שתף קטע נבחר

"צניחה בצריכת חדשות ברשתות החברתיות"

כ-20% מהישראלים מרגישים שהפוסטים בפייסבוק לא רלוונטיים עבורם וכ-34% לא כתבו או הפסיקו לכתוב פוסטים - כך עולה מדו"ח של חברת בזק. וגם: מהי האפליקציה הכי פופולרית בארץ ואיך ישראלים עושים כסף ברשת?

מאבדים את האמון בפייסבוק? 20% מהישראלים מרגישים שהפוסטים שהם נחשפים אליהם ברשת החברתית לא רלוונטיים אליהם – כך עולה מדו"ח מצב האינטרנט שפורסם הבוקר (יום ד') על-ידי חברת בזק. על רקע משבר הפייק ניוז, הדו"ח מצביע גם על ירידה בצריכת חדשות באמצעות הרשתות החברתיות – 37% לעומת 48% בשנת 2017. כ-34% ציינו שלא כתבו או הפסיקו לכתוב פוסטים בפייסבוק ב-2018 ומספר דומה של משתמשים הפסיק להעלות תמונות.

 

אפליקציית פייסבוק (צילום: shutterstock)
פייסבוק. הישראלים איבדו את ההתלהבות?(צילום: shutterstock)

 

לעומת זאת, 89% מהמשתמשים סבורים שהקהילות בפייסבוק שימושיות ו-31% ציינו שהם משתמשים ברשת החברתית בעיקר כדי לפנות לחברות מסחריות. 18% ניצלו את הרשת החברתית על מנת לפנות לפוליטיקאים. 67% נחשפו לשיימינג ברשתות החברתיות ובאינטרנט בכלל.

 

דו
 

בקרב בני הנוער, אינסטגרם ממשיכה לצבור פופולריות על חשבון הרשת החברתית שרכשה אותה, כאשר 88% מבני הנוער מספרים שהם פעילים בעיקר ברשת החברתית לשיתוף תמונות לעומת 61% שפעילים בעיקר בפייסבוק (בשנה שעברה עמד הנתון על 72% לעומת 63%). 61% מבני הנוער ציינו שהם מעלים סטורי – תמונה או סרטון שנעלמים אחרי 24 שעות - מדי שבוע ו-21% ציינו שהם מעלים סטורי מדי יום.

 

אם אתם מעל גיל 35, לעומת זאת, סיכוי גבוה שאתם בכלל לא יודעים מה זה סטורי – כך לפחות הודו 75% מהמשתמשים שעברו את גיל זה. 72% מבני ה-35 ומעלה לא יודעים מה זה האשטאג (אז הנה – מדובר בתיוג פוסט תחת נושא מסוים באמצעות שימוש בסולמית, למשל metoo#).

 

אפליקציית וואטסאפ (צילום: shutterstock)
מי מספר 1?(צילום: shutterstock)

הסקר של בזק בחן גם אילו אפליקציות הן הכי פופולריות בקרב המשתמשים הישראלים. המנצחת הגדולה היא וואטסאפ, עם 78% שהשיבו שלא היו מוותרים על שימוש יומיומי באפליקציית המסרים המידיים שבבעלות פייסבוק. 47% השיבו כי הם לא מוכנים לוותר על ווייז, אפליקציית הניווט שעוזרת לנו להגיע ליעד בדרך המהירה ביותר. 40% לא יוותרו על פייסבוק ו-16% לא יוותרו על אפליקציות החניה והתחבורה הציבורית.

 

61% מבני הנוער התנסו בשיחות וידאו קבוצתיות ו-33% מהם עורכים שיחות כאלה לפחות פעם בשבוע. בקרב המבוגרים, רק 23% התנסו בשיחות מהסוג הזה. עוד עולה כי 27% מהנוער מצלם בעיקר תמונות סלפי – עלייה של 12.5% לעומת 2015.

 

ויש גם בשורה חיובית: רק 13 אחוז מהמשתמשים ציינו שהם משתמשים בסמארטפון במהלך הנהיגה. עם זאת, סביר להניח שרוב הנשאלים יעדיפו שלא להודות במנהג המסוכן ולכן הנתון נמוך כל כך.

 

מה זה ביטקוין לעזאזל?

78% מהישראלים עושים קניות ברשת, כאשר שליש מהרכישות מתבצעות באמצעות הסמארטפון. 64% סיפרו שרכשו באתר ישראלי, לעומת 45% שרכשו בחו"ל. ההוצאה המרבית על קניות ברשת עלתה בממוצע מ-1,000 שקל ל-1,400 שקל. 40% מאפשרים לאתרים ולאפליקציות לשמור את פרטי האשראי שלהם.

 

אישה עושה קניות ברשת (צילום: shutterstock)
78% מהישראלים קונים ברשת(צילום: shutterstock)

 

האפליקציות להעברת כספים צוברות תאוצה ו-42% ציינו שהם מבצעים פעולות באמצעות פפר פיי, ביט, פייבוקס ודומיהן. לעומת זאת, הישראלים לא ממש מתחברים למטבעות הדיגיטליים – 44% לא מבינים או יודעים מה זה ביטקוין ורק 5% השקיעו או השתמשו במטבעות מסוג זה.

 

 

ועוד נתון מסקרן: כמעט שליש מהישראלים טוענים שהם "עושים כסף באינטרנט", כאשר

בקרב בני נוער הנתון עומד על 34%. איך בדיוק מרוויחים כסף ברשת, אתם שואלים? 12% השיבו שהם עושים זאת באמצעות ביקור באתרים ומתן ביקורות, 10% באמצעות מכירת מוצרים ברשת, 7% בצפייה בפרסומות ומספר דומה באמצעות תגובות ברשתות החברתיות.

 

 

מהדו"ח עולה כי 6.6 מיליון ישראלים משתמשים באינטרנט והגולש הממוצע מוריד קבצים בנפח של 8 גיגה בייט בממוצע ביום – עלייה של 30% לעומת 2017. הדו"ח של בזק מבוסס על מחקר שערכה החברה, על נתונים מפעילותה ומערכותיה וגם על סקר שנערך בשיתוף מכון המחקר TNS בקרב 1,300 נדגמים בגילאי 13 ומעלה מכל המגזרים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אפליקציית פייסבוק
צילום: shutterstock
מומלצים