תאסר הכתבת מחיר מינימום בין ספק לחנות
הרשות להגבלים עסקיים קבעה כי הסדר להכתבת מחיר מינימום בין ספק לחנות ייחשב להסדר כובל אסור, אלא אם הוא נערך בשוק שבו קיימת תחרות מספקת בין מותגים וספקים שונים
המדיניות שפרסמה היום רשות ההגבלים העסקיים עוסקת באופן שבו היא תבחן הסדרי הכתבת מחיר בין ספק לחנויות. הבחינה תהיה קפדנית יותר מהסדרים אחרים שבין ספק ללקוח, כשיחס מחמיר זה נובע מכך שתוצאתם הישירה של הסדרי הכתבת מחיר היא הגבלתה של התחרות התוך-מותגית, כלומר התחרות מבחינת המחיר בין חנויות על שיווק מוצר של אותו ספק.
ההסדרים בהם עוסקת המדיניות הם כאלה שבמסגרתם מכתיב ספק למי שהוא מספק לו את הסחורה, כלומר הלקוח שלו, באיזה מחיר הלקוח ימכור את הסחורה הלאה. למשל, הסדר לפיו ספק של מכשירי חשמל יכתיב לחנות מוצרי החשמל שתמכור את מוצריו במחיר מסויים או במחיר גבוה יותר. המסמך מתמקד בהסדרים שבמסגרתם קובע הספק ללקוח מחיר קבוע או מחיר מינימום שניתן רק לעלות ממנו כלפי מעלה.
היחס המחמיר של רשות ההגבלים להסדרים כאלה, במסגרת המדיניות, נובע כאמור מהגבלתה של התחרות כתוצאה מהסדרים אלה. למשל, אם ספק של שוקולד מכתיב לכל הסופרמרקטים את המחיר שבו עליהם למכור את השוקולד ללקוחותיהם, הוא מחסל בכך את התחרות בין הסופרמרקטים על מחירו של השוקולד של אותו ספק.
לפי המדיניות שפורסמה, הסדר הכתבת מחיר שבין ספק לבין חנות ייחשב כהסדר כובל אסור, אלא אם ההסדר נערך בשוק שבו קיימת תחרות מספקת בין מותגים וספקים שונים, ובנוסף אם ההסדר נדרש לצורך קידום התחרות הבין-מותגית, כלומר התחרות בין ספקים שונים, באופן שמיטיב עם ציבור הצרכנים.
חלק נוסף במדיניות מתייחס להסדרי הכתבת מחיר בין ספקים ומפיצים, לפיו אלה ייבחנו בהתאם לאופי היחסים שבין הספק לבין המפיץ.
המדיניות נערכה לאור הערות שהתקבלו מהציבור על סמלך הטיוטה שפורסמה בינואר, כולל במסגרת מושב שהתנהל בנושא בכנס השנתי של רשות ההגבלים העסקיים, ולאור הערות שהתקבלו מרשויות התחרות האמריקנית והאירופית.