אחרי שסגרה סניפים: רשת ההלבשה התחתונה הצרפתית Etam חוזרת לארץ
ל-ynet נודע כי הרשת הצרפתית, שהפעילה בעבר שני סניפים בישראל, תפעל במודל של חנות בתוך חנות בסניפי המשביר לצרכן. המותג גם יימכר באתר האיקומרס של המשביר שיושק ב-2020. המחירים "דומים למחירי חו"ל, אך יהיה פער". המטרה - לפנות לצעירים
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המשביר הגדיל את מגוון מותגי האופנה - והמכירות טיפסו
אחרי מחלקות החשמל וכלי הבית: המשביר סוגרת את מחלקות הטואלטיקה
מלחמת הפארמים ועליית מותגי הטיפוח: האם הצרכנים מרוויחים מזה?
המשביר הגדיל את מגוון מותגי האופנה - והמכירות טיפסו
הרשת פתחה בארץ חנות בדיזנגוף סנטר כבר ב-2014, אך ב-2017 שני סניפיה בישראל נסגרו. היה זה כשרשת סליו נכנסה בישראל להקפאת הליכים בעקבות חובות של כ-52 מיליון שקל. סליו ו-Etam הופעלו בארץ על ידי אותה חברת בת של פישמן רשתות.
Etam הוא מותג בינלאומי שפועל בעשרות מדינות וכעת מציג קמפיין שיווקי שמעודד נשים להיות משוחררות וחופשיות. אחת הפרזנטוריות שלו היא לטישיה קסטה, בת 41.
דוגמאות למחירי המותג בצרפת: חזיות תחרה: 36.99-19.99 אירו, תחתונים: שבע ב-24.99 אירו וארבע ב-14.99 אירו ובגדי גוף ב-165-22.99 אירו. באתר האינטרנט של המותג ניתן לבחור בישראל כיעד משלוח ואז ניתן לראות גם מחירים בשקלים. בין היתר: שלושה זוגות תחתונים מוצעים ב-66 שקל, ארבע תחתוני חוטיני ב-66 שקל, חזיות סטרפלס נמכרות ב-150-110 שקל, חזיות פוש אפ ב-155-130 שקל, טופ ביקיני ב-145-93 שקל, טייטס ב-180-135 שקל ופיג'מות בהשראת נסיכות דיסני נמכרות ב-65-125 שקל.
"המחירים יהיו דומים למחירי צרפת, אך לא זהים. יהיה פער", אמרה ל-ynet מנהלת דיגיטל וחדשנות של המשביר לצרכן ליאור גביש. "יש הבדלים בגלל מע"מ ומכס (בגלגול הקודם הפער בין מחירי ישראל לצרפת הגיע לעד 20% מ.ק). יחד עם זאת, חברת מועדון משביר תקנה תמיד בהנחה של 30%-60%".
לפי גביש, ההחלטה להחזיר את המותג ארצה התקבלה כדי לרענן את החנויות. "במסגרת האסטרטגיה החדשה של המשביר: 'משהו חדש קורה במשביר', שמובילה הפרזנטורית דורין אטיאס, החלטנו להרחיב את מגוון ההלבשה תחתונה וההיצע ואנחנו רוצים לפנות לקהלים שלא תמיד נכנסים למשביר. המשביר פונה לקהל מבוגר ואנחנו רוצים מותג אטרקטיבי יותר לצעירות, בכל מחלקה יש מותגים חדשים כדי ליצור אווירה יותר טרנדית ואופנתית. בהלבשה תחתונה רצינו מותג שיביא את הקהל החדש. הוא אופנתי, הוא מציג בשבוע אופנה בפריז, יש לו מספר 'סיפורים' בכל קולקציה, ואחת לחודשיים נקבל פריטים חדשים שמספרים סיפורים חדשים ונביא למשביר קהל חדש".
למה רק בשני סניפים?
"כי אנחנו משדרגים את הרשת, יש סניפים אחרים שעוברים שיפוץ, נפתח בסניפים נוספים אחרי השיפוץ. כל הקורנר מגיע מחו"ל, כולל הקירות והמדפים".
אלו מותגים נוספים נמכרים אצלכם במודל של חנות בתוך חנות?
"מורגן, פרומוד, פונט רומא. ספרינגפילד כבר לא נמכר במשביר וגם את טרוקו הוצאנו. הכנסנו לאחרונה מותג ילדים חדש שנקרא אקאידי, ידידותי לסביבה וטרנדי שנמכר לצד OVS".
בעתיד: יימכר גם באתר האינטרנט המכירתי של המשביר
לפי הערכות, שוק ההלבשה התחתונה בישראל מגלגל כ-2 מיליארד שקל בשנה. המותגים המובילים במשביר הם טריומפף, סלוגי, פמינה ובסט פורם. השוק נחשב לרווי ופועלות בו מספר רשתות: אינטימה, פמינה, ג'ק קובה, איירי, דלתא ו-H&O, כשפריטי הלבשה תחתונה נמכרים גם ברשתות האופנה ומיובאים מחו"ל ביבוא אישי דרך אתרי אינטרנט.
קבוצת המשביר לצרכן עדיין מתאוששת משנים לא פשוטות, בהן הפעילה רשת סופרמרקטים שכשלה ומכרה את חברות הקבוצה ניו פארם, סיבוס וקשרי תעופה. גם בעולם פורמט בתי הכלבו לא נמצא בשיאו ורשתות כמו ברני'ז אף הכריזו על פשיטת רגל.
המשביר הציגה לאחרונה עלייה של 17% במכירות ברבעון השני של 2019 וצמיחה של 4% בפדיון בחנויות קיימות. במחצית, המכירות עלו ב-7% ל-509 מיליון שקל למרות שרשמה הפסד נקי של 4.6 מיליון שקל ברבעון, ברבעון המקביל ב-2018, ההפסד עמד על 4.9 מיליון שקל. בסיכום המחצית, ההפסד הגיע ל-19 מיליון שקל. לפי החברה, חלק מההפסד יש לייחס ליישום תקן חשבונאי חדש המשפיע על הוצאות המימון.
לאחרונה אמר הבעלים של המשביר רמי שביט ל-ynet ולידיעות אחרונות, כי החברה תמכור בעתיד אונליין, באתר אינטרנט משלה. במקביל הוא בוחן כניסה לאמזון, בקטגוריה שבה יש לו יתרון יחסי, וכדאיותה נבחנת כעת. כיום היא מוכרת דרך עזריאלי.קום אך לא תציע פריטים של Etam בפלטפורמה. מהחברה נמסר ל-ynet כי המותג יימכר באתר האיקומרס של המשביר שיושק ב-2020.