גמרא סבבה: הקרנף הוורוד בהלם
"בם בם בסבים" הפך ל"ב-בבא קמא", הקרנף הוורוד הוחלף בגמרות נערמות, ובתפקיד הקוקיות – הפאות של שרולי: לא ברור מה תגיד על זה נטע, אבל מה שבטוח - להיט חדש נולד גם למגזר החרדי, בבכורה לגולשי ynet
טוב, זה לא לקח הרבה זמן. שבועיים לאחר פרוץ הקרנף הוורוד לחיינו – מוכיח (שוב) המגזר החרדי שאין שום טרנד שבאמת פוסח עליו. ואחרי ש"טוי" שלה זכה לכמה וכמה גרסאות כיסוי מוצלחות, גם כ"ישיבה בוי" ואפילו ביידיש – נטע ברזילי בטוח לא תופתע משרולי ברונכר ונתנאל ישראל, שעשו אדפטציה ל"באסה סבבה" בדמות "גמרא סבבה".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>
קשה להמר תוך כמה זמן יזמזמו בחורי ישיבות את הלהיט בגרסתו הכשרה למהדרין. מה שבטוח, נחסכו מהם ביעותי הלילה הוורודים. בגרסה של הצמד שרולי ונתנאל אף אחד לא טובע בגיגית של בזוקה, ואת מה שנחשב אצל תלמידי ישיבות לא מעטים כבאסה (ולפעמים גם סיוט) – לימוד גמרא בישיבות התיכוניות, למשל – הם הפכו לסבבה לגמרי, תוך קריצות פנים-מגזריות ("למה אתה נרדם?")
עוד תרבות בערוץ היהדות :
- דוקו: "ציידי" כתר ארם צובא לא מתייאשים
- עיון: אדמו"רית המיניות: כך היא ייעצה לנשים הדתיות
- דעה: לשלוה יש גאווה לאומית - לישראל פחות
- מחקר: "אושוויץ של הבלקן" - מחנה ההשמדה האכזרי מכל
- ספר: הרב שנאבק למען הזכות לזוגיות לבעלי מוגבלות
- ביוגרפיה: סבא שלי היה רב: יצחק בוז'י הרצוג בעקבות שורשיו
- אוכל: בין פולין לאתיופיה: כך הפך הטשולנט למאכל הכי יהודי בעולם
- תיאטרון: בתו של "מהנדס הגדרות" של אושוויץ מבקשת סליחה
- תערוכה: החתימה המקורית - וכתבי יד נדירים של הרמב"ם
"שרולי ונתנאל", בני 24, מתמחים בקאברים ויראליים לצד חומרים מקוריים. "בשנים האחרונות ישנה דרישה הולכת וגוברת במגזר החרדי למוזיקת פופ עדכנית, אך גם בעלת מסרים ותכנים המותאמים לערכי המגזר", אומר שרולי ברונכר, המפיק והמעבד שמאחורי השיר.
החצי השני, נתנאל ישראל, מספר כי מיד כששמעו את "באסה סבבה" לראשונה – החליטו לעשות לו "גיור לחומרא". " שרולי התקשר אליי במוצאי שבת, וסיפר לי שכל השבת השיר הזה תקוע לו בראש בלופ".
"כולנו אחים אהובים"
כך נולד "גמרא סבבא", ו"בם בם בסבים" הפך ל"ב-בבא קמא", הקרנף הוורוד הוחלף בגמרות נערמות, ובתפקיד הקוקיות – הפאות של שרולי. ככלל, קשה לפספס את העובדה שהשניים שומרים על סטייל שרחוק מאוד מהשחור-לבן של פוניבז'. "להיות יהודי טוב לא קשור לצבע הבגדים שלך, או למה שאנשים חושבים עליך", אומר ברונכר. "אתה צריך לדעת מה באמת חשוב מבפנים, ומה המטרה שלך בעולם הזה".
והמטרה שלהם ברורה: "יש כל כך הרבה שנאה ופילוג בתוך כל חלקי העם שלנו, ואנחנו מנסים להביא קצת אהבה אמיתית וקירוב לבבות. כולנו אחים אהובים, ושום תחפושת לא יכולה לשנות את זה".
המיינסטרים השמרני במגזר כנראה לא יכניס את השיר לפלייליסט של החתונות כבר היום, אבל שרולי ונתנאל יודעים כיצד עובדים כוחות השוק, גם ברחוב רבי עקיבא. "כמו בכל מקום תמיד ישנם מי שמתרעמים על המודרניזציה שאנחנו מכניסים למוזיקה היהודית, אבל משיר לשיר שאנו מוציאים, אנחנו מופתעים כל פעם מחדש מכמות הביקורת החיובית שמגיעה עמוק מהבתים הכי דוסים שיש.
"אנחנו מקבלים פידבקים מדהימים מכל מדינה שיש בה יהודים ברחבי הגלובוס, והסינגלים שלנו נטחנים בטירוף באתרים החרדיים. חשוב מכל זה הטמעת מסרים חיוביים שאנחנו רוצים להעביר לדור הצעיר שלא בהכרח שומע מוזיקה דתית, ומקבלים אלטרנטיבה ששומרת על תוכן יהודי.