2019 בפרסום: עדיפות לפרסומות בדיגיטל; ynet בראש
על פי סקר של קהילת מנהלי שיווק מצייצים, שנערך בשיתוף חברת הסקרים סגמנטה, למעלה מ-70% מאנשי השיווק ישקיעו את התקציב הגדול ביותר במדיה הדיגיטלית, רק 17% יוקצו לפרסום בטלוויזיה
סקר קהילת מנהלי שיווק מצייצים, בשיתוף חברת הסקרים סגמנטה (Segmanta), קובע כי המדיה שתשלוט בפרסום ב-2019 תהיה המדיה הדיגיטלית. מעל 40% מהנשאלים בסקר השיבו כי בשנה הקרובה יפרסמו ב-ynet, מה שמוביל את האתר מבית "ידיעות אחרונות" להפוך למוביל בקרב המפרסמים בשנה הקרובה.
עוד עולה מנתוני הסקר כי אחרי אתר ynet נמצא ברשימה אתר מאקו (Mako) עם 37.6%. שליש מהנשאלים השיבו שלא יפרסמו באתרים כלל. בסקר השתתפו 326 אנשי שיווק ופרסום מתעשיות מגוונות. על פי הנתונים, גם ב-2018 המדיה השלטת הייתה הדיגיטלית: למעלה מ-93% מאנשי השיווק פרסמו בשנה זו במדיות הדיגיטליות.
הנשאלים השיבו כי יש בכוונתם להגדיל ב-2019 את תקציבי המדיה בדיגיטל על חשבון המדיות המסורתיות. למעלה מ-70% מהנשאלים ענו כי התקציב הגדול ביותר של הפרסום יופנה לדיגיטל כמדיה עיקרית; כ-17% ענו כי התקציב הגדול ביותר יופנה לטלוויזיה; 6% מתכוונים להפנות את התקציב הגדול לעיתונות המודפסת (פרינט); ופחות מ-3% לרדיו.
עוד עולה מהסקר כי התוכן ימשיך באופן גורף להיות "המלך" בקרב המפרסמים: כ-80% מהנשאלים השיבו שיעשו שימוש מרובה בתוכן. אשר לרשתות חברתיות, רוב אנשי השיווק בחרו בפייסבוק כפלטפורמה הפופולרית לפרסום ב- 2019. אחריה גוגל ואינסטגרם מבית פייסבוק.
אמיר שניידר, טל ספיבק ולירן פורמן, מנהלי קהילת השיווק, התייחסו לנתוני הסקר ואמרו: "ניתן לראות שיש נטייה של אנשי השיווק לפנות למדיות מדידות יותר מבעבר והכיוון ימשיך לכיוון המדיה הדיגיטליות. יחד עם זאת, אנחנו מאמינים שהחיבור בין זירות המדיה במהלכי 360 חכמים, הם שיעניקו למותגים את התוצאות המיטביות. הנתונים שעולים מהסקר ממחישים את הכיוון של תעשיית הפרסום לקראת 2025".