אנתרופולג'י פתחה חנות ראשונה בישראל - מה המחירים?
החנות המעוצבת שנפתחה בקניון גינדי TLV מציעה אביזרים וכלים לבית ופריטי אופנה. המחירים גבוהים והמבחר לא משתווה לארה"ב: "יימכרו פה רק 20% מהפריטים לבית שנמכרים בארה"ב ו-70% מפריטי הלבוש"
מותג האופנה ועיצוב הבית אנתרופולוג'י (Anthropologie) פתח היום (ד') חנות ראשונה בישראל, בקניון גינדי TLV בת"א, בהשקעה של ארבעה מיליון שקל. ביקרנו במקום ובדקנו מה מציעה החנות ובאילו מחירים.
נפתחה חנות דקטלון בתל אביב - ומה עם המחירים?
שילב בדרך למהפכה: "הרשת הייתה בקיפאון"
מותג האופנה האמריקני פרי פיפל הגיע לארץ - מה המחירים?
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החנות נפתחה בקניון במקום חנות המותג פוראבר21, שעזב את ישראל. זה המותג השלישי של קבוצת אורבן (URBAN) שפותח חנות בישראל, אחרי אורבן אאוטפיטרס ופרי פיפל. מוצרי אנתרופולוג'י כבר נמכרים כחצי שנה בישראל, באתר האינטרנט טרמינל X. את המותגים הביאה לארץ קבוצת פוקס.
אנתרופולוג'י הוא מותג לייף סטייל שמוכר לצד שמלות וג'ינס – פנקסים ומחברות וגם שמיכות, נרות וכלי אוכל ויש לו 230 חנויות בעולם. העיצוב של הפריטים אמנותי ולא שגרתי, חלק מהפריטים הם בעבודת יד, חלקם בשיתוף פעולה עם אמנים והם מיוצרים לא רק בסין אלא גם בארה"ב, פורטוגל והודו, בין היתר.
"ישראל יקרה יותר"
החנות החדשה משתרעת על שטח של 1,000 מ"ר ובעיצובה השתתפו 13 אמנים. היא כוללת מיצג אמנות של מברשות צבע מכל חנות של הרשת. המחירים גבוהים, זה לא מותג זול. בין היתר מצאנו שמלות שעולות 659.90 שקל, ג'ינס ב-599.90 שקל, שמיכות נוי בכ-400 שקל, נר ריחני ב-69.90 שקל, כרית נוי ב-159.90 שקל ומראה עגולה קטנה תלויה על חבל ב-259.90 שקל.
יתכן שלעיתים עדיף לקנות את פריטי אנתרופולוג'י אונליין, באתר טרמינל X, שמציע בימים אלה הנחות של 30% על פריטים מסוימים (שכנראה לא נמכרים בחנות) ושל 20% על כלל האתר, כולל פריטים שניתן למצוא בחנות במחיר מלא. יחד עם זאת, המבחר בטרמינל X דל לעומת המבחר בחנות.
המגוון בחנות נחלק כרגע ל-60% פריטים לבית ו-40% פריטי לבוש, "אבל הוא משתנה ממדינה למדינה בעקבות הביקוש", אמרה ל-ynet מנכ"לית רשתות אורבן בישראל, סיגל אורון."נראה מה צרכנים מעדיפים פה ונקטין ונגדיל את היחס בהתאם".
מחירי ישראל גבוהים ממחירי ארה"ב ואירופה?
"כן, יש פער של 15% עד 17% בממוצע לעומת ארה"ב. יתכן שיש פריטים שהבדל המחירים בינם לבין אלה שבארה"ב עומד על 10% ויש שהפער גדול יותר, אבל אנחנו מקפידים מאוד לשמור שהוא לא יתרחב. יש הרבה מוצרים לבית שגובים עליהם מכס וזה לא קל. לעומת אירופה אנחנו לא משווים מחירים כי הקולקציה שלנו הגיעה מארה"ב והיא דומה למה שנמכר בארה"ב ולא באירופה".
פריטים לבית: דוגמית ממה שמוכרים בארה"ב
רק שהמבחר פה לא גדול כמו בארה"ב. לא מצאנו בחנות בגדים במידות גדולות וכן לא מצאנו פריטים נוספים שנמכרים בחו"ל כמו מוצרים לילדים ותינוקות, אהילים, מנורות ורמקולים. כמו כן, המגוון בקטגוריות הפריטים לבית - לרוב ייצוגי ולא רחב.
נציגי המותג מחו"ל שהגיעו להשקת החנות בארץ אמרו ל-ynet: "בפריטים לבית יש בחנות רק 20% ממה שאנחנו מוכרים בארה"ב. יש לנו מגוון הרבה יותר גדול בעיקר בריהוט: מיטות, ספות, ריהוט כבד. בביגוד אנחנו מציעים בישראל כ-70% מההיצע שלנו, כלומר את הרוב, אם הביגוד יצליח נביא גם קולקציות נוספות".
הריהוט הכבד ושאר הפריטים לארץ יגידו בסופו של דבר לארץ, או שהמלאי יישאר דל?
"בשלב השני. אנחנו רוצים קודם ללמוד את הצרכן המקומי, קודם שהחנות תצליח. ואז נוסיף ונוסיף זה גם מצריך התאמות לוגיסטיות. אנחנו יודעים שמתרגשים שהגענו אבל אין לדעת איך הצרכנים יגיבו. אנחנו רוצים להביא משהו חדש לשוק ולפתוח שלוש חנויות בישראל, אבל הכל תלוי בהצלחת החנות הזאת".