התנגדות לבנייה במזרח נתניה: "תחמיר את הפקקים"
המועצות המקומיות קדימה צורן ואבן יהודה טוענות שעוד 3,500 דירות באזור יחריפו את העומס על כביש 4. עיריית נתניה ביקשה הגדלת הדירות
מוסיפים דירות ושוכחים מהתשתיות: אלפי יחידות דיור נוספות במזרח נתניה עשויות להחריף את פקקי התנועה הקיימים כבר היום בכביש 4 שמהם סובלים תושבי היישובים הסמוכים - כך נטען בהתנגדויות שהגישו מועצות מקומיות לתוכנית בנייה שיזמה רשות מקרקעי ישראל ושהופקדה להתנגדויות באוגוסט האחרון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ועדת המשנה המליצה: ביטול תמ"א 38 והרחבת סמכויות העיריות
בכמה נמכרה דירת 5 חדרים עם חניה בת"א? ההייטק מזניק את מחיר המשרדים בתל אביב
שטח התוכנית מצוי בצמוד לשכונות עמליה ונאות גנים הוותיקות ושכונת קריית השרון ובית הקברות מדרום. התוכנית כוללת את הכביש העוקף נתניה מזרח שיחבר את כביש 57 מצפון ואת כביש 561 המתוכנן דרומית לתוכנית.
על פי התוכנית שחלה על 400 דונם, הקרקע החקלאית ברובה תשנה את ייעודה לבנייה ויוקמו עליה 3,500 יחידות דיור בבניינים של 9-6 קומות, מבני ציבור ושטחי מסחר. חלק ניכר מהתוכנית חל על אדמות מושב נורדיה, שלפני חודש חתם עם חברת שיכון ובינוי הסכם למימוש התוכנית בפטור ממכרז. הדירות בתוכנית קטנות יחסית לשכונות חדשות בנתניה: 98 ו-63 מ"ר.
נגד התוכנית הוגשו עשרות התנגדויות, רובן על ידי המועצות המקומיות הסמוכות קדימה צורן, אבן יהודה ושרונים, שטוענות כי התוכנית תגביר את עומסי התחבורה החריפים כבר כיום.
בהתנגדות שהגישה מועצת קדימה צורן נטען כי "למרות טענות חוזרות של האזרחים בנוגע לכשל התחבורתי שבו מצוי אזור השרון, ובמיוחד צפון השרון, בין החיבורים של כביש 2 לכביש 4, ממשיכה הוועדה המחוזית לקדם תוכניות שעיקרן תוספת יחידות דיור אשר לכאורה מטפלת במצוקת הדיור, אך יוצרת מצוקה אחרת, קשה יותר, של כשל תחבורתי אשר ספק אם ניתן יהיה לפתור אותו בעתיד במסגרת תכנון נוסף".
עוד צוין בהתנגדות כי "קשיי התחבורה באזור מחייבים את הוועדה המחוזית לשקול את אישור התוכנית רק בכפוף לתכנון מרחבי של נושא התחבורה. מועצת קדימה צורן טוענת גם כי ללא סלילת כביש 561 במלואו גם בקטע המזרחי, בין כביש 4 לכביש 6, יש לדחות את התוכנית שאותה היא מכנה "הרת האסון".
"נלך לבתי המשפט"
לדברי קרן גרין, ראשת מועצת קדימה צורן, "אם לא נתנה את מתן היתרי הבנייה לאלפי הדירות בהקמת תשתיות התחבורה, הן פשוט לא יקרו. ולכן נלך גם לבתי משפט ונחסום כבישים אם צריך. היום לוקח בבוקר שעה לצאת מקדימה צורן לכביש 4. לאן נגיע? לשעתיים?".
מנגד טוען מהנדס עיריית נתניה בהתנגדות שהגיש, כי יש להגדיל את זכויות הבנייה למסחר ותעסוקה בתוכנית, לשנות את התוכנית כך שהבניינים בה יהיו נפרדים (כיום הם צמודים) וכן שיהיו בני 9 קומות לפחות, ולהגדיל את שטחי הדירות. גם חברת שיכון ובינוי הגישה התנגדות לתוכנית ומבקשת הגדלת הצפיפות והגדלת שטח הדירות.
מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז נמסר: "מאחר שמדובר בתוכנית הנמצאת בשלב הערות והשגות הציבור, לא נוכל להתייחס בשלב זה".