שתף קטע נבחר

בזכות שער הדולר ופורים: 3.5 מיליון חבילות מחו"ל בפברואר

משקל החבילות שהגיעו לארץ בפברואר האחרון דרך דואר ישראל: 560 טונות. מדובר בעלייה של 15% ביחס לחבילות שנשלחו דרך הדואר בפברואר 2016. מסין הגיעו 55% מהחבילות, ורבות מהן הכילו תחפושות. גם בחברות השילוח מדווחים על עלייה דו ותלת ספרתית

טירוף הזמנת תחפושות וקניות אונליין בחודש פברואר, בזכות ירידת הדולר ולקראת חג פורים: לפי נתוני דואר ישראל, במהלך החודש האחרון נחתו בארץ כ-3.5 מיליון חבילות, במשקל כולל של 560 טונות, כך מסרה היום (ג') החברה בהודעה לעיתונות. עוד נמסר כי מדובר בעלייה של 15% במספר החבילות שהגיעו ארצה באמצעות הדואר, בהשוואה לפברואר 2016.

 

 

בחברה מדגישים כי 90%-95% מהחבילות של ישראלים שרוכשים בחו"ל עושות דרכן ארצה באמצעות דואר ישראל, והיתר באמצעות חברות שילוח בינלאומיות.

 

יותר ישראלים קונים תחפושות אונליין מחו"ל

בדואר מסרו, כי "תזמון חג פורים והזמנת תחפושות מחו"ל, תרם לגידול בהיקף הקניות לאחרונה, כשיותר ויותר ישראלים נערכים לפורים עם תחפושות מאתרים כמו עלי אקספרס או איביי".

 

לפי נתוני הדואר, 55% מהחבילות הגיעו מסין, מתוכן עשרות אלפי תחפושות ואביזרים לפורים. ישראלים קונים באתרים האלה בדולרים.

 

במקביל, חלה ירידה גם בשער האירו ושערו הנמוך של הליש"ט נשמר, מה שייתכן שתרם אף הוא לעלייה בקניות אונליין. עוד גורם שסייע: הנחות של חברות אשראי בקנייה בעלי אקספרס ושיתוף פעולה של דואר ישראל עם האתר הסיני.

 

חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל, מסר בהודעה: "הציבור הבין שכוח הקניה שלו באתרים בינלאומיים גדל בעקבות הירידה המתמשכת בשער הדולר מאז תחילת השנה, ולכן נמשיך ונראה גידול בהיקפי ההזמנות מחו"ל כל עוד שער הדולר יהיה נמוך וגם שער האירו שירד אף הוא משמעותית לאחרונה.

 

"כיום תהליך ההזמנה מחו"ל פשוט ונוח, והוא מאפשר לציבור הרחב לחסוך עלויות רבות ולהוריד את יוקר המחיה. השנה גם ראינו יותר הזמנות של תחפושות מחו"ל לעומת שנים קודמות, ויצאנו בשיתוף פעולה עם ענק הסחר המקוון הסיני עלי אקספרס לשילוח מהיר של התחפושות".  

 

הנתונים העלומים: כל מה שלא עובר דרך הדואר

סביר להניח שהעלייה במספר החבילות שהגיעו לארץ גדולה יותר ממה שחברת דואר ישראל יכולה להציג. בין היתר משום שקניות בדולרים באתרים אמריקניים נעשות לעתים קרובות דרך חברות שילוח שמחזיקות כתובת בארה"ב ונתונים אלה לא כלולים בנתוני הדואר - לא השנה ולא אשתקד.

 

בנוסף, אתרים כמו אסוס הבריטי (ASOS) עברו לעבוד עם חברות שילוח וכך נגרע נתח החבילות שמגיעות ארצה מהדואר ומהנתונים שהדואר מציג. כלומר - סביר להניח שהעלייה בהזמנות גבוהה יותר, אם בשנה שעברה נכללו בנתונים גם נתוני ההזמנות מאסוס, והשנה הם לא כלולים בנתוני הדואר.

 

גם בחברות השילוח טוענים: עלייה דו ותלת ספרתית

גם בחברות השילוח טוענים שפברואר 2017 היה טוב מפברואר 2016. מנכ"ל ushops ירון בן אלי, אמר ל-ynet: "אצלנו היה גידול חד של כ-40% לעומת שנים קודמות. חודש פברואר משלים גרף עלייה הדרגתי של קניית תחפושת שהחל כבר בחודשים נובמבר-דצמבר, עם סיום חגיגות ההלווין בארה"ב.

 

"בפברואר, עיקר הקניות היה של לקוחות שנזכרו ברגע האחרון לרכוש תחפושות ובחרו לרכוש אותן בארה"ב, בין היתר גם בגלל מנגנון השילוח המהיר והוודאות בקבלת המוצר בהקדם".  

 

מנכ"ל e-post, יניב בן טובים, שהחל לעבוד עם אסוס במהלך 2016 במקום דואר ישראל, אמר ל-ynet: "בנטרול אסוס, אם אני לוקח השוואה עם אותו מספר לקוחות ומספר ההפצות של מוצר ללקוח - בפברואר 2016 לעומת פברואר 2017 היתה עלייה דו ספרתית.

 

"יש שינוי בהרגלי הצריכה. עוד ועוד לקוחות מתחילים להשתמש במוצר שנקרא קניות אונליין". לטענתו יש גם עלייה בשילוחים של חבילות בתוך הארץ.

 

בחברת השליחויות DealTas, המשלחת חבילות לישראלים מארה"ב, מסרו כי אצלם הביקוש לתחפושות עלה ב-110% משנה הקודמת, יותר מהשינוי שנרשם בין 2015 ל 2016.

 

הבעלים, יניב קוטר, טוען: "ישראלים רבים פנו אלינו השנה מוקדם מהרגיל, על מנת לוודא מתי יגיעו תחפושות. למדנו שרבים הזמינו בשנה שעברה מאתרים בסין, וקיבלו תחפושות לאחר החג אם בכלל. לכן השנה הייתה העדפה מובהקת להזמין מארה"ב ולדעת שהחבילות יגיעו במועד (השנה התחפושות מסין הגיעו לרוב בזמן, בשל השת"פ בין עלי אקספרס לדואר ישראל מ.ק)".

 

ואלו תחפושות הישראלים הזמינו מארה"ב? לפי קוטר: דונאלד טראמפ, פוקימון גו, חאליסי ממשחקי הכס, תחפושות משפחתיות וכמובן: אלזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים