HOT תשיק אפליקציית תוכן: 69-49 ש' לחודש
החברה תשווק אפליקציה בשם NEXT TV, במטרה לפנות לפלח אוכלוסייה שלא צופה בתכנים דרך הטלוויזיה כדי למגר צפייה פיראטית ולתת אלטרנטיבה לנטפליקס. האפליקציה תאפשר צפייה בתכנים של HOT דרך סמארטפונים וטאבלטים בלבד ובקרוב גם במחשב. האותיות הקטנות: תכנים בעברית יעלו באיחור של חודשיים, אין שירות טלפוני ואין תכני ילדים וספורט
הוט מייקרת את ה-VOD ומעלה מחירים
המחיר: 49 שקל לחודש לחבילה, 69 שקל לשתי חבילות
המחיר אטרקטיבי יחסית למחירי חבילות התוכן של HOT שמחירן מתחיל בכ-100 שקל לחבילה בסיסית ומאמיר ל-300 שקל לחבילה מורחבת. המחיר לחבילת NEXT TV עם תכני מקור: 49 שקל. מחיר זהה תשלמו לחבילה עם תכני רכש מחו"ל. החברה גובה 69 שקל על שתי החבילות יחד. הצפייה בתכנים תתאפשר מ-5 מכשירים שונים ומ-2 מכשירים בו זמנית.
NEXT IL - חבילת התוכן הישראלי תכלול בין היתר את "זגורי אימפריה", "בתולות", "מטומטמת", "אורי ואלה" ו"אנחנו במפה". נקודת התורפה: התכנים החדשים יעלו ב-NEXT בתוך כחודשיים מתחילת שידור הסדרה ב-HOT.
NEXT GLOBAL - חבילת תוכן הרכש תכלול סדרות כמו "משחקי הכס", "בנות", "ווסטוורלד" ו"האפיפיור הצעיר". בניגוד לאיחור בהעלאת התכנים בעברית, סדרות הרכש יעלו בצמוד לעלייתן ב-HOT.
בעצם מדובר בספריית תכני VOD שכוללת בעיקר סדרות וכ-70 סרטים ללא צפייה ישירה בערוצים. מהחברה נמסר כי ללקוחות NEXT נבנתה "פלטפורמה דיגיטלית מלאה שכוללת חיבור וניתוק מהשירות, וכן תמיכת שירות מלאה באמצעות הצ'אט. כלומר, אין שירות טלפוני ייעודי".
"אנחנו רוצים לייתר את הפיראטיות"
סמנכ"ל השיווק של HOT, נדב חנין, אמר ל-ynet: "זה שירות שאנחנו קוראים לו נטפליקס הישראלי. אנחנו פונים לקהל שצופה בתכנים האלה בקודי, בהורדות, קהל שיש לו רק עידן פלוס או מנוי לנטפליקס. צעירים עד 34 שצופים בתכנים לפי דרישה (מוקלטים או מספריות תוכן - מ.ק) 8 שעות בשבוע.
"זה קהל שמבקש לראות את התכנים של HOT, כבר עשינו ניסויים שבהם העלינו תכנים ליוטיוב ולפייסבוק וראינו מי הקהל שצופה בזה, אבל שם אפשר לצפות רק ב-20% מהסדרות. אנחנו רוצים לייתר את הפיראטיות. אנחנו החברה היחידה בעולם עם נתח שוק כמו שלנו, שמעזה להשיק מוצר כזה".
בנטפליקס יש הרבה יותר תכנים.
"נכון שמבחינת ההיקף יש פחות תכנים, אבל 2,000 שעות זה המון".
למה אין תכני ילדים ואין תכני ספורט?
"הפקות ספורט היו מייקרות מאוד את המחיר החודשי ולקוחות כאלה מעדיפים לצפות בערוצי ספורט. משחקי ספורט זה שידור לינארי ולא לפי דרישה. גם הפקות ילדים היו מייקרות את הצפייה וזה גם לא אותו קהל.
כמה לקוחות יעברו לשירות הזה?
"עשרות אלפים. אנחנו לא חושבים שמנויי HOT יעברו לשירות הזה, כי 80% עדיין צופים בערוצים ולא בתכני VOD. זה קהל אחר, כ-20% מהאוכלוסייה, צעירים, שלא מנויים לטלוויזיה רב ערוצית ורוצים לצפות גם בתכנים ישראלים ומוכנים לשלם על כך סכום סמלי. סדרה ישראלית עושה פי 10 יותר צפיות מכל סדרה זרה כולל משחקי הכס".
מה לא יהיה שם?
"בעיקר תכנים היסטוריים. כל מה שחדש יהיה".
למה סדרות מחו"ל יועלו בסמוך למועד השידור והישראליות לא?
"כי מחו"ל אנחנו מקבלים סדרה שלמה, קרי את כל הפרקים, ועם סדרות ישראליות זה לא עובד ככה, אבל נעשה ניסוי וטעייה".
למה כל כך מעט סרטים?
"אנחנו מתמקדים בסדרות אבל נרחיב את מגוון הסרטים בהמשך".
במקביל הודיעה החברה על השקת אפליקציית תוכן המיועדת ללקוחות HOT קיימים, בשם HOT PLAY – שתאפשר צפייה בתכני HOT (ערוצים ו-VOD) גם בסמארטפונים ובטבלטים בדומה לשירות yes Go של yes. גם לסלקום יש שירות דומה.
מהחברה נמסר כי בשנה הראשונה, השירות יינתן ללא עלות נוספת ללקוחות ה-VOD. נקודות תורפה: השירות יושק רק במאי וכן בשלב ראשון הצפייה בשירות תתאפשר ברשת האינטרנט של HOT.
בהמשך ניתן יהיה לעשות שימוש בשירות גם מחוץ לבית ולהמשיך לצפות בתוכן שנצפה במכשיר אחד - במכשיר אחר. פיתוח שתי האפליקציות בוצע בשיתוף עם חברת applicaster הישראלית.