רמי לוי השיק מחסן רובוטי בת"א: "הזמנה תוך שעתיים, האונליין יהפוך לרווחי"
המחסן ייפתח בינואר ויוציא משלוח כל 10 דקות. לוי יפעיל 12 מחסנים כאלה בשיתוף עם חברת פבריק עד 2021. נקודות תורפה: משלוח עדיין יעלה כסף והשירות לא יכסה את כל ת"א
הזמנות מזון תוך שעתיים בתל אביב במחירי רמי לוי: רמי לוי השיק הבוקר (ד') את המרלו"ג (מרכז לוגיסטי) הרובוטי הראשון של החברה בחניון כלבו שלום, בשיתוף עם חברת פבריק (לשעבר קומנסנס רובוטיקס). הוא יחל לספק משלוחים ללקוחות בינואר 2020.
למרות פתיחת חנויות חדשות: קיפאון במכירות ברשת של רמי לוי
בקשה לייצוגית: "רמי לוי חיקה אריזות והטעה צרכנים"
קופיקס מציגה: ירידה במכירות בתי הקפה וצמיחה במרכולים
נקודת התורפה: כרגע טווח ההזמנות מוגבל ולא יכסה את כל תל אביב. באיזור פועל גם שירות משלוחי המינימרקטים של קוויק, שמבטיח משלוח תוך שעתיים בחינם, וזאת בעוד שלוי ימשיך לגבות כ-30 שקל על משלוח - למרות החיסכון בעלויות. לפי לוי, "אצלי המשלוח עולה כסף - אבל תשלמי פחות על המצרכים. כל הרשתות מסבסדות את דמי המשלוח".
לטענת לוי, "לראשונה בעולם נגיע לרווחיות באונליין כמו בחנויות". לדבריו, "כבר הגענו עם האונליין ל-7.2% מהמחזור. מטרתנו היא שזה לא יבוא על חשבון החנויות, לכן עושים זאת בזהירות. הדור החדש רוצה לקנות באונליין - היום כל ילד יש לו סמארטפון".
המחסן יעבוד שמונה שעות ביום. "כל 10 דקות יוצא משלוח. זה חיסכון של 90% בכוח האדם. זה יחסוך לנו עד 50% מעלויות הליקוט", הוא מסביר. מדובר במחסן קטן: "המחסן מוגבל ל-400-350 הזמנות ביום ונפתח מחסנים שיספקו 1,000-2,000 הזמנות ביום. כיום אנחנו עורכים כ-6,000 הזמנות ביום. אבל זה יותר יעיל ויותר זול".
לדבריו, "הרעיון הוא לתת מחיר נמוך - אבל שלא יבוא על חשבון השירות. לכן עושים זאת בהדרגה". ביחס לגודל המחסן הוא אומר: "שטח המחסן 1,800 מ"ר. כיוון שהוא ממוקם במרכז תל אביב, אנחנו יכולים לספק את ההזמנה תוך שעתיים כי אנחנו נמצאים מאוד קרוב ללקוחות שלנו. זה מיקרו מרכז לוגיסטי שמסוגל להוציא מאות הזמנות ביום בזמן קצר".
"הרובוטים עושים פחות טעויות"
החברה תפעיל 12 מרכזים רובוטיים עד יולי 2021. ארבעה מהם ייפתחו השנה. ללוי יש בלעדיות בישראל בתקופה שנקבעה בהסכם לחמש שנים. לפי לוי, החברה משלמת לפבריק כ-1% מהמחזור. פבריק קיבלה מרמי לוי הלוואה שהיא מקדמה כנגד בטחונות והם מקזזים אותה מהפעילות של לוי.
כיום נדרשים עובדים כדי ללקט סחורה ולהעבירה לארגזים עבור ההזמנות, אולם במרכז החדש הרובוטים יביאו את הארגזים לשלב ההזמנה ויועסקו חמישה עובדים בלבד. במחסן יש שני סוגי רובוטים שמשנעים את הארגזים: רובוטים קרקעיים ורובוטים שגרים במידוף. תפקיד האחרונים להוציא ולהכניס ארגזים - הם בוחרים נתיב אופטימלי כדי להגיע לרובוטים הקרקעיים, שבתורם משנעים את ההזמנה לעובדים שמעלים אותה למשאיות. "הרובוטים עושים פחות טעויות מבני אדם. אנחנו גם מצליחים לשמור על שרשרת הקירור בזכות ליקוט מאוד קצר", מסביר לוי.
לוי גם הודיע שישיק ארנק אלקטרוני בעוד ארבעה חודשים, וכן אתר חדש ואפליקציה חדשה שכבר ניתנת להורדה. בין היתר, ניתן יהיה לערוך רשימת קניות באפליקציה באמצעות קול, פיצ'ר שיושק ברבעון הקרוב. האתר הנוכחי של לוי נחשב מיושן לנוכח השדרוג שערכה שופרסל המתחרה באתר שלה.
סופר-פארם הקדימה את לוי בתחום הנון פוד: היא מפעילה מחסן דומה בחולון עם פבריק. חברת פבריק קיימת מאז 2015. היא מעסיקה 150 עובדים בארץ ובעולם וגייסה 140 מיליון שקל.