סכנה בכביש 6? סדקים במנהרה ליד מודיעין
תושבי האזור טוענים שדיווחו על כך כבר לפני שנים, ומאז המצב החמיר. מהנדס תשתיות בכיר: "זה לא נראה טוב, אבסורד שלא מטפלים בזה". מפעילת הכביש: "המנהרה בטוחה"
במנהרת חדיד שבכביש 6, ליד היציאה למודיעין, נוסעים רבבות כלי רכב ביום. ל"ממון" נודע שיש במנהרה סדקים, רטיבות והתקלפויות, ומהנדסים מזהירים מפני סכנה.
>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פשרה: מאות חוכרים בדרום ת"א ישלמו כ-75% מערך הקרקע
שמאים יוכלו לגבות שכר על בסיס הצלחה
הנחות מחיר למשתכן - הוכחה ליעילות הנמוכה בפריפריה
"אסור שדבר כזה יקרה בתחום התשתיות", אומר המהנדס הבכיר בתחום, ממלא מקום יו"ר איגוד מהנדסי התשתיות, ישראל דוד. "זה נראה לא טוב. הסדקים נראים רחוקים זה מזה ולפי זה אולי מדובר בהתכווצות הבטון שמצפה את המנהרה. זה קורה במבני בטון שחשופים לאקלים ואין בהם תפרי הרפיה. הייתי בודק מיידית את עומק הסדק ואז עושה אנליזה".
לדבריו, "במנהרות הרכבת הקלה שאני מתכנן, למשל, דורשים שרוחב סדק יהיה עד 0.1 מ"מ, בשל קורוזיה מצטברת, וכאן יש יותר סכנה לקורוזיה כי זה אלמנט חשוף, יש סדקים של מילימטרים, וממש רואים תזוזה של הקיר. אני לא מבין איך לא מטפלים בזה. זה ממש אבסורד".
עידן נחום, מהנדס ביצוע בחברת בנייה, נוסע במנהרה כל יום. לדבריו, "נראה שחלק מהסדקים עברו טיפול ומילוי, אבל יש עוד המון סדקים פתוחים, כנראה חדשים, וזה מטריד".
"המנהרה נבדקת מדי תקופה"
כבר לפני ארבע שנים דיווחו תושבים מודאגים על סדקים ורטיבות במנהרה, על הקירות והתקרה. מרובם נטפו מים, ובצדדים נצפו רטיבות והתקלפות של הבטון. לדבריהם, היום הסדקים רבים יותר. נציין כי במנהרות אחרות לאורך כביש 6 לא נראו אז פגעים דומים - הקירות והתקרות היו יבשים, ולא נראו פיצוצים, נזילות או רטיבות. אז הגיבה חברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6, כי הנושא ייבדק לעומק.
אתמול מסרה החברה: "מדובר במנהרה חצובה בתל. היא לא אטומה, ומשחררת חלחול מי גשמים מהתל לתוך תפרי עבודה בקירות, ולכן נראים סדקים בחיפוי. המנהרה וכביש 6 כולו בטוחים לתנועה. המנהרה נבדקת מדי תקופה, מתוחזקת, וכוללת מערכות לאיתור תקלות".