שתף קטע נבחר

לראשונה: ייבוא מלפפונים להחמצה מהגדה - בפטור ממכס

משרד הכלכלה הודיע שיאפשר מכסת ייבוא של 4,000 טון לשנה. עיקר המלפפונים להחמצה בישראל גדלים באזור שפרעם וטמרה. במשרד הכלכלה מסרו כי "חומר הגלם המשמש את התעשייה המקומית, מגיע ברובו מן השטחים"

בעקבות בקשות מהתעשייה - הקלות בייבוא מלפפונים להחמצה: משרד הכלכלה הודיע לראשונה על פתיחת מכסות חדשות פטורות ממכס - 4,000 טון לשנה לייבוא מלפפונים להחמצה. תעשיינים יוכלו לייבא מלפפונים במקום להשתמש בגידולי הארץ.

 

עוד בערוץ הצרכנות

 

משרד הכלכלה הודיע כי "ועדת המכסות של המשרד תפרסם בימים הקרובים את הזוכים ברישיונות בהיקף כולל של 4,000 טון לשנה. כיום, ייבוא מלפפונים להחמצה כפוף למכס בשיעור של 12%. מהלך זה נועד לסייע לתעשייה המקומית בגישה פטורה ממכס לחומר גלם מיובא, לצד ציפייה מהיצרנים, כי תמיכה זו תבוא לידי ביטוי בהפחתת המחיר לצרכנים".

 

בישראל מגדלים מלפפונים להחמצה באזור שפרעם וטמרה ומייבאים מלפפונים מהגדה המערבית. "ייבוא מלפפונים להחמצה מחו"ל לא משתלם, רק מהגדה", אמר ל-ynet סיטונאי שעוסק בתחום. "זה לא יפגע במגדלים בארץ, כי יש מחסור", הוא טוען.

 

אין ברירה אלא לייבא

הקלה בייבוא לא תמיד מורידה מחיר לצרכן. המשרד מקל על תעשיינים, אבל אין כל ערובה שיגלגו את ההטבה לצרכנים. בנוסף, יתכן שמחיר המלפפונים בעולם יעלה, כפי שקארה בטונה. לעיתים הייבוא עוזר לירידת מחירים אבל השחקן הדומיננטי בשוק נשאר דומיננטי ומחיריו לא נשחקים. לעיתים הייבוא עוזר לירידת מחירים אבל מחסל את הייצור המקומי. לעיתים - כמו במקרה הזה כנראה - אין ברירה אלא לייבא שכן יש מחסור בחומר גלם אז לפחות - שיהיה זה בפטור ממכס.

 

במשרד הכלכלה מציינים כי "חומר הגלם המשמש את התעשייה המקומית, מגיע ברובו מן השטחים. מאחר ובשנים האחרונות אספקת חומרי הגלם אינה סדירה ואיכותה משתנה, נפגעה יכולת ואיכות הייצור של המפעלים בארץ. הייבוא במכס גבוה - 12%, הקשה על בחירה בחלופות לאספקה. עתה תוכל התעשייה המקומית לבחור בין מגוון ערוצי אספקה".

 

לפי המשרד, צריכת המלפפונים החמוצים בישראל מוערכת ביותר מ-20 אלף טון לשנה. מרבית החברות הפועלות בשוק המלפפונים החמוצים בארץ (בית השיטה של אסם, כד בני דרום, קבוצת יבנה, פרי חן ומוטולה), כבר הגישו בקשות למכסה וכולן צפויות לקבל הקצאות פטורות ממכס, בימים הקרובים. נמסר כי במידת הצורך תיבחן הגדלה של המכסה.

 

עוד נמסר כי: "בהתאם להנחיית שר הכלכלה והתעשייה הנכנס, אלי כהן, פועל משרד הכלכלה לאתר מוצרים נוספים, בדגש על ענף המזון, בהם נדרשים חומרי גלם שאינם מיוצרים בישראל, או שהינם בכמות נמוכה מהנדרש לייצור, ולבחון לגביהם אפשרות להפחתת מכסים או יצירת מכסות פטורות ממכס".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים