פשרה בייצוגית נגד פייפאל: תחזיר כסף לצרכנים
החברה התחייבה להחזיר לצרכנים 5% מסך הקניות שלהם. ההחזר יינתן לצרכנים ששילמו בשקלים בקנייה אונליין וחויבו בעמלה כפולה משום שהחברה שידרה לחברות האשראי שהרכישה נעשתה בדולרים. ההסכם הוגש לאישור בית המשפט
בקשה לאישור הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד פייפאל הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז. לפי ההסכם, שנדרש לאישורו של בית המשפט, פייפאל תחזיר 5% מסכומי הרכישות השקליים של צרכנים שקנו באתרי אינטרנט שונים. מדובר בצרכנים שרכשו אונליין באמצעות חשבון פייפאל או בכרטיס אשראי שהונפק בישראל, אבל תוך שימוש בשירות של פייפאל. ההסכם מתייחס לקניות שנערכו החל ממאי 2011 והוא תקף לגבי צרכנים שנפגעו מכך שהחיוב שודר על ידי פייפאל לחברות האשראי במט"ח ולא בשקלים ובכך נגבתה מהם עמלת יתר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בקשה לייצוגית: paypal גרמה ללקוחות לשלם עמלה כפולה
ישראלים הצליחו לשלם בפייפאל בעלי אקספרס
בקשה לייצוגית נגד PayPal: הגדרות התשלום שונו ללא ידיעת הלקוחות
פייפאל התחייבה כי תשיב את הסכומים ישירות לחשבון הפייפאל של לקוחותיה. עבור אלו מבין הצרכנים שאינם לקוחות פייפאל - החברה תנסה להשיב להם את הסכום דרך פרטי כרטיס האשראי שברשותה.
עבור לקוחות שנמצאים ביתרה שלילית בפייפאל: החברה תקזז 5% מאותה יתרה. מתוך סכומי הרכישה מאותה יתרה. את שאר הסכום החברה תשלם לקרן התביעות הייצוגיות.
קנו מזוזות ושילמו ביוקר
לטענת התובעים הייצוגיים, בני זוג, האישה רכשה באמצעות כרטיס אשראי שקלי באתרי אינטרנט כגון נקסט וקמדן אנד שוז וגילתה שפייפאל חייבה את כרטיס האשראי שלה במטבע זר, בעוד שהעסקאות עצמן נעשו בשקלים. לטענת הזוג, החברה שידרה את העסקאות לחברות האשראי בדולרים מה שגרם להם לשלם ביוקר.
מדובר באתרים בינלאומיים שמאפשרים לרכוש בשקלים, תוך שהם עורכים את ההמרה וגובים על כך עמלה. בנוסף רכשה האישה באתר ישראלי למכירת מזוזות. גם שם הרכישה תורגמה לדולרים והיא שילמה 401.3 שקל במקום 379 שקל כפי שהוצג לה התשלום באתר.
בחברה נאמר להם שמודבר בתקלה. עקב כך שיערו שצרכנים רבים ודאי שילמו עמלת המרה כפולה, גם לאתר הסחר וגם לחברת האשראי, או ששילמו עמלת המרה במקרים בהם כלל לא היו צריכים לשלם עמלה כזאת.