חברות תקשורת יחויבו לאסוף ציוד מבית הלקוח ללא תשלום
משרד התקשורת פרסם שימוע בנוגע לראוטרים המספקים שירות בתחום האינטרנט בלבד. הצרכן יוכל לבחור אם להחזיר את הציוד באופן עצמאי או באיסוף על ידי שליח, כאשר התשלום יושת על החברה
התנתקתם? החברה תהיה אחראית לאסוף את הציוד: משרד התקשורת פרסם היום (ב') שימוע המציע להטיל על חברות התקשורת את האחריות לאיסוף ציוד הקצה מבית הלקוח וכן את עלויות השליח, כאשר לקוח מבקש להתנתק או לעבור חברה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התנתקתם מספקית האינטרנט? איחור בהחזרת הנתב יעלה לכם ביוקר
הצרכנים עדיין מתלוננים הכי הרבה על חברות טלוויזיה, סלולר ואינטרנטמשרד התקשורת עצר את שיווק תשתית האינטרנט במהירות 500 מגה של HOT
שר התקשורת, דודי אמסלם, פרסם ביום שישי פרטים ראשוניים על המהלך בחשבון הטוויטר שלו. זאת בניגוד לדבריו בעת כניסתו לתפקיד כי לא יזום מהלכים בתקופת כהונתו הזמנית, ויום לאחר שמשרדו יצא בהודעה בהולה כי יוקם צוות מיוחד לבחינת מצב השוק המדמם. מדובר במכה נוספת לחברות התקשורת שיצטרכו לספוג את העלויות.
עם זאת, ייתכן שחיובים אלה יגולגלו לבסוף אל הצרכנים, ומשרד התקשורת מודה בכך בעצמו בשימוע: "העלות הנדרשת לצורך השלמת סיום ההתקשרות, ככל שקיימת, היא נמוכה מאוד ביחס לאספקת השירותים עצמם. כמו כן, בעל הרישיון יוכל לגלם עלות זו בתעריפי אספקת השירותים".
כיום, מנוי המבקש לסיים התקשרות עם חברה מסוימת, נדרש לפרק את הציוד באופן עצמאי, ולאחר מכן עומדות בפניו שלוש אפשרויות: החזרת הציוד באופן עצמאי למרכזים הפרוסים ברחבי הארץ; תשלום עבור שליח המגיע לאסוף את הציוד מבית הלקוח; או תשלום עבור שליחת הציוד בדואר רשום.
חברות התקשורת גובות כיום תשלומים משתנים עבור משלוח: פרטנר כ-20 שקל, בזק כ-30 שקל, סלקום כ-40 שקל, בזק בינלאומי כ-50 שקל ואקספון כ-70 שקל. במידה והשימוע יאושר, עדיין יוכל הצרכן לבחור להחזיר את הציוד באופן עצמאי למרכז שירות. אם יבחר הצרכן במשלוח בדואר רשום או לחילופין באיסוף על ידי שליח - התשלום יושת על החברה והיא תהיה מחויבת לעשות זאת בתוך 14 יום.
בציוץ כתב אמסלם כי "היוזמה תחייב את מפעילי האינטרנט והטלוויזיה", אך דבריו אינם מדויקים. השימוע שפורסם מתייחס לנתבים/ראוטרים המספקים שירות בתחום האינטרנט בלבד. כלומר, הוא לא יחול על סטרימרים המשדרים תוכן על גבי האינטרנט, כמו אלה של סלקום ופרטנר, שכן טרם הושתה רגולציה בתחום זה. באשר לחברות יס ו-HOT, קיימת כבר הוראה דומה ברישיונותיהן לפיה חלה עליהן האחריות לאסוף את ציוד המספק שירותי טלוויזיה מבית המנוי ללא תשלום, וזאת תוך 30 יום.
לדברי משרד התקשורת, צרכן יכול לחוות קושי בהגעה לתחנת השירות במיקום ובשעות שקבעו החברות והוא אינו מזוכה על עלויות הנסיעה, החנייה וביטול הזמן. בנוסף, אי ידיעת התנאים המלאים מראש מביאה במקרים רבים לקנסות וחיוב המנוי במאות שקלים עקב אי החזרת הציוד.
ראוטר
צילום: shuttertock
מומלצים