סיוט הנפקת רב-קו: לאן נעלמה עמדת ההנפקה בתחנת הרכבת
בתחנת הרכבת סבידור בת"א בוטלה אחת מעמדות הנפקת הרב-קו. התוצאה: רק עמדה אחת נותרה והתור מולה משתרך לאיטו מדי יום. רק מי שצולח אותו מגלה: התשלום על ההנפקה נעשה בכלל באשנב אחר, שגם מולו משתרך תור. רכבת ישראל: "נתקין שלטים ונוסיף עמדה"
כמה זמן לוקח לחדש או להנפיק רב-קו בתחנת רכבת סבידור בתל אביב? בחלק מהמקרים יותר מחצי שעה של עמידה בתור, שכוללת חוויות של טרטור וחלמאות.
יש לכם תלונות על רב-קו, רכבת ישראל או חברות האוטובוסים? כתבו לנו >>
המתינה למעלה מחצי שנה לדלת של ארון מ-ACE
לאחר שהתנתקו: פרטנר המשיכה לחייב ואז פנתה להוצאה לפועל
עיכובי אספקה, פגמים והטעיות: על אילו אתרים התלוננו השנה בזק בינלאומי לא עומדת בחוק הטכנאים
אם אין לכם רב-קו או איבדתם את הכרטיס וברצונכם להנפיק אחד חדש, עליכם לפנות לעמדת הנפקה. בניגוד לעמדות הטענת רב-קו, אין הרבה עמדות הנפקה של הכרטיס ברחבי הארץ. אי אפשר לעשות זאת באוטובוס וגם לא בכל תחנות הרכבת. גם אפליקציות לא יעזרו כאן.
תחנת הרכבת סבידור היא אחד המיקומים שמאפשרים הנפקה כזאת, שכוללת צילום שלכם במקום ותשלום של 10 שקלים עבור קבלת כרטיס ירוק עם תמונתכם. רק שהחוויה מייגעת וארוכה וכוללת מספר אבסורדים. כך מגלים צרכני התחבורה הציבורית שנאלצים לעמוד בתור הזה.
אבסורד רודף אבסורד
האבסורד הראשון: סבידור היא אחת התחנות השוקקות ביותר בישראל. עקב כך פעלו שם שתי עמדות הנפקה. גם זה מספר קטן מדי, אבל לאחרונה הגדילו ברכבת לעשות וביטלו עמדה אחת. שיעמדו הנוסעים בתור.
האבסורד השני: עבור הנפקת הרב-קו, אי אפשר לשלם בעמדת ההנפקה כי אין שם קופה. יש לשלם בעמדה אחרת, עמדת קופה, שגם מולה משתרך תור. למה אי אפשר לשלם על הנפקת רב-קו בעמדת ההנפקה, כפי שמתבקש וכפי שראוי וכפי שכדאי? לא ברור.
האבסורד השלישי: איש לא מודיע לעומדים בתור שאת התשלום יש לשלם בעמדה אחרת. עקב כך, כל מי שעומד בתור דקות ארוכות, צפוי להיות מופתע לרעה כשיגיע לסופו המיוחל, יפגוש בפקידה שאמונה על ההנפקה, שתודיע לו שהיא שולחת אותו לעמוד בתור אחר ולשרוף שם דקות נוספות ואז לחזור לתור המקורי. היא אמנם תקבל אותך בלי תור, אבל בכל זאת תחכה עד שהיא תסיים עם מי שנמצא באותו רגע מולה בתהליך של הנפקה.
זו חוויה שקורית בתחנת סבידור מדי יום, שכן מדי יום משתרך שם תור מעיק שנע באיטיות יוצאת דופן. לפי הפקידה, למי שמגיע ב-7:00 יש סיכוי להימנע ממנו אבל בשאר שעות היום יש תור. אנחנו למשל, עמדנו כחצי שעה בתור לחידוש רב-קו ונואשנו. ביום אחר החלטנו לנסות שוב ושוב שרפנו שם כחצי שעה. תוצאת החוויה המתישה: פספוס של שלוש רכבות ורכבת רביעית שהגיעה באיחור במקום ב-9:30 – ב-9:37.
פנינו לרכבת ושאלנו: למה הפקידה שאמונה על חידוש הרב-קו, לא לוקחת כסף על חידושו ומפנה לאשנב ולתור אחר? למה הפקידה לא אומרת את זה מראש? אם כבר יש נוהל אבסורדי, לפחות שנדע על כך מראש. ולמה צמצמו את עמדות ההנפקה בתחנה?
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "בכוונתנו להוסיף עמדת רב-קו נוספת בתחנת ת"א סבידור מרכז, נוסף על זו הקיימת. בנוסף יותקנו שלטים המיידעים על הצורך לבצע תשלום בקופה, בנפרד מעמדת הרב הקו.
"ברחבי הארץ פרוסות 135 עמדות רב-קו, של מפעילים שונים ובהם גם הרכבת. אנו ממליצים להנפיק כרטיס רב-קו חדש באמצעות האינטרנט, ולקבל אותו ישירות הביתה, ללא המתנה בתור (להזמין רב-קו באינטרנט זה לא פתרון עבור נוסעים שתלויים בתחב"צ שכן הוא מגיע כעבור מספר ימים, מ.ק)".
לפי משרד התחבורה, בקרוב תושק אפליקציה שתאפשר תשלום לכל חברות התחבורה הציבורית, בלי מזומן ובלי רב-קו.