שתף קטע נבחר

הבית הלבן נגד כרטיסי האשראי

היועץ הכלכלי של אובמה מסר כי בכוונת הנשיא להתמקד בעמלות הגבוהות הכרוכות בשימוש בכרטיסים

נשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, יעסוק בקרוב גם בעמלות הגבוהות של כרטיסי האשראי, מה שעשוי לתרום למאמצי הקונגרס להגבלת התעשייה.

 

הנשיא "עומד להתמקד בזמן הקרוב בסוגיות הקשורות בניצול לרעה הקשור בכרטיסי האשראי", אמר היועץ הכלכלי לבית הלבן לארי סאמרס לרשת NBC. לדבריו, הדבר כולל גביית "עמלות גבוהות באופן יוצא דופן, שהצרכנים לא היו משלמים אם היו יודעים למה הם נכנסים". סאמרס צפוי להיפגש השבוע עם ראשי כמה מחברות כרטיסי האשראי הגדולות בארה"ב.

 

"ההתייחסות לניצול הקיים בתעשיית כרטיסי האשראי וההגנה על הצרכנים הן בעדיפות גבוהה אצל הנשיא והצוות הכלכלי שלו", אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן פסקי. היא סירבה לומר אילו אמצעים בדיוק הממשל עשוי לנקוט.

 

הפדרל ריזרב השלים בדצמבר תקנות חדשות להגבלת חלק מהעלאות העמלות בכרטיסי האשראי, אך הן ייכנסו לתוקף רק ביולי 2010. החקיקה בקונגרס תאיץ את יישומן.

 

לדברי הבנקים, על הבית הלבן והקונגרס לחכות לכניסת התקנות החדשות של הפדרל ריזרב לתוקף לפני שיינקטו פעולות נוספות. "על הממשל להכיר בהשפעה של תקנות הפדרל ריזרב, שהן בין התקנות החזקות ביותר להגנת הצרכן שאי פעם התקבלו", אמר נשיא איגוד הבנקאים האמריקני. "עלינו להיזהר מחוקים העשויים להגביל את זמינות האשראי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים