מלחמת הפארמים ועליית מותגי הטיפוח: האם הצרכנים מרוויחים מזה?
מצד אחד, רשתות הפארם נערכות לפסח ומציעות עשרות מותגים חדשים שיימכרו בסניפים. מצד שני, המוצרים עדיין יקרים בעשרות אחוזים בהשוואה לחו"ל - וההיצע הרב דווקא יוצר בלבול
מלחמת רשתות הפארם הביאה לבום חסר תקדים של מותגים חדשים, והיא מניעה גם מותגים ותיקים להרחיב את ערוצי השיווק. עד פסח צפויה השקה של עשרות מותגים חדשים, וזו העת לבדוק מה תרוויח מכך הצרכנית.
מותג הטיפוח הקוריאני טונימולי מגיע השבוע לישראל
רשת סמארט-פארם נסגרת - סופר-פארם נכנסת לחנויות שלה
הנחה - אבל בכמה? השילוט ברשתות הפארם לא תמיד עומד בתקנות
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סופר-פארם תשיק בשבוע הבא מותגים חדשים, אחרי שהתחדשה במותג בובי בראון, ובקרוב ייכנסו אליה, למשביר לצרכן ול-Be גם מותגי טום פורד, גלאם גלואו וסמאש בוקס, אחרי שרשת אפריל איבדה בלעדיות למכירתם. בנוסף, לוריאל תייבא את המותג הזול NYX, ו-Be תמכור דווקא מותג בישום יוקרתי - Acqua di Parma.
גם המותג מאק פרץ גדרות לאחרונה, עם הקמת חנות פופ-אפ בסניף סופר-פארם בקניון קריית-אונו, ומכירת המוצרים גם באתרים טרמינל X, עזריאלי ו-Be (בעולם מוצרי מאק נמכרים בחנויות ובאתר המותג וברשתות כל-בו יוקרתיות). ועם זאת, אורן רווח, מנכ"ל אסתי לאודר ישראל, זועם על הניסיון לקשור בין המהלך לבין התחרות בפארם: "זה חלק מאסטרטגיה עולמית להנגיש את המותג לצרכן".
האם הענף בלחץ? אין ספק. האם הצרכנית הרוויחה? לא בטוח. ראשית, המוצרים עדיין יקרים בהשוואה לחו"ל. שפתון מט של מאק, למשל, נמכר כאן ב-93 שקל לעומת כ-67 שקל באתר הבינ"ל (פער של 38%), וההיילייטר Prep + Prime עולה כאן 148 שקל לעומת כ-98 שקל באתר הבינלאומי - פער של 51%.
המגוון גם תורם לבלבול. "לקוחה ממוצעת לא יכולה להבדיל בין עשרות מותגים, ובוודאי לא יכולה להרשות לעצמה להתנסות בכולם", טוענת מומחית הקוסמטיקה דנרה וולט. להערכתה, ככל שנראה יותר מותגים בארץ - דווקא נראה עלייה בשיעור הרכישות המקוונות מחו"ל.