שתף קטע נבחר

תביעה נגד אל על: "דורשים לרכוש כרטיס נוסף להליכון"

תביעה בסכום של חצי מיליון שקלים הוגשה הבוקר נגד אל על, בשל אפליית נוסעת עם מוגבלות פיזית. התובעת, בשנות ה-60 לחייה, תובעת את החברה על הצורך לרכוש כרטיס נוסף להליכון שברשותה - גם במקרים בהם הטיסה לא מלאה. אל על: 'לא מגיבים להליכים בהתנהלות'

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגישה הבוקר (א') לבית משפט השלום בנתניה תביעה בסכום של חצי מיליון שקלים נגד חברת אל על, בשל אפליית נוסעת עם מוגבלות פיזית.

 

התובעת, אישה בשנות ה-60 לחייה הסובלת ממוגבלות פיזית ייחודית וזקוקה לכיסא גלגלים, טוענת כי סבלה מיחס מזלזל ומשפיל במהלך טיסות שבין השנים 2013 ל-2015.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

בכתב התביעה מפרטת התובעת טיסה לפראג בשנת 2013, אז לדבריה צוות הדיילים טען שאין מקום בתא הנוסעים לאכסון ההליכון שלה. לאחר מכן, אחת הדיילות שאלה אותה שאלות בוטות בפרהסיה, כך שחשה חדירה לפרטיותה ולמוגבלותה. בטיסה חזרה, הדייל הראשי סירב להעלות את ההליכון למטוס, למרות שהובהר לו כי התובעת אינה יכולה להתנייד בתוך המטוס בלעדיו.

 

לאחר שהתנהלות זו חזרה על עצמה במספר טיסות נוספות, ניסתה הנוסעת ליישב את הסוגיה עם שירות הלקוחות של חברת אל-על, אך לטענת התובעת חברת התעופה התבצרה בעמדתה, והבהירה לנוסעת שככל שתרצה לטוס עם החברה, תיאלץ לרכוש כרטיס טיסה נוסף לאפסון ההליכון.

 

עם זאת, טוענת התובעת, לאחר שרכשה במקרה אחר כרטיס נוסף לטובת כסא הגלגלים - מנהלת שירות הלקוחות של החברה קבעה כי תוכל לטוס רק בשעות הערב, משום שלטענתה בשעות הבוקר "יש עומס".

 

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות טוענת באמצעות עו"ד סיגלית פורת-גורנשטיין כי "הדרישות השונות והייחודיות שהוצבו בפניה על ידי החברה, והתנהלות צוות הדיילים ביחסם אליה, הן בבחינת אפליה אסורה ויחס משפיל העולה כדי אפליה אסורה עקב מוגבלות".

 

אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אמר כי "תביעה זו היא נדבך נוסף בפעילותה של נציבות השוויון להנגשת המרחב הציבורי עבור אנשים עם מוגבלות, למניעת הפליה וליצירת חברה שוויונית ומכילה באמת. נשמח לקבל פניות מאנשים עם מוגבלות שמרגישים מופלים בכל תחום בחייהם, ולסייע להם בכלים העומדים לרשותנו."

 

מאל-על נמסר בתגובה: ״התביעה מתנהלת בבית המשפט ועל כן איננו מתייחסים לכך בתקשורת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים