שתף קטע נבחר

קוויק תחל לגבות כסף על משלוחים

חברת משלוחי המזון שנמצאת בבעלות משותפת של סופר-פארם וקוקה קולה תגבה 24.90 שקל למשלוח, אחרי שעד כה סיפקה משלוחים בחינם. המשלוח ימשיך להיות בחינם 30-60 יום אחרי הרישום, או בקנייה מעל 499 שקל. החברה השיקה גם שירות מנויים חודשי ושנתי

אין משלוחים חינם: שירות משלוחי הסופרמרקט קוויק (Quick), יחל לגבות כסף על משלוחים. החברה שמציעה משלוחים ממינימרקטים וסופרמרקטים תוך ארבע שעות ונמצאת בבעלות משותפת של קוקה קולה, סופר-פארם ויוניון גרופ (שמחזיקות יחד 60% מהחברה), החלה לגבות 24.90 שקל למשלוח, אחרי שעד כה סיפקה משלוחים בחינם.

 

"נאפשר להזמין מצרכים ולקבל אותם תוך שעה"

סופר-פארם מרחיבה את משלוחי המזון ללקוחות לייף סטייל

קוויק משנה מודל עסקי: תחלק זיכיונות לפי אזורים

 

המשלוח ימשיך להיות בחינם למשך 30 יום אחרי הרישום ללקוחות חדשים ו-60 יום לוותיקים (למעט המשלוחים שמתחת ל-250 שקל, עליהם משלמים 14.90 שקל למשלוח).

אתר קוויק (צילום מסך מהאתר)
אתר קוויק(צילום מסך מהאתר)
 

משלוח חינם יהיה גם בקנייה מעל 499 שקל (ברשתות הגדולות 750 שקל 15 שקל).

 

החברה השיקה גם שירות מנויים ב-44.90 שקל לחודש: לקוח כזה יוכל להזמין כל יום משלוח חינם, כשהמשלוח השני באותו יום יהיה בעלות של חצי מחיר. אם אין חלון אספקה - החברה מתחייבת לספק ללקוח כזה התחייבות למשלוח תוך 24 שעות.

 

יש גם מנוי שנתי: 449 שקל (37.40 שקל לחודש, כלומר חודשיים חינם). במסלול הזה יש הבטחה למשלוח באותו היום (בהזמנה עד השעה 16:00, עד 19:00 איסוף עצמי). לקוחות ותיקים יקבלו 50% הנחה על מינוי, וניתן להתנתק מהמינוי בכל שלב.

אינפו כלכלה קווויק ()

לפי החברה, עד כה אפשר היה להזמין במינימום 250 שקל להזמנה כשמעתה אין מינימום להזמנה. בנוסף, ברשתות הגדולות אין משלוח חינם. כמו כן, לקוח שיעשה מנוי ולא יקנה פעמיים בחודש, יקבל שובר בסיום המנוי.

 

לפי החברה, היא משרתת 30 אלף בתי אב ב-151 ישובים, כשקצב המכירות השנתי שלה עומד על קרוב ל-100 מיליון שקל בשנה. ליקוט הפריטים נעשה במינימרקטים וכן בסופרמרקטים פרטיים וגם ברשתות ויקטורי וסופר ברקת. החברה גם משמשת כזרוע המזון של סופר-פארם. היא מתחרה בשירות המשלוחים של שופרסל שהחלה להציע משלוח באותו היום ורמי לוי שמתחייב למשלוחים תוך שעתיים עם הפעלת המחסן הרובוטי של החברה.

 

"אנחנו הולכים לבנות חברה גדולה ומשמעותית עם נתח שוק גדול", טוען מנכ"ל החברה, אבירם גנות. "בתל אביב יש לנו מעל 50% חדירה, אבל הכי הרבה חדירה יש דווקא ביבנה ויש לנו גם הרבה לקוחות בפתח תקווה ובראשון לציון. אנחנו מכניסים אמצעים כמו אופנועים חשמליים, ובעתיד נגיע ללקוחות תוך שעה. כבר היום יש לנו איסוף עצמי תוך שעה ב-12 מתוך 25 החנויות שעובדות איתנו, שכיום מכסות 4.5 מיליון תושבים. נגיע החודש לאשקלון וחיפה, נפתח שירות גם בראש העין ובחדרה, ופתחנו כבר גם במודיעין, שוהם ועפולה. עד סוף הרבעון נגיע לבאר שבע ולחיפה עם כיסוי של 6.5 מיליון תושבים".

אבירם גנות (צילום: חלי חדד)
מנכ"ל קוויק, אבירם גנות(צילום: חלי חדד)

המנכ"ל: משקיעים בגיוס כוח אדם ותשתיות

לפי החברה, גובה סל ממוצע של לקוח שקונה באונליין עומד על 550 שקל, לעומת גובה הסל בקוויק, שעומד על 425 שקל. מטרת המהלך היא בין היתר לנסות להעלות את גובה הסל הממוצע בקוויק.

 

"מימנו את המשלוח הרבה זמן", מסביר גנות. "שוויו למעלה מ-10% מסל הקנייה. בשאר הרשתות השילוח יקר יותר, ומדובר בשליח שהוא סבל, הוא מלקט וסוחב עשרות קילו של משלוחים מורכבים. עלות השילוח כוללת דמי טיפול ונסיעה. לקוחות חוסכים שעתיים ושלוש שעות כשהם לא נוסעים לסופר. עלות המנוי לא מכסה לנו את הדלק. אנחנו מחפשים נאמנות, והמנוי משתלם ללקוחות קבועים".

 

קוויק עדיין לא רווחית. "ייקח לנו שנה להגיע לאיזון בפעילות. כיום אנחנו משקיעים הרבה כסף בגיוס כוח אדם ותשתיות", טוען גנות.

 

לפי החברה, האונליין מהווה 2.5 מיליארד מכלל המכירות בשוק המזון. היא צופה כי ב-2023 הוא יגיע ל-7.5 מיליארד שקל - כ-14% מהשוק.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים