עוד רשת אופנה נסגרת: מאוזנר הגישה בקשה לפירוק
Mausner היא אחת מחברות האופנה המוכרות בישראל לבגדי עילית לנשים. בעבר מנתה 13 סניפים והיא מעסיקה כיום כ-25 עובדים. אשתקד הפסידה 4.3 מיליון שקל ומגמה זו של הפסדים נמשכת גם השנה
רשתות האופנה הישראליות: הורדנו מחירים, בטלו את המכס על אופנה
צפו: 20 אלף פריטי לבוש חולקו בחינם בת"א. צרכנים: "קונים אונליין אבל באנו להזדהות"
Mausner היא אחת מחברות האופנה המוכרות בישראל לבגדי עילית לנשים. הרשת נוהלה על ידי יהושע מאוזנר. "נכון לעת הזאת, הרשת הפסיקה את פעילותה והלכה למעשה החברה הגיעה לסוף דרכה העסקית ומשכך יש להורות על פירוקה", נטען בבקשת הפירוק.
אחת מהפרזנטריות של הרשת היתה בשנת 2016 העיתונאית לוסי אהריש. באתר הרשת מצויין כי בעבר הרשת מנתה 13 סניפים. לאחרונה הרשת מנתה פחות סניפים. הרשת העסיקה כ-25 עובדים שככול הידוע קיבלו את שכרם.
במסגרת בקשת הפירוק טענה החברה באמצעות עו"ד אהוד גינדס ממשרד עו"ד גולדבלט-גינדס-יריב ושות', כי החברה היא חברה ותיקה לאופנת עילית לנשים. עוד עולה מבקשת הפירוק כי על פי דוחותיה הכספיים, בשנת 2017 הפסדיה של החברה הסתכמו בסך של 4.3 מיליון שקל ומגמה זו של הפסדים נמשכת גם בשנת 2018.
כמו כן נטען, כי בעלי המניות השקיעו בחברה מיליוני שקלים ובכלל זה סכומים ניכרים בתקופה האחרונה בניסיון לייצב החברה, אך נראה כי נסיונות והשקעות אלו ירדו לטימיון.
"התקשתה לעמוד בתחרות וצברה הפסדים"
"החברה ניהלה רשת חנויות והתאפיינה בכך שרוב מוצריה נתפרו בארץ. בשנים האחרונות התקשתה החברה לעמוד בתחרות הענפית הגוברת, הכנסותיה פחתו, הונה נשחק והיא צברה הפסדים. גם מאמצי בעלי החברה לייצב את החברה באמצעות תהליך התייעלות תפעולית ועריכת מבצעי מכירות לא הועילו".
עוד נטען, כי המעבר החד לרכישות של הציבור באינטרנט והפטור ממע"מ לרכישות ברשת הכבידו מאוד על יכולת התחרות. המדיניות הממשלתית מפלה לרעה עסקים מקומיים ומעניקה יתרון אבסורדי לספקים מחו"ל.
"בגדר זה נכללים הפטור ממע"מ לרכישה בגובה 75 דולר ומדיניות הייבוא האישי אשר מאפשרת לייבא עשרות מוצרים, לכול משלוח, בפטור מתקינה והיתרי יבוא. פטורים והטבות מס אלו אינם חלים על הקמעונאים המקומיים והתוצאה הינה פגיעה קשה בקמעונאים וברשתות האופנה הוותיקות.
"הפטור ממע"מ ושאר ההטבות הרגולטוריות יוצרים אפליה של קמעונאים ישראלים ומעניקים יתרון תחרותי מובהק לעסקים זרים בתחרות על ליבו של הלקוח הישראלי. הטבת המס מהווה תמריץ לרכישה מקוונת והתוצאה היא פגיעה קשה בענף הקמעונאות המתבטאת בהצטמצמות היקף הרכישות בסניפים, ירידה ברווחיות, סגירת חנויות וירידה בהיקף התעסוקה של העובדים. מצבה של החברה אינו יוצא דופן בתחום עיסוקה. חלק מהותי מהמשבר מקורו במעבר לקניות באינטרנט ורפורמת שמים פתוחים שהביאה לעליה ברכישת הישראלים בחו"ל", נטען.