שתף קטע נבחר

קבוצת גולף: למרות העלייה במכירות, הפסד של 1.7 מיליון שקל ברבעון השלישי

הקבוצה ממשיכה בתהליך ההתייעלות וסוגרת סניפים מפסידים. פעילות עדיקה ממשיכה לתרום להכנסות הקבוצה ובעזרתה הצליחה גולף להציג עלייה של 4.8% במכירות הרבעון לכ-224 מיליון שקל

קבוצת האופנה גולף ממשיכה בתהליך ההתייעלות וסוגרת סניפים מפסידים, אך עדיין מתקשה לעבור לרווח חיובי על אף העלייה במכירות. הקבוצה, שבשליטת לן בלווטניק, הפסידה ברבעון השלישי 1.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.4 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

 

בצל פרשת ההטרדות המיניות - הכנסות פוקס עלו ב-39%

צמיחה של 70% במכירות עדיקה, הרווח התפעולי זינק ב-49%

 

ברבעון הנוכחי נהנית גולף מעלייה במכירות בעיקר בזכות פעילות האונליין. ההימור של הקבוצה על עדיקה והכללת פעילות האונליין של אתרי גולף בתוך תוצאות הקבוצה בניגוד לרבעון מקביל שבו פעולות אלו נכללו בתוך פעילות עדיקה, עזרו לגולף להציג שיפור במכירות. פעילות עדיקה ממשיכה לתרום להכנסות הקבוצה ובעזרתה הצליחה גולף להציג עלייה של 4.8% במכירות הרבעון השלישי שהסתכמו ב-223.7 מיליון שקל.

חנות הדגל החדשה של גולף (צילום: שי אפשטיין)
חנות הדגל החדשה של גולף בבני ברק. ברקע: סגירת סניפים מפסידים במסגרת הליך התייעלות(צילום: שי אפשטיין)

 

בימים אלה מסיימת הקבוצה תהליך מיתוג מחדש של רשת העודפים תחת המותג "GOLF OUTLET" במקום שמה הקודם רשת ספרינט. מהלך זה החל עם החזרת תפעול הרשת לידי החברה ובא לידי ביטוי בתקופת הדוח בירידה במכירות ועלייה בשיעור הרווח הגולמי.

 

בזכות שיפור בתנאי הסחר שביצעה גולף היא מציגה עלייה ברווח הגולמי ל-137.2 מיליון שקל לעומת 123.9 מיליון שקל ברבעון מקביל. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות עלה מ-58.1% ל-61.3%. העלייה במכירות וברווח הגולמי עזרה לקבוצה לשפר במעט את ההפסד התפעולי שקטן ל-1.6 מיליון שקל ביחס להפסד תפעולי של 2 מיליון שקל ברבעון שלישי 2017.

 

מכירות האופנה - 80.5 מיליון שקל

הכללת פעילות האונליין של אתר טופשופ לתוצאות גולף ממרץ 2018 וסגירת חנויות ורשתות מפסידות כמו בלו בירד ומקס מורטי, עזרו לגולף לשפר את מכירות האופנה שהסתכמו ב-80.5 מיליון שקל לעומת 80.1 מיליון שקל בתקופה מקבילה. יחד עם זאת, הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות האופנה של הקבוצה ירד ל-1067 שקל לעומת 1107 שקל ברבעון מקביל.

 

מכירות מגזר אופנת הבית השתפרו בזכות המכירות אונליין של אתרי גולף קידס וגולף אנד קו ועמדו על 117 מיליון שקל – עלייה של 3% בהשוואה לרבעון מקביל. יחד עם זאת, הכללת פעילות אתרי האונליין הכבידה שורת הרווח התפעולי והוא הסתכם ב-4.1 מיליון שקל לעומת 4.6 מיליון ברבעון מקביל. בחנויות הזהות בתחום אופנת הבית עלה הפדיון למ"ר ברבעון מ-1,067 שקל ל-1,109 שקל.

 

בהנהלת הקבוצה מביעים שביעות רצון לנוכח העלייה במכירות וברווח הגולמי על אף השורה התחתונה ההפסדית. לדברי רביב ברוקמאייר מנכ"ל הקבוצה, ואפי רוזנהויז יו"ר גולף, "אנו שבעי רצון מהתוצאות ברבעון כפי שבאו לידי ביטוי בגידול בשורת המכירות, עלייה משמעותית ברווח הגולמי ושיעורו ומצמצום ההפסד התפעולי ברבעון אל מול הרבעון המקביל אשתקד. אנו מציגים קיטון בהפסד התפעולי השוטף ברבעון הודות לשמירה על מבנה הוצאות הדוק ומגוון מהלכים שאנו מבצעים ,הכוללים בין היתר ייעול שרשרת האספקה ותנאי הסחר וחיזוק המותגים, זאת חרף הגידול בשכר המינימום, הוצאות חד פעמיות של כ-1 מיליון שקל (עבור ייעוץ חיצוני – א"י) ברבעון ותנאי השוק המאתגרים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: שי אפשטיין
חנות הדגל החדשה של גולף אנד קו בבני ברק
צילום: שי אפשטיין
מומלצים