שתף קטע נבחר

מכבי ללקוח: עברת את מכסת הפניות לרופא אונליין

לקוח של מכבי שירותי בריאות ביקש לחדש מרשם בשירות האינטרנט של קופת החולים ונתקל בסירוב: הוא יכול לפנות לרופא המשפחה שלו דרך האתר רק 5 פעמים ברבעון וכבר עבר את המכסה. מכבי מסרה: "הערוץ הווירטואלי לא נועד להחליף מפגש טיפולי"

אפשר לפנות אונליין לרופא במכבי רק 5 פעמים ברבעון: יונתן סיפר ל-ynet שהתפלא לגלות שהוא לא יכול יותר לפנות לרופא המשפחה שלו דרך אתר האינטרנט והאפליקציה של מכבי, שכן עבר את מכסת הפניות לרבעון. 

ההודעה שקיבל יונתן ()
ההודעה שקיבל יונתן

 

"הייתי צריך לחדש מרשם פג תוקף", סיפר ל-ynet. "תוקפו פג כי לא הספקתי ללכת לקחת אותו. עברתי לראשון לציון והמרפאה שלי נשארה ברמת גן מפני שרציתי להישאר אצל אותו הרופא. זה מרשם לתרופה שאני נוטל באופן קבוע. נכנסתי לאתר כדי להגיש בקשה לחדש מרשמים אחרונים וקיבלתי הודעה: אין באפשרותך להגיש יותר בקשות, אלא רק באפריל - ברבעון הבא.

 

"פניתי לשירות הלקוחות ונאמר לי שזו הגבלה שמכבי ביצעו באופן גורף לכל הלקוחות 'זה מה שהמתכנתים עשו', אמרו לי בשירות. אני רוצה להבין את ההיגיון בזה. הם אולי יורידו עומס באתר אבל יעלו את העומס במרפאות. אני אדם צעיר, אני יודע מתי אני צריך להגיע לרופא ומתי אני יכול לחסוך את התור. אני לקוח של אותו רופא כבר 10 שנים, הוא מכיר אותי ויכול לחדש לי את המרשם אונליין".

 

על מה פנית 5 פעמים?

"אם אני זוכר נכון - פעמיים פניתי על מרשמים ופעמיים כדי לקבל אישור מחלה - הייתי מצונן וזה חסך לי הגעה לרופא".

 

מכבי: 5 פניות ברבעון מחייבות מפגש עם רופא

ממכבי נמסר בתגובה: "מכבי מאפשרת למטופלים לפנות באופן וירטואלי לרופאי המשפחה ולרופאי הילדים במגוון נושאים באופן שמשפר ומקל על התקשורת ועל זמינות הטיפול הרפואי. בקרוב יכנס שירות זה גם לרפואת הנשים במכבי. עם זאת, הערוץ הווירטואלי לא נועד להחליף מפגש טיפולי, אלא לתת מענה לפניות בנושאים טכניים ובמקרים כרוניים יציבים. מרבית החברים משתמשים בשירות פעם או פעמיים ברבעון. המצבים הנדירים בהם נדרשות מעל לחמש פניות לרבעון, מחייבים מפגש טיפולי עם הרופא בכדי להבטיח את בטיחות ואיכות הטיפול".

 

בקופות החולים האחרות - אין הגבלה

פנינו לקופות החולים האחרות כדי לבדוק האם גם אצלן מונהגת הגבלה כזאת.

 

בקופת חולים כללית מסרו בתגובה: "אין הגבלה בכללית על בקשות מהמרפאה".

 

יש לכללית שירותי התייעצות בוידיאו צ'אט עם רופאי משפחה, ילדים ורפואת עור בשעות הערב. ההתייעצות היא לא בהכרח עם הרופא האישי שלך. במקביל, ללקוח יש תיק רפואי אישי וניתן להגיש בקשה דרכו.

 

בקופת חולים מאוחדת לא ניתן עדיין לפנות כך לכל הרופאים, אך מספר הפניות לא מוגבל לאלו מהרופאים שהצטרפו לשירות: "אין מגבלה במספר הפניות לרופא ובניגוד למכבי אצלנו המענה חייב להינתן תוך 4 ימים. אנו בתהליך השלמת הפריסה הארצית של השירות", כך נמסר מהקופה.

 

גם בקופ"ח לאומית מסרו כי "אין הגבלה בפנייה לרופא אונליין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: חיים צח, "ידיעות אחרונות"
צילום: חיים צח, "ידיעות אחרונות"
מומלצים