלוחים בעולם.
ל"ידיעות אחרונות" נודע כי בקרוב תתחיל לפעול בארץ ענקית הלוגיסטיקה Logistics SEKO מארה"ב, שמחזור עסקיה מגיע ל־750 מיליון דולר לשנה. החברה פעילה בעיקר בארה"ב ובמזרח הרחוק, ומתמחה בלוגיסטיקה לתחום הסחר המקוון. "אנו רואים בישראל את אחד השווקים החשובים ביותר בעולם בתחום האי־קומרס, הן מבחינת הפעילות וכמויות המשלוחים המרשימות אליה וממנה, והן מבחינת הפיתוחים הטכנולוגיים", אמר דיוויד אמרסון, סגן נשיא SEKO.
החברה, המפעילה 120 סניפים ב־40 מדינות מ־1976, נחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום הלוגיסטיקה לתחום הסחר המקוון. בישראל תייצג אותה Cargo Logistics e, מחברות הלוגיסטיקה הגדולות בארץ המתמחה בסחר מקוון, בניהול איתן ורמן, עד לאחרונה אחד ממנהליה ובעליה של מעין־אוברסיז.
בנוסף, תייצג קרגו החל מהחודש הבא את HERMES, ענקית הלוגיסטיקה והמשלוחים מאירופה, השנייה בגודלה ביבשת במספר המשלוחים אחרי אמזון. הקבוצה נמצאת בבעלות הקונצרן הגרמני Otto Group שבבעלותו 125 חברות, רובן בתחום הקמעונאות. הרמס מבצעת בכל שנה 766 מיליון משלוחי comers E באירופה, מחזור מכירותיה השנתי מגיע ל־15 מיליארד יורו, והיא מעסיקה 54 אלף עובדים. הרמס וסקו משתפות פעולה בפעילות הבינלאומית שלהן.
קרגו מעסיקה 270 עובדים ופעילה זה 38 שנה. ורמן: "אנו נמצאים בעיצומו של תהליך לגיוס עובדים נוספים ובניית מחסן לוגיסטי במודיעין בשטח של 26 אלף מטר, שיהיה מהגדולים בישראל". ההכרזה על ההסכם עם קרגו והרמס תהיה ב־25 ביולי בוועידת Go Ecommerce של מידע כנסים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, ובו יוצגו הטרנדים בעולם המסחר המקוון ובטכנולוגיות החדשניות הצפויות להשפיע ולשנות את הסחר האלקטרוני כפי שאנחנו מכירים כיום.
המהירות קובעת
ורמן: "שם המשחק הוא עד כמה מהר ובאיזה מחיר אתה משלח ללקוח. ברוב המקרים הלוגיסטיקה תקבע אם כדאי ללקוח לרכוש באתר או לא: אם מוצר באתר עולה 50 דולר והובלה 20 דולר, ייתכן שהמחיר הכולל הופך את הקנייה ללא כדאית. לכן, עסק שמקים אתר צריך לדאוג גם לעלות המשלוח. כיום אפשר לשלוח חבילות בדואר שירות איטי אבל זול או בשירותי בלדרות עד הבית, מהיר אבל יקר. הפתרון שלנו באמצע: אנו אמורים לספק בתוך 10 ימים, במחיר נמוך מחברות הבלדרות".
כיום החברות הבולטות בארץ בתחום הן UPS, DHL ו־FEDEX, המיוצגת בישראל על ידי פליינג קרגו, הגדולה מסוגה כיום בארץ.