חברת החשמל: נוכלים פונים ללקוחות בבקשה למסור פרטי אשראי
החברה מסרה כי נעשה ניסיון לדוג פרטים מלקוחות באמצעות הודעת מייל מכתובת ג'ימייל. בהודעה נכתב כי אירעה תקלה בשרתי החברה ועל הלקוח למסור שוב את פרטיו. "ככל הנראה מדובר בניסיון הונאה, יש להמנע ממסירת כל פרטי כרטיס אשראי"
חברת החשמל פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה כי דווח לה על מקרה לפיו נעשה ניסיון לגביית חוב באמצעות הודעת מייל מהכתובת www.iec.co.il@gmail.com שכותרתה: "הסדרת התשלום לחברת החשמל". השולח הוא "חברת החשמל לישראל", אך לא מדובר במייל מחברת החשמל. בהודעה נכתב כי אירעה תקלה בשרתי החברה ועל הלקוח למסור שוב את פרטיו לחברה.
החברה "מזהירה כי מדובר ככל הנראה בניסיון הונאה וכי לחברת החשמל לא מוכרת כל פעילות מטעמה. יש להמנע ממסירת כל פרטי כרטיס אשראי, מי שעושה כך שם כספו על קרן הצבי".
זו לא הפעם הראשונה שנעשה ניסיון לדוג פרטים מלקוחות של אי אלו חברות וגופים באמצעות כתובת מייל מזויפת שמישהו פתח בג'ימייל. אם אתם רואים פנייה מחברה מסחרית או גוף אחר באמצעות ג'ימייל, סביר להניח שזו לא החברה עצמה שפונה אליכם, אלא נוכל. אפשר גם לבדוק אם זו כתובת המייל האמיתית שלה באתר החברה.
זו גם לא הפעם הראשונה שמנסים להונות לקוחות באמצעות התחזות לחברת החשמל. בינואר 2018 גילו מספר לקוחות של חברת החשמל שבכרטיס האשראי שלהם התבצע חיוב כפול ויותר, בסכומים של אלפי שקלים - הרבה מעבר לסכומי הצריכה השוטפים שלהם.
בחברת החשמל מסרו אז בתגובה כי "לאחרונה נודע לחברת החשמל על הונאת כרטיסי אשראי בקרב מספר גופים עסקיים במשק. חברת החשמל מודעת לתופעה ונקטה פעולות לחידוד ההנחיות לצמצומה של התופעה ככל שניתן. החברה נמצאת בקשר עם חברות האשראי וכן עם משטרת ישראל, ומטפלת בכל פנייה ספציפית בעניין באופן מיידי".