בלאק פריידי בארה"ב: המכירות ברשת שוברות שיאים, ירידה בקניות בחנויות הפיזיות
המכירות ברשת עלו בעד 48% במהלך הבלאק פריידיי בארה"ב, כשבמקביל כמות הקונים שטרחו לצאת לחנויות הפיזיות - צנחה; גם בארה"ב נרשמו תקלות וקשיים בקניות אונליין, כשחלק מהאתרים התקשו לעמוד בביקוש האדיר
טירוף הקניות של הבלאק פריידיי: 3.2 מיליארד שקל ב-3 ימים
פי 3 מבקרים בקניונים בבלאק פריידיי: "הישראלים יצאו לציד"
"בלאק פריידיי" בישראל: 10,000 עסקאות בדקה תקעו את מערכת האשראי
המכירות בחנויות במהלך בלאק פריידי ירדו בין 4% ל-7% לעומת שנה קודם לכן, על פי ניתוח ראשוני שסופק על ידי ספקית הנתונים RetailNext.
כמות הקונים שהגיעו לחנויות רשמה ירידה גדולה אף יותר, של 5%-9%, אך אלו שהגיעו לחנויות הפיזיות הוציאו יותר, מה שהוביל לצמיחה של 3% בסכום הממוצע של הקנייה. על פי הנתונים של RetailNext, זו השנה הרביעית ברציפות של ירידות בכמות הקונים ובמכירות שנרשמו בחנויות הפיזיות.
על רקע הירידות בסניפים, המכירות ברשת המשיכו לשבור שיאים. הוצאות האונליין בבלאק פריידי זינקו ב-24% לעומת השנה שעברה, והגיעו לסכום של 6.22 מיליארד דולר, על פי Adobe Analytics.
על אף שאמזון נשארה הרשת הדומיננטית ביותר, כמעט כל הקמעונאיות הגדולות רשמו שיפור גדול במכירות ברשת, על פי מחקר נוסף של Edison Trends.
המכירות בבלאק פריידי ברשת עלו ב-48% בטארגט, ב-34% במייסיס וב-23% בוולאמרט. סכום העסקה הממוצע, על פי Adobe Analytics, עמד על 146 דולר, עלייה של 8.5% מהשנה הקודמת. כשליש מהקניות נעשו ממכשירים סלולריים, לעומת 30% בשנה שעברה.
על פי הדיווח של מגזין Fortune, קונים רבים נתקלו בקשיים בקניות ברשת, עם אתרים של קמעונאיות גדולות כמו וולמארט ו-J.Crew שהתקשו לעמוד בכמות המבקרים האדירה במהלך יום המכירות, ורשמו שיבושים באתרים.
"ההתחלה היתה חזקה. המכירות ברשת היו חזקות במהלך יום חמישי, ואז המשיכו להיות חזקות בחנויות הפיזיות, כשהן נפתחו", אמר מנכ"ל מייסיס ג'ף גנט ל-Fortune.